צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור בבית מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א לקבוצת נציגים מרחבי הארץ

אמש ביום שני ליל ל' שבט – א' דר"ח אדר לפני תפילת מעריב התקיים שיעור לקבוצת נציגים מרחבי הארץ – ממורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א במעון קודשו.

את השיעור החל מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א בעניין הזוהר בויקרא שמביא ששירת חנה ודבורה יותר גבוהות מכל השירות שבעולם. והזכיר שבשירת חנה היא נבאה על "שבעים בלחם נשכרו" אל שבעים בני המן, "ורעבים חדלו" אלו מרדכי ואסתר. וחיזק בעניין שאדם צריך להתכונן לפורים, ולדעת שזה לא רק "עד דלא ידע" ומשתכרים ולא לומדים, ברסלב זה לימוד גמרא!! בהמשך השיעור דיבר על עניין "המחדש בטובו בכל יום מעשה בראשית" שהבריאה מתחדשת בכל שניה ורגע ויש בורא לעולם, ולא כפי המחקרים שאומרים שהעולם נוצר מפיצוץ ע"ל.


לאחר מכן דיבר על ענייני הפורים מסוד "עץ גבוה חמישים אמה", שאלו חמישים שערי טומאה, וכנגדן בקדושה. ודיבר ממה שכתב שמשי "בגתנא ותרש" שנראה כבגתן או תרש, וכך יפרעו ממרדכי שבוודאי הרג סתם שומר חף מפשע. בהמשך דיבר ממעשה דניאל ומכך שידע את סוד התפילה, והביא את הליקוטי הלכות על כך בהלכות מילה ה' המדבר שם באריכות. לאחר מכן דיבר ממעלת הריקודים שעל ידי הריקודים אפשר להמתיק את כל הדינים. וכן סיפר מתוך התלמוד ירושלמי את הסיפור על השד שנשא את רבי יהודה הנשיא וחברו עד למלך, כמובא בתרומות שם.

בסיום השיעור מורינו הרב שליט"א דיבר על חנניה מישאל ועזריה שקפצו לאש למרות שלא ידעו שיהיה להם ניסים, כי תכליתו של האדם הוא לקפוץ לאש! היינו למסור את נפשו על קידוש שמו יתברך!

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *