צור קשר עם הרב ברלנד

מה עושים שהמוח לא יתנוון? החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי ממורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א – "כל חידושי התורה של האדם הם ליגלוגים בלי הצדיק"

"אָשִׁירָה לַה' כִּי גָאֹה גָּאָה" (שמות טו א)

"אֵילֵי מוֹאָב יֹאחֲזֵמוֹ רָעַד" (שמות טו טו)

"וַיְהִי בַבֹּקֶר וְהִנֵּה הִיא לֵאָה.." (מגילה, יג' ב)

"וּכְרָחֵל לִפְנֵי גֹזְזֶיהָ" (ישעיהו נג ז)

יום א',  י"ד שבט תשפ"ג – "בלי לימוד הגמרא בעיון התפילות לא מתקבלות".

אלה דברי קודשו:

"ואוכלות לגלוגי חרדלי" (תוספות בבא בתרא יח ב), אוכלות (הדבורות) את הליגלוגים – בלי הצדיק הכול זה ליצנות, הכול זה הליגלוגים, סתם אדם לועג, סתם אדם מלגלג. כל החידושים שלו זה ליגלוגים בלי הצדיק.

"אָשִׁירָה לַה' כִּי גָאֹה גָּאָה" (שמות טו א) – גָאֹה גָּאָה זה לאה. רבינו כותב בתורה ה' בליקוטי מוהר"ן שקודם נכנסים ללאה ואחרי זה לרחל.

כל העבודה זה לחבר את לאה עם רחל' "אֵילֵי מוֹאָב יֹאחֲזֵמוֹ רָעַד" (שמות טו טו). 274 זה החיבור של לאה ורחל, לאה זה 36 ורחל זה 238. ביחד גימטריא רע"ד, 274 (עם הכולל, "אֵילֵי מוֹאָב יֹאחֲזֵמוֹ רָעַד").

וזה העבודה שנחבר את לאה עם רחל, כי רחל נותנת את הסימנים ללאה (מגילה, יג' ב – "וַיְהִי בַבֹּקֶר וְהִנֵּה הִיא לֵאָה. אֲבָל בַּלַּיְלָה לֹא הָיְתָה לֵאָה, לְפִי שֶׁמָּסַר יַעֲקֹב סִימָנִים לְרָחֵל, וּכְשֶׁרָאֲתָה רָחֵל שֶׁמַּכְנִיסִין לוֹ לֵאָה אָמְרָה: עַכְשָׁו תִּכָּלֵם אֲחוֹתִי, עָמְדָה וּמָסְרָה לָהּ אוֹתָן סִימָנִים").

רחל מוסרת את הסימנים – אומר רבי נתן שבלי לימוד הגמרא אי אפשר להגיע לשום דבר. רחל זה לימוד הגמרא ("וּכְרָחֵל לִפְנֵי גֹזְזֶיהָ", ישעיהו נג ז), לאה זה התפילה.

הרב'ה אומר שרק ע"י לימוד התורה מתקבלים התפילות והבקשות – בלי לימוד הגמרא שום תפילה לא מתקבלת.

אדם צריך לדעת שאפילו שאנחנו ברסלב, היסוד של הרב'ה זה לימוד הגמרא. אמר רבינו, אני רציתי למשוך אותם לעשיה, אנשים לא יודעים שברסלב זה רק לימוד גמרא. אנשים לא יודעים שברסלב זה רק לימוד גמרא, לומדים קצות החושן, נתיבות המשפט, תקפו כהן – גמרא בעיון הרבי אמר, אדם צריך לדעת את כל המפרשים.

הרבי אומר במפורש (תורה ק"א בליקוטי מוהר"ן) ללמוד גמרא בעיון, רק זה מכניע את הקליפות – סתם לימוד גמרא
לא מכניע את הקליפות, זה כמו להגיד תהילים.

אדם צריך ללמוד גמרא בעיון, הרב'ה אומר בתורה ק"א שצריך ללמוד ממש בעיון עם קצות החושן ונתיבות המשפט, כי רק ע"י לימוד הגמרא התפילה מתקבלת – כי ע"י לימוד הגמרא הוא בונה את חלקי השכל. אדם שלא לומד גמרא קורס בגיל 70-80, המוח קורס, רק הגמרא מחזיקה את המוח.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

One comment

  1. מה אישה אמורה לעשות כדי שהמח שלה לא יתנוון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *