צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לשובו בנים אשדוד בבית הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

פעילות שובו בנים בעיר אשדוד ○ תקציר מתוך השיעור

קהילת שובו בנים בעיר אשדוד התפתחה בשנים האחרונות, ובפרט עם חזרתו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א לארץ הקודש לאחר שנות הגלות, קיבלה תנופה גדולה. הקהילה כיום מונה למעלה ממאה איש בני תורה מכל העדות – אברכים ובחורים חסידים ליטאים וספרדים.
בשנים האחרונות נפתח מניין לתפילה בחיות עם ניגוניו המחיים והמעוררים של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א בליל שבת, כשגם אנשים שאינם נמנים על בני הקהילה הקבועים מגיעים להשתתף במניין המיוחד. אחד מתושבי העיר סיפר ל'המחדש': "אפשר להגיד שממש כל שבוע מגיע פרצוף חדש ולא מוכר. גם בשיא ההשפלות והרדיפות נגד מורינו הרב. למשל לפני שלוש חודשים פתאום מגיע מישהו חדש שאומר: 'אני עכשיו התקרבתי לרב'. זה ממש פלא עצום לראות את האור הגדול של הרב בעיר".
בתקופת המאסר הנורא של מורינו הרב שליט"א, התקיימה מידי שבוע עצרת לאמירת שלושה תיקוני הכללי בניגון לישועתו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א בקבר הצדיק רבי משה אהרן פינטו זצוק"ל.
לעיתים קרובות באמצע השבוע מתקיימים שיעורים מתלמידיו הגדולים של מורינו הרב שליט"א שמגיעים לחזק את התושבים.

אמש בליל שני ט' שבט זכו כחמישים איש מבני הקהילה הק' בעיר אשדוד להיכנס אל הקודש פנימה, ולשמוע דברי אלקים חיים ממורינו הרב שליט"א.

את השיעור מורינו הרב החל במשנה המדברת "וכי ידיו של משה עושות מלחמה…" ומורינו הרב שליט"א החל לשיר את מילים קדושות אלו במנגינה הידועה, בחיות גדולה במשך מספר דקות. לאחר מכן אמר שהפרשה מתחילה עם כך שמשה לקח את עצמותיו של יוסף, ואפילו משה היה צריך להיות מקושר ליוסף, ואמר שאדם צריך להיות מקושר עם הצדיק בכל שניה. ולאחר מכן סיפר את הסיפור שהאריז"ל הזמין את כל שבעת הרועים לשבת בשלח, ושבעת הרועים הגיעו וברכו, ולפני שדוד ניגש לברך ברכות התורה אמר מי שיצחק לא יוציא את שנתו. ודיבר בהרחבה מעניין הריקודים והתפילה בניגונים, והרחיב מתורות מ"א וקע"ח, ודיבר מקדושת האדם.

לאחר מכן דיבר ניצול הזמן ולימוד הגמרא, ודיבר מסוגיית שניים אוחזים בטלית, וכן בסוגיית קב בארבע אמות באלו מציעות, לאחר מכן דיבר מעניין מגילת אסתר ומסוד שקראה לאחשורוש "כלב". לאחר מכן דיבר מעניין אברהם ש"וירע הדבר בעיניו מאוד" שהצטער לשלח את ישמעאל. וכן הסביר באריכות שהויכוח של שרה ואברהם נבע מהמחלוקת על מי להרחיק עצמו בסוגית חרדל ודבורים.
בהמשך השיעור דיבר מהחזרה בתשובה של מנשה ובעניין זה הרחיב בכל המעשה. בהמשך השיעור דיבר מעניין איוב שאמר "רגליים לַפִסֵּחַ אני…" וכו', ואמר שהעניין הוא שלא יהיה פִּסחים בעולם, וזה הצדיק עושה. וכן דיבר מעניין למך שהרג את קין ותובל קין, ומה שטענוּ עדה וצילה. לאחר מכן דיבר ממעשה יבש גלעד, ושגלעד אמורים להגאל ראשונים, בזה סיים את השיעור.

לאחר שיעור של למעלה משעה וחצי בדברי אש קודש בשלהבת אש, מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א סיים בקדיש

 

 

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

למה הכהנים התחתנו רק עם בנות אשר? החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי – למה לא רצה יוסף להיפגש עם יעקב? יום ב', ח' אדר ב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *