צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לחבורת בחורי ישיבות חסידיות 'מקוֹרבים' בבית הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

חבורת בני הישיבות החסידיות המקוֹרבים ○ תקציר מתוך השיעור לבחורי החמד

רבים מבחורי החמד של עולם הישיבות החסידי זכו להתקרב אל האור הגדול – אל מורינו הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א, ובכדי לאגד את כולם, נבנתה לה חבורה מיוחדת לבחורי ישיבות חסידיות. בחורי החבורה מתקבצים פעם בשבוע לשיחת חברים, לשירה בצוותא ולהתחזקות לאורו הגדול של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א.

חלק מאותם בחורי ישיבות זכו ביום רביעי שעבר ליל ל' מרחשון א' דראש חודש כסליו להכנס אל הקודש פנימה, לשיעור מיוחד מאת מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א. כהכנה לשיעור הבחורים שרו במתיקות למעלה מחצי שעה לפני תחילת השיעור, שירי רגש והתעוררות בשירי ברסלב המעוררים וכן בניגונים שחיבר מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א.

לאחר מכן פתח מורינו הרב שליט"א בדבריו על גדולת זמן המולד שיהיה בעוד מספר שעות, וכן על הישועות הגדולות שאפשר לפעול בעת רצון זו. ולאחר מכן דיבר על כך שחנה בתפילתה ראתה את כל הניסים של חנוכה שאמרה "קשת גיבורים חתים" שראתה שהניסים של חנוכה יהיה במזל קשת. לאחר מכן דיבר על כך שחייבים לקום מוקדם עוד לפני שנהיה כחול בשמים והזכיר את דברי רחבעם שאמר שייסר את העם ב'עקרבים'. לאחר מכן דיבר מעניין פרשיות השבוע מכך שאליעזר היה לו קושיות על אברהם, שה' אמר לו "לך לך מארצך" ופתאם אברהם אומר לו תלך רק אל ארצי? והסביר על פי תורה מ"ו בליקוטי מוהר"ן שקשיא ר"ת – "שמע ה' קולי אקרא" כשיש קושיות על הצדיק, צריך רק לצעוק לה'.

לאחר מכן דיבר על קדושת הבית, ועל כך שמה שהאדם מתחתן זה רק בשביל להביא את מלך המשיח ולא ח"ו בשביל תאוות, לאחר מכן סיפר את סיפור ההצלה של אחד הנכדים של מישהו שסייע לר' ישעיל'ה מקרעסטיר וניצל בזכות זה.
לאחר מכן חזר לעניין חנוכה, ותפילת חנה כנ"ל, וכן הזכיר את כך שסובלים עד היום מאומות העולם מזה שיעקב השתחוה לעשיו. וכן סיפר את כל השתלשלות מלכות חשמונאי. וכן קישר דברים אלו לענינא דיומא לניצחון שומרי התורה והמצוות בבחירות האחרונות, ואמר שגם זה חנה פעלה בתפילתה שבמזל קשת – כסליו, כל הרשעים נופלים, וממשלת הצדיקים עולה.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *