צור קשר עם הרב ברלנד

רק הצדיק יודע מה האדם בא לתקן – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי ממורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א – בכדי לתקן את חטא אדם הראשון צריך לדעת את סוד השירה.

"בִּלְחִי הַחֲמוֹר חֲמוֹר חֲמֹרָתָיִם בִּלְחִי הַחֲמוֹר הִכֵּיתִי אֶלֶף אִישׁ" (שופטים טו טז)

"וָאֹמַר לָךְ בְּדָמַיִךְ חֲיִי" (יחזקאל טז ו)

"ששה נדמו לאדם הראשון" (פרקי דרבי אליעזר נג)

"וַיִּקַּח שֵׁם וָיֶפֶת אֶת הַשִּׂמְלָה וַיָּשִׂימוּ עַל שְׁכֶם שְׁנֵיהֶם" (בראשית ט כג)

"בֶּן שָׁנָה שָׁאוּל בְּמָלְכוֹ" (שמואל א יג א)

יום ג', ד' אייר תשפ"ג – "אדם בא לתקן כל מיני נשמות, ולפי אותם נשמות שהוא בא לתקן עוברות עליו מחשבות – ורק הצדיק יודע איזה נשמות הוא בא לתקן".

אלה דברי קודשו:

כתוב בפרקי דרבי אליעזר: "שישה היו מֵעֵין אדם הראשון", שישה באו לתקן את חטא אדם הראשון. הם התחילו לתקן מתוך בחירה – אבל הם לא ידעו את הסוד של השירה, חזקיה המלך לא ידע את הסוד של השירה.

"ששה נדמו לאדם הראשון" (פרקי דרבי אליעזר נג), שמשון שכל מכה הרג אלף איש, אין דבר כזה, אפילו משיח לא יהרוג ככה אלף איש.

שמשון כל מכה אלף איש, "בִּלְחִי הַחֲמוֹר חֲמוֹר חֲמֹרָתָיִם בִּלְחִי הַחֲמוֹר הִכֵּיתִי אֶלֶף אִישׁ" (שופטים טו טז), אדם צריך שכל מכה זה אלף איש, עם לחי חמור יקח אלף איש.

אפילו שהוא חֲמוֹר חֲמֹרָתָיִם, שהוא לא יצא מכל הפגמים, כי מסביר בגלי רזיא שהיו בשמשון שתי נשמות גם יפת וגם שם (בגלי רזיא וילקוט ראובני (נח, וערך גלגולים סימן י׳׳ח, וי״ט, ול״ט, וערך סמא״ל) כתוב ששמשון היה גלגול יפת, ניצוץ אחד מיפת, וניצוץ אחד מעשו, וכשיצא שמשון לתרבות רעה פרח ממנו ניצוץ יפת.)

"וַיִּקַּח שֵׁם וָיֶפֶת אֶת הַשִּׂמְלָה וַיָּשִׂימוּ עַל שְׁכֶם שְׁנֵיהֶם" (בראשית ט כג), זה רמז שהם יבואו יחד בגלגול, כי אמנם יפת למד אצל שם, אבל שיבואו שם ויפת יחד ממש באותו הגוף, זה קרה רק אצל שמשון שהיו לו שתי נשמות.

לכולם יש כמה נשמות, לשמשון שתי נשמות גם של שם וגם של יפת. אדם בא לתקן כל מיני נשמות, לפי זה עוברים עליו מחשבות, לפי אותם נשמות שהוא בא לתקן – ורק הצדיק יודע איזה נשמות הוא בא לתקן.

כי שאול היה צריך להתבטל לשמואל. שאול בא לתקן את למך, אבל שאול עצמו לא ידע את מי הוא בא לתקן, הוא לא ידע! אם שאול היה יודע הוא היה מתקן אחרת.

שאול היה לו רק ניסיון אחד – להתבטל לשמואל, "בֶּן שָׁנָה שָׁאוּל בְּמָלְכוֹ" (שמואל א יג א, רש"י מפרש: אמרו רבותינו (יומא כב , ב) כבן שנה, שלא טעם טעם חטא), היצר הרע מפיל אותו – אבל תתבטל לשמואל.

שאול היה צריך לחכות 7 ימים, אבל איך אפשר לחכות? אמרו לו 7 ימים לחכות, שבע ימים, איך הוא יחכה 7 ימים? הרי כולם התאספו, כל עם ישראל הגיעו מהגולן, הגיעו מהרמה, הגיעו מכל המקומות ושבע ימים אומרים לו לחכות..

כבר 2 דקות ל 12 ושמואל לא מגיע. כולם אומרים לו, נו תקריב כבר קורבן, כי אי אפשר לצאת למלחמה בלי קורבן. אתה לא תצא סתם למלחמה ככה, תביא עולה, שלמים, תביא משהו נראה אותך.

הניסיון קשה, אבל תתבטל לשמואל – שאול היה צריך לחכות לבואו של שמואל.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *