צור קשר עם הרב ברלנד

תומכי בית המדרש בשיעור במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

כחלק מסדרת השיעורים לתומכי בית המדרש גם השבוע ביום רביעי – ליל ט' מרחשון נכנסו לבית הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לשיעור מיוחד במעונו.
בשיעור דיבר מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א כדרכו בקודש בנושאים רבים בכל מכמני התורה, החל מפרשיות השבוע, בקדושה, בשלום בית, במעלת העיר שכם המוזכרת בפרשת השבוע – 'לך לך', בעניין יוסף הצדיק, וכן דיבר מעניין קבורת רחל אימנו שנקברה דוקא על אם הדרך. כמו"כ הזכיר בענינא דיומא את ניצחון שומרי התורה והמצוות בבחירות האחרונות וכינה זאת שוב פעם כנס קריעת ים סוף של ממש! וכמו"כ דיבר מסלע – בארה של מרים, ומסיפור המלאך שהגיע לאשתו של מנוח ואמו של שמשון – הצללפונית. וכן דיבר מתורה כ"א בליקוטי מוהר"ן על עניין שבעת הנרות שיאירו לעתיד לבוא. וכן מכך שהנשים במדבר היו קדושות, וכן שהביא את מראות הצובאות מה שה' אמר למשה בפיקודי. לקראת סוף השיעור דיבר מכך שלא אומרים הלל שלם בשביעי של פסח מכיון שמעשי ידי טובעים בים, ושאל לכאו' הרי הם זרקו מיליוני ילדים ליאור מה שייך לרחם עליהם? וענה שהיו צריכים להחזיר אותם בתשובה לפניכם הקטע מהשיעור:

"הַמִּצְרִים זָרְקוּ מִלְיוֹנֵי יְלָדִים לַיְּאוֹר, אָז צְרִיכִים לְרַחֵם עֲלֵיהֶם עוֹד…? לֹא, כִּי הֵם טָבְעוּ בַּיָּם. כִּי הֲיִיתֶם שָׁם מָאתַיִם וְעֶשֶׂר שָׁנָה, הֲיִיתֶם צְרִיכִים לְהַחֲזִיר אוֹתָם בִּתְשׁוּבָה. אָדָם "כָּל בְּנֵי בָּשָׂר יִקְרְאוּ בְּשִׁמְךָ" אָדָם צָרִיךְ, אוֹמְרִים 'עָלֵינוּ' "כָּל בְּנֵי בָּשָׂר יִקְרְאוּ בְּשִׁמְךָ" אֶפְשָׁר לְהַחֲזִיר אֶת כָּל הָעוֹלָם בִּתְשׁוּבָה, אֵין אָדָם שֶׁלֹּא יְכוֹלִים לְהַחֲזִיר בִּתְשׁוּבָה. "לְהַפְנוֹת אֵלֶיךָ כָּל רִשְׁעֵי אֶרֶץ יַכִּירוּ וְיֵדְעוּ כָּל יוֹשְׁבֵי תֵּבֵל" – כָּל יוֹשְׁבֵי תֵּבֵל! כָּל! אֲנַחְנוּ אוֹמְרִים אֶת זֶה כָּל יוֹם בְּ'וְעַל כֵּן נִקְוֶה'. "יַכִּירוּ וְיָדְעוּ כֹּל יֹשְׁבֵי תֵבֵל כִּי לְךָ תִּכְרַע כָּל בֶּרֶךְ". עַכְשָׁו הָיָה נִצָּחוֹן גָּדוֹל אֶתְמוֹל כְּמוֹ קְרִיעַת יַם סוּף, כִּי אָמְרוּ שֶׁיַּכְנִיסוּ אֶת כָּל הַבְּחוּרֵי יְשִׁיבוֹת לְבֵית סֹהַר…"

וכך המשיך לדבר בגדולת הנס של ניצחון שומרי התורה והמצות, וכן חזר לדבר על עניין יוסף הצדיק שעיקר חטא האחים היה על "בְּהִתְחַנְנוֹ אֵלֵינוּ וְלֹא שָׁמָעְנוּ". וסיים את השיעור במעשה בת יפתח, והביא את האבודרהם שבאמת בת יפתח לא מתה, אלא היא נחשבה כמתה, מכיון שהייתה מוכנה למות.

מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א בשיעור לתומכי בית המדרש

לאחר למעלה משעה ורבע של שיעור אש להבה מלא וגדוש בדברי תורה חיזוק ואגדה, סיים מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א את השיעור ולאחר השיעור חילק לתומכים שי מתנת 'איחוד חסידי ברסלב'.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

מַעֲשֶׂה בְּרַבִּי אֱלִיעֶזֶר • סיקור נרחב מיום טוב ראשון דפסח בצל הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בפרוס עלינו ימי הפסח הקדושים והנוראים זכינו כלל אנשי שלומינו להסתופף בצילו הגדול של הרב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *