צור קשר עם הרב ברלנד

"בברסלב ברענט אַפעייר… " • אלפים בהילולת רבי נתן מברסלב זיע"א הגדולה בתבל בהשתתפות הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • סיקור נרחב

הילולת רבי נתן מברסלב ○ סעודת הודיה לרגל יום השנה לנס השחרור ○ שיעור אש להבה במעלת גאון עוזינו מפי הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א ○ שירה וריקודים ○ גלריית תמונות מרהיבה ○ האש שלי תוקד!

מאה שבעים ותשע להסתלקותו של גאון עוזינו ותפארתינו מורינו רבי נתן מברסלב זיע"א תלמידו הנאמן של אור האורות הננמ"ח רבי נחמן מברסלב זיע"א, התקיימה הערב ליל עשרה בטבת הילולת ענק בהשתתפות אלפי איש יחד עם הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א, ובשילוב סעודת הודיה לרגל יום השנה לשחרורו ממאסר. לפניכם סיקור נרחב ממעמד ההילולא בהשתתפות מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א:

תפילת מעריב ושיעור ליל ההילולא:

בליל ההילולא יצא מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א כבכל ערב לתפילת מעריב למרפסת ביתו ברחבת בית מדרשינו ברחוב עידו הנביא בירושלים. לאחר תפילת מעריב נשא שיעור בעניין פרשת השבוע מברכות יעקב לבניו. לאחר השיעור החל בריקודים שלאחר התפילה שירי רבינו, ולאחר תפילה של כארבעים דקות נכנס לביתו נאווה קודש.

סעודת ההילולא בשילוב סעודת הודיה לרגל יום השנה לנס שחרורו ממאסר בהשתתפות אלפי איש מכל רחבי הארץ:

לפני כמעט שנה במוצאי הילולת רבי נתן בניסי ניסים שוחרר מורינו הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א ממאסר עקב עלילות דם של המתנגדים עליו. ברחמי ה' יתברך בבוקרו של יום י"א בטבת שוחרר לביתו נאווה קודש לאחר שנתיים ששהה בבית האסורים על לא עוול בכפו. לרגל סמיכות יום השחרור עם הילולת מוהרנ"ת נקבע כי יום נס השחרור יתקיים בשילוב עם סעודת ההילולא. אלפים אלפים של אנשים, גברים נשים וטף הגיעו לאולמי פביליון אשר למרות היותו אחד מהאולמות הגדולים ביותר בירושלים היה צר מלהכיל את אלפי האנשים שבאו מכל רחבי הארץ, ומכל מגוון הקשת לההילולא הגדולה ברחבי תבל.
בשעה 20:30 נפתחו השערים, וההמונים זרמו פנימה. כאשר תחילה נשא דברים הרה"ח הרב מאיר מלכה שליט"א בגדולת היום ובמעלת בעל ההילולא. לאחר מכן התזמורת בעלי המנגנים שליוו במקצועיות את כל האירוע הזמר ר' אבריימי לונגר, המנגן ר' מוישי מנדלסון ונחמן צוקר על הקלרינט ור' דני ממן על הגיטרה, החלו בשירי התעוררות ורגש. תוך שירת 'און ברסלב ברענט אַ פעייר…' בשעה 22:15 הגיע הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לאולמי פביליון. לאחר מספר דקות של שירי רגש נוספים כגון ניגון 'יצוה צור…' וניגון 'לכה דודי…', החלו בשירת שיר הידידות שחיבר ר' יצחק ברייטער זצוק"ל לכבודו של רבינו הקדוש – הוא רבינו מקור חכמה.

המשא המרכזי • שיעורו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א:

לאחר סיום השיר בשעה 22:55 מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א החל במשא המרכזי לכבודו של גאון עוזינו מוהרנ"ת זיע"א. כשבתחילת דבריו דיבר מיום צום עשרה בטבת שהוא תחילת הפורענות, וכן דיבר מהימים ח' ט' י' בטבת שבהם תרגמו את העולם ליוונית ונהפך העולם לחושך. לאחר מכן מספר פעמים בשיעור דיבר מגדולת רבי נתן שהוא נשמת אדם הראשון. כמו"כ דיבר בשיעור מעניין הרדיפות שעבר רבי נתן. מורינו הרב ציין את זה שבשנה הבאה הילולת רבי נתן תהיה בפרשת ויגש שאז זה התגלות 'אני יוסף' ואז מורינו הרב שליט"א החל לצעוק יחד עם קהל האלפים 'אני יוסף! אני יוסף! אני יוסף!' מספר פעמים. לאחר מכן מורינו הרב שליט"א חיזק בעיקר על לימוד הגמרא בעיון תוך שהוא מניף את ספר ליקוטי הלכות ומראה לכולם בספר הזה רשום שמי שרוצה להתקרב לצדיק צריך ללמוד גמרא בעיון. וכהלכה עובר למעשה התחיל להסביר במשך דקות ארוכות את סוגיית חרדל ודבורים יחד עם כל המפרשים. ואמר גם שעיקר קדושת האדם מגיעה מהגמרא בעיון תוך שהוא מרחיב בעניין זה שהצלחת הילד תלויה בקדושת ההורים, והזכיר את אמו של שמשון ששאלה את המלאך "מה יהיה משפט הנער ומעשהו" שהמלאך אמר לה שתתנזר מכל יין ותשמר מכל טומאה, ועל ידי זה יהיה צדיק. לאחר מכן דיבר ממעשה שמשון ששרף את שדות פלישתים וכן מעניין שלום בית. בסיום השיעור דיבר בגדולת רבינו ורבי נתן שזכו לבחינת יחידה של משה רבינו. ולאחר חמישים דקות של שיעור מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א סיים מורינו הרב שליט"א שרבי נתן זה נשמה חדשה לגמרי ועל ידי שאנחנו מתבטלים לנשמה הזאת אז בזה אנחנו כבר מביאים את הגאולה ויבוא משיח בן דוד במהרה בימינו אמן!

האלפים בשירה וריקודים למעלה מחצי שעה:

לאחר המשא המרכזי שנמסר באש להבה דברי אלוקים חיים שנכנסו בלבבות האלפים, החל מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א בשירת "הבאת אותנו עד לכאן" וכל האלפים יצאו במחולות ובריקודים, מורינו הרב סימן לחזור על השיר במשך שלוש פעמים, כשמורינו הרב שליט"א מחיה את כל הציבור הענק בתנועות ידיו מסמן לכולם לרקוד. לאחר שלושה פעמים מורינו הרב שליט"א סימן בידו הקדושה והזמר ר' אבריימי לונגר החל בשירת 'בך רבינו נגילה…' וכל האלפים קופצים ורוקדים ומפזזים אַ איזה חיות איזה התלהבות אין לתאר ולשער את השמחה הגדולה שזכינו להיות מאנשי הצדיק בהילולת תלמידו הגדול של הצדיק!

בשעה 00:15 מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א קם ממקום מושבו ולקול שירת האלפים יצא בחזרה לביתו נאווה קודש.

"כי הוא הרב והתלמיד שהביטו והסתכלו עליהם מיום בריאת העולם…!"

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה:

המשפיע הרה"ח ר' יעקב משה סלמנוביץ שליט"א בהילולת האלפים אמש

לגלריית תמונות נוספת:

גלריית תמונות מההילולה המרכזית של מוהרנ״ת מברסלב עם הגה״צ הרב אליעזר ברלנד שליט״א

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *