צור קשר עם הרב ברלנד
מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א במסירת השיעור ביום השחרור

'אור זרוע לצדיק' י"א טבת – יום נס השחרור של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א ממאסר

לפני כשנה בדיוק ביום רביעי י"א טבת שוחרר מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א ממאסר לאחר שנתיים ימים שובו בנים חוזר בסיקור נרחב לאותו יום חג בו חזר מורינו הרב שליט"א למעון קודשו בירושלים עיר הקודש!

השעה 9:15 בבוקר יום רביעי י"א טבת התשפ"ב היום בו מתחיל תקופת זמן השחרור המנהלי, אחד מערוצי התקשורת הכללית מפרסם כי מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א, צפוי להשתחרר בשחרור מנהלי בשעות הקרובות. לאחר קרוב לרבע שעה מורטת עצבים, בהם הלב מפחד להאמין ולהתאכזב שוב ממערכת החוק בישראל, שידועה 'בחיבתה' למורינו הרב שליט"א. בשעה 09:30 התקבלה הבשורה המרנינה מאת עורכי דינו של מורינו הרב שליט"א: מורינו הרב שליט"א ישוחרר היום לביתו נאווה קודש בירושלים ללא שום הגבלות.
בשעה 10:40 אכן זה קרה לאחר קרוב לשנתיים של אין סוף ציפיות, תפילות, מליוני תיקוני הכללי, ומאות עצרות תפילה. למען שחרורו של מורינו הרב שליט"א. מורינו הרב שליט"א יצא משערי בית הכלא איילון ברמלה.
הבשורה המרנינה פושטת כנפיים, ומגיעה לכל רחבי הארץ: בשעה הקרובה מורינו הרב שליט"א יגיע לביתו נאווה קודש. תלמידי מורנו הרב לא מצליחים לעכל את הרגע הגדול.
לאחר מספר דקות יוצאת ההודעה בקו המידע ע"י הרה"ח ר' מיכאל גול שליט"א מטעם ועד רבני הקהילה. בקול חנוק מדמעות של התרגשות ושמחה, מודיע כי קבלת הפנים למורינו הרב שליט"א בשעה הקרובה בכניסה לביתו 'יש לבוא בלבוש שבת לכבודו של מורינו הרב ברלנד שליט"א'.

תוך דקות ספורות מתמלא רחוב 'החומה השלישית' באלפי חסידיו, מעריציו, ומקורביו של מורינו הרב שליט"א. חדשים עם ישנים, חרדים בני תורה ליטאים,לצד חילונים. כיפות סרוגות לצד כתונת פסים… כולם נקבצו ובאו לך, ביניהם אף כאלו שלא זכו לראות את מורינו הרב שליט"א מעולם. אלפים אלפים זורמים מכל רחבי הארץ ממטולה ועד אילת לחזות בזיו פני קודשו של צדיק האמת שבדור ולקבל את פניו.
בשעה 11:55 יוצאת ההודעה בקו המידע '"פתחו שערים ויבוא גוי צדיק" מורינו הרב שליט"א נכנס בשערי עיה"ק ירושלים, ובדקות הקרובות נזכה לחזות בזיו פניו'. ההתרגשות בלבבות קהל האלפים מגיעה לשיאה. כאשר רחוב החומה השלישית נהיה צר מלהכיל את קהל האלפים, המשטרה החליטה לסגור את כביש 1 הסמוך לרחוב החומה השלישית.

"אור זרוע לצדיק ולישרי לב שמחה"
בשעה 12:13 רכבו של מורינו הרב שליט"א הגיע בקושי רב לאחר שעבר בין קהל האלפים שהגיע מכל רחבי הארץ, לביתו נאווה קודש. התזמורת פורצת בשירת "אור זרוע" וגבאיו של מורינו הרב שליט"א מנסים לפלס דרך בינות לאלפי האנשים הצובאים על פתח הבניין לביתו של מורינו הרב שליט"א. הרה"ח ר' מיכאל גול שליט"א בירך בשם ומלכות: 'ברוך שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה'! ברוך שחלק מחכמתו ליראיו'!! כאשר קהל האלפים עונה בשאגת אמן!!!!! אדירה אשר נשמעה למרחקים.

מורינו הרב שליט"א נשא שיעור קצר מתוך רכבו בו הוא מברך את קהל האלפים שהגיע לקבל את פניו: "עכשיו נמחלו כל העוונות בזכות הקבלת פנים, הקבלת פני רבו, כקבלת פני השכינה. בזכות שכולם נמצאים כאן, אז נמחלים כל העוונות מכל הגלגולים, מחטא אדם הראשון. עכשיו זה תיקון לכל הגלגולים. כל מי שהגיע יחיה עד מאה ועשרים בקלות, בלי שום מחלה, הוא והנכדים והנינים עד סוף כל הדורות".
לאחר כרבע שעה בשעה 12:30 הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א נכנס לביתו נאווה קודש לאחר שנתיים מהיום המר והנמהר י"ד שבט התש"פ, בו הצליחו שונאי ישראל לשים את ידיהם הטמאות על מורינו הרב שליט"א, עד ליום הגאולה – י"א טבת התשפ"ב!

'ונהפוך הוא…!' – קבלת הפנים במרפסת ביתו של מורינו הרב שליט"א
בשעה 13:20 יוצא הודעה מבית קודשו של מורינו הרב שליט"א. כי בעוד רבע שעה, מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א יצא למרפסת ביתו לכיוון עידו הנביא. וימסור שיעור ברמקול לקהל האלפים שהגיעו לקבל את פניו של מורינו הרב שליט"א ולא זכו לראות את פני קודשו של מורינו הרב שליט"א. הכיסופים גוברים, ואכן לאחר עיכוב של מספר דקות בשעה 13:46 מורינו הרב שליט"א יצא למרפסת ביתו כאשר קהל האלפים מברך 'שהחיינו' ו'שחלק מחכמתו ליראיו' בשם ומלכות. מורינו הרב שליט"א החל בשיעור בגדולת יום עשרה בטבת והחל בשירת "ונהפוך הוא אשר ישלטו היהודים המה בשונאים". לאחר כשלוש רבעי שעה נכנס בחזרה לביתו נאווה קודש, לשבת על כסאו של אליהו הנביא ולשמש סנדק בברית לבנו של ר' נתן בן ר' נחמן פוקס הי"ו וכן בברית לבן ר' נחמן האס הי"ו. כאשר קהל האלפים מתפזר לאיתו ולא מאמין למראה עיניו ולמשמע אזניו. האכן ראינו ושמענו את מורינו הרב שליט"א!? 'נס גדול היה פה' ו'ליהודים הייתה אורה ושמחה וששון ויקר'!!!

לפניכם קליפ סיכום מהחודשיים הראשונים במחיצת הרב אליעזר ברלנד שליט"א מחזרתו לביתו ביום נס השחרור:

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *