צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור למתפללי בית הכנסת שלום בבת ים – במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בית הכנסת שלום בבת ים ○ תקציר מתוך השיעור

בית הכנסת בראשותו של הרב גיא אברג׳ל שליט״א במלון לאונרדו בבת ים, זוכה במשך כל ימות השנה לקרב ולחזק את הצעירים שבעם, כשהוא משפיע מידי יום בשיעוריו המרתקים מתורתו של רבינו הקדוש זיע"א כשטללי אורו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א לא אחת מוזכרים בשיעורים המחזקים.

זכו קבוצה מתוך בית הכנסת להכנס לשיעור במעונו של הרב אליעזר ברלנד שליט"א ביום רביעי האחרון ליל כ"ג מרחשון לפני תפילת מעריב. בתחילת השיעור מורינו הרב שליט"א באגדתות מתוך מסכת כלה על מעשה רבי טרפון שנכנס לשדהו כמובא שם. לאחר מכן דיבר מאלו שזכו להכנס עם גופם לגן עדן, כאליעזר עבד אברהם, ודיבר גם כן מענין פרשיות השבוע. לאחר מכן דיבר בעיון התורה בירושלמי מפרק הכונס בבבא קמא על זיזא וליטרת הזהב כמובא שם. לאחר מכן חזר שוב לעניין פרשת השבוע חיי שרה, ומכך שאליעזר התבטל לאברהם ולמרות שכביכול אברהם עושה הכל נגד מה שהקב"ה אמר לו 'לך לך…' ואומר לאליעזר דוקא אל ארצי תלך וכו'. ומכך ששאל שלא כהוגן והשיבו לו כהוגן כמובא בתענית. והשיב לעניין הראשון שבאמת אברהם לא התכוון חס ושלום לתרח, או לבתואל ולבן, אלא התכוון לכך שהיא נינה של הרן וכו…'. לאחר מכן דיבר על גדולת רבינו הקדוש בשמו 'נחמן'. כמו"כ סיפר סיפורי צדיקים כמעשה של רש"י שאמר לגוטפריד הראשון כשיצא למסע הצלב שהוא יחזור רק עם שלושה אנשים ושני סוסים. בסיום השיעור דיבר מעניין מגדולת הנסיעה של ראש השנה, ומהחתימות שיש בליל זכור ברית, ובראש השנה, ביום כיפור, בהושענא רבא, ובהקפות שניות על ידי הריקודים קורעים את הפתקים הלא טובים. ובסוף יש את זאת חנוכה שיהיה בעוד כשלושים יום, שאז חותם הפך שמן חתום בחותם כהן גדול ואז כולם יחתמו לחיים טובים. בברכה זאת סיים את השיעור שארך קרוב לשעה מלאה וגדושה בדברי תורה ואגדה בכל מכמני התורה הקדושה.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *