צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור וחלוקת שי לנבחני מסכת נזיר במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

מבחני מפעל התורה ○ תקציר מתוך השיעור ○ חלוקת שי למצטיינים

צילום: מכון קרן הצדיק

עם תחילת מסכת נזיר בג' שבט יצא 'מפעל התורה' שע"י קהילתינו הקדושה, במבצע לחיזוק לימוד הדף היומי. כאשר מי שיתמיד בעשיית המבחנים על הדף היומי, מלבד המלגות על המבחנים, יזכה להכנס אל הקודש פנימה לשיעור מיוחד ממורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א.

ואכן ברוך ה' למעלה מארבעים אברכים תלמידי חכמים זכו להבחן ולדעת את מסכת נזיר עד לסיום מועד המבחנים – ערב פסח תשפ"ג. על כן נבחני 'מפעל התורה' זכו להכנס אל הקודש פנימה לשיעור מיוחד ביום רביעי ליל כ"ט ניסן במעונו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א.

את השיעור החל מורינו הרב שליט"א בעניין החשיבות באמונה בצדיק, לאחר מכן דיבר בנושאים רבים בינהם: על עניין ההכנעה של הנחש עם השבע ראשים. וכן דיבר על יהושע בן נון שעצר את השמש, ואמר שכל אחד יכול לעצור את השמש, כמו אבא תחינה חסידא כמובא במדרש. לאחר מכן דיבר מגדולתו של הסבא – רבי ישראל בער אודסר זיע"א. וכן דיבר מעניין הפצת אור רבינו והשדרי"ם שצריכים ללכת להחזיר בתשובה ולמסור שיעורים בערי התשובה כאילת וכדו'.
בהמשך השיעור דיבר באגדה מתוך מסכת בבא בתרא על מרים החשמונאית, שהיא האחרונה שנשארה מכיוון שהשלטון היה שלא מבית יהודה, והזכיר את הרמב"ן על כך בפרשת ויחי. וכן דיבר מעניין גילגולי הנשמות על נשמות רחב והצללפונית, למך ושאול, ודיבר על כך ששאול לא חיכה לשמואל הנביא, ואמר שכל העניין הוא לזכות לביטול לצדיק. לקראת סוף השיעור דיבר ממעלת הזמירות בשבת ואמר שהזמירות הם כמו שמונה עשרה שאסור להפסיד שום מילה ושום אות, בסיום השיעור דיבר מעניין שמעון ולוי אחים, וממחלוקת הרמב"ן והרמב"ם בעניין אנשי שכם, תוך שהוא מחדש חידושים נפלאים בעניין זה.
לאחר השיעור אמר קדיש בניגונים, וחילק לאברכים המתמידים שעשו את כל המבחנים בהצלחה גדולה שי – ספר משיעוריו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א ממכון 'שביבי אור'.
'מפעל התורה' ביקש להזכיר כי בכל עת מתקיימים מסלולי לימוד עם מילגות ופרסים שונים לעידוד וחיזוק לימוד התורה הקדושה, ושווה לכל אחד לעקוב אחרי הפירסומים השונים בעניין הנ"ל!

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *