צור קשר עם הרב ברלנד

תלמד תורה הפירות יתברכו – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי ממורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א – "אין לנו שום מכונים, אנחנו לומדים תורה, בואו תראו אנשים לא יוצאים לשדה והכול גדל"

"(יְשִׂמְךָ אֱלֹהִים) כְּאֶפְרַיִם וְכִמְנַשֶּׁה" (בראשית מח כ)

"אֹסְרִי לַגֶּפֶן עִירוֹ" (בראשית מט יא)

יום ה', ג' שבט תשפ"ג – אם לא היית הולך לשדה האשכולות היו גדלים יותר.

אלה דברי קודשו:

אומרים, "(יְשִׂמְךָ אֱלֹהִים) כְּאֶפְרַיִם וְכִמְנַשֶּׁה" (בראשית מח כ) – למה לא אומרים, (יְשִׂמְךָ אֱלֹהִים) כְּזבולון ויששכר?

זבולון נתן הכול ליששכר, מה שהיה לו, כסף, מיליארדים. הוא נסע עם אוניות, פירות, כל פרי זה גודל של בניין, אפרסק אחד היה בגודל של בית, אשכול ענבים תופס אוניה שלימה, מביאים את הפירות כולם משתגעים.

כל העולם אומרים לישראל, תגידו איזה מכון יש לכם? איזה institution (מוסד) יש לכם? מכון וייצמן? איזה מכון יש לכם?

אין לנו שום מכונים, אנחנו לומדים תורה, בואו תראו אנשים לא יוצאים לשדה והכול גדל! ריש לקיש הלך לקטוף אשכולות, הוא היה קצת חקלאי, היה לו שם כרמים והוא הלך לבצור אותם. היה לו אשכול אחד בגודל של סאה, כל אשכול 14 קילו. למחרת הוא הלך לבצור אשכולות, כבר התקטן האשכול קצת, נהיה לו שני אשכולות בסאה, כל אשכול 7 קילו. אחרי זה הוא הלך לגינה בפעם השלישית, אז כבר כבר הגיע ל 3 אשכולות בסאה.

שאל אותו רבו, ר' חייא למה הוא נעדר מהישיבה ולא בא שלושה ימים?

ענה ריש לקיש: בצרתי אשכולות.

ר' חייא: כמה בצרת? כמה? איזה משקל?

ריש לקיש: בפעם הראשונה היה כל אשכול 14.5 קילו, ביום השני זה היה 7 קילו, ביום השלישי זה כבר שקל 5 קילו.

ר' חייא: אם לא היית הולך לשדה זה היה גודל יותר – תן לאשכול לגדול, אדם פוחד, זה יגדל זה כבר ירקב, לא! זה רק גודל! זה יגדל לך פי..!

הגמרא אומרת שלעתיד לבוא יביאו ענב אחד באונייה, אדם ישים ברז ויהיה לו יין ל- 100 שנה, היין יתבשל בתוך הענב. "אֹסְרִי לַגֶּפֶן עִירוֹ" (בראשית מט יא), יהיה על חמור אשכול אחד.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *