צור קשר עם הרב ברלנד

חג ראשון של סוכות במחיצתו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א – הסיקור המלא

תפילת ליל החג ○ למעלה מחמש שעות של תפילת יום החג ○ מעריב ושמחת בית השואבה מוצאי החג

לאחר שלוש שנים זכינו בחג הסוכות להסתופף בצילא דמהימנותא אצל מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א לתפילות החג נטילת ארבעת המינים הלל המיוחד עם כל הניגונים והשירים, שמחת חג אמיתית. נסקר בפניכם את תפילות החג כפי שהתקיימו במחיצתו של מורינו הרב שליט"א:
ליל התקדש חג
בשעה 18:20 מורינו הרב ברלנד שליט"א יצא למרפסת ביתו הדור בלבושו עם בגדי החג – הקיטל הלבן והכיפה הלבנה, לתפילת מנחה של ערב החג, ולאחר קרוב לרבע שעה של שירת 'אור זרוע לצדיק' נעמד לתפילת המנחה.
לאחר חזרת הש"ץ מורינו הרב החל באמירת 'לדוד ה' אורי וישעי' ולמעלה מעשרים דקות של שירת 'אחת שאלתי…'. לאחר סיום תפילת מנחה מורינו הרב שליט"א אמר את סדר ההתקשרות מילה במילה וכל הקהל עונים אחריו. ולאחר מכן מורינו הרב החל בניגון של ברכו שלפני מעריב ולאחר שאגת הברכו מפיו הטהור של מורינו הרב שליט"א החלו בתפילת מעריב לשלוש רגלים דליל התקדש חג הסוכות – בחיות ובהתלהבות עם כל הניגונים. לאחר תפילת מעריב מורינו הרב אמר את מזמור 'שמחתי באומרים לי…' כנהוג ולאחר עלינו לשבח נכנס לביתו נאווה קודש בשעה 19:35 בשירת 'ושמחת בחגך' לאחר תפילה של שעה ורבע.
תפילת שחרית הלל הושענות וקריאת התורה ליום ראשון של חג
לתפילת שחרית יצא מורינו הרב שליט"א בשעה 4:50 והחל בחלק מפסוקי תיקון חצות הנאמרים, וכן פיוט 'שערי ציון' בקטעים הנהוגים לומר בשבתות וחגים. לאחר מכן זמירות הבוקר בחיות נפלאה, וכן כל פסוקי דזמרה כבכל שבת בהתעוררות כשמורינו הרב שליט"א מאריך בכל ניגון וניגון כמו ב'הושיעה את עמך' שארך כרבע שעה, וכן שירת 'הנחמדים מזהב' למעלה מעשר דקות. וכן במזמור 'הודו לה'…' בקטעים 'לגוזר ים סוף… למכה מלכים…' קרוב לשעה 7:00 מתחיל מורינו הרב באמירת 'נשמת' וכמובן בשירת 'כי כל פה לך יודה…' מורינו הרב מאריך בניגון, ומיוחד בחג שראו על פניו הקדושות כי מורינו הרב מזיל דמעות הודיה בהתרגשות מהשירה.
לאחר מכן ברכות קריאת שמע ותפילת שחרית לשלוש רגלים, לאחר חזרת הש"ץ מורינו הרב שליט"א הכריז כי יתקיים כעת הפסקה למספר דקות וכל אחד ילך לטול ארבעת המינים. מורינו הרב שליט"א עלה לסוכה בביתו נאווה קודש לנטילת ארבעת המינים, וכפי שנראה בעת שירד בחזרה לאולם כי אף טבל לפני קיום המצווה החביבה כל כך. לאחר כרבע שעה של הפסקה כשאולם התפילות מלא מפה לפה וכל אחד אוחז בידו את ארבעת המינים, מה היה נהדר המראה לראות בחזרה את מורינו הרב שליט"א לאולם התפילות, והחל בשירת ההלל שארך למעלה מעשרים דקות בחיות ובאש להבה עם כל הניגונים 'בצאת ישראל ממצרים…' 'הודו לה' כי טוב…' כשבנענועים הנהוג לעשות באמצע הלל מורינו הרב עוצר את הניגונים ומנענע כנהוג יחד עם כל הציבור. מיד לאחר סיום ההלל החל מורינו הרב שליט"א באמירת ההושענות כשהספר תורה לצידו, 'הושע נא למען אמיתך…' ולאחר מכן בסיום ההושענות החל בשירת 'הושיעה את עמך…' מספר דקות.
לאחר סיום ההושענות מורינו הרב הורה להוציא את הספר תורה ויחד עם הציבור בהתעוררות גדולה אמר ג' פעמים את י"ג מידות כנהוג בשלוש רגלים ולאחר מכן את ה'יהי רצון' המלא. בקריאת התורה עלו מספר קרואים, כשמורינו הרב שליט"א עולה בעליית רבינו הקדוש – עליית רביעי, ולאחר קרא את ההפטרה בספר זכריה על נאום אחרית הימים ועל חטאת מצרים וחטאות כל הגויים אשר לא יעלו לחוג את חג הסוכות.
'בשמחת עולם'
בסיום קריאת התורה, החל מורינו הרב שליט"א בפיוט 'יה א-לי וגואלי…' בניגון המיוחד של ברסלב כפי שמנהיג מורינו הרב שליט"א ולאחר מכן ניגש לתפילת מוסף דשלוש רגלים.
בחזרת הש"ץ מורינו הרב שליט"א האריך במיוחד בניגון 'וקרב פזורינו מבין הגויים…' במשך כעשר דקות באש להבה, ולאחר מכן בשירת 'והביאנו לציון עירך ברינה…' כשמורינו הרב מלהיב בתנועות ידיו הקדושות את כל הציבור שמקפץ ומרקד בתחינה… איי 'ולירושלים בית מקדשך בשמחת עולם…' כל הציבור מתחייה באש להבה במחיאות כפיים במוחין גדולים. לאחר קרוב לחצי שעה של מוסף מורינו הרב שליט"א סיים את חזרת הש"ץ ולאחר סיום עלינו לשבח אמר תיקון הכללי, וסיים ברבע שעה של שיעור דברי אלוקים חיים. ונכנס לביתו נאוה קודש בשעה 10:15 קרוב לחמש שעות וחצי של תפילת החג יחד עם מורינו הרב שליט"א. לאחר התפילה בביתו של מורינו הרב שליט"א התקיימה ברית לבן הר' ינאי הי"ו מהעיר אשדוד כשמורינו הרב משמש כסנדק.
מוצאי חג ראשון
לתפילת מנחה בצוהרי החג לא זכינו שמורינו הרב שליט"א יתפלל עמנו, ואנשי שלומינו התפללו יחדיו את תפילת החג בניגונים כפי שהורה מורינו הרב סמוך לשקיעה.
זכינו ובמוצאי החג בשעה 19:40 יצא מורינו הרב שליט"א למרפסת ביתו והחל מיד בתפילת מעריב של מוצאי חג ראשון עם כל הניגונים, לאחר תפילת מעריב מורינו הרב שליט"א אמר את חמש עשרה פסוקי 'שיר המעלות' כנהוג לומר בשמחת בית השואבה, מורינו הרב אומר פסוק וכל הציבור אחריו. בסיום הפסוקים מורינו הרב הכריז שכל אחד ילך לעשות הבדלה בביתו. ונכנס לביתו נאווה קודש בשעה 20:10 ואנשי שלומינו המשיכו את שמחת החג בריקודי שמחת בית השואבה באש להבה באולם התפילות, שנמשכו עד קרוב לשעת חצות הליל.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

מפחיד: סוד החַד גַּדְיָא של פסח והקנאה בצדיק שהשתלשלה מקנאת המלאכים – הרב עופר ארז מזעזע בדבריו

"מה זה, "חַד גַּדְיָא, חַד גַּדְיָא דְּזַבִּין אַבָּא בִּתְרֵי זוּזֵי"? שאל הרב עופר ארז שליט"א …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *