צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לישיבה גדולה חכמה ודעת במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בחורי החמד הישיבה הגדולה 'ברסלב – חכמה ודעת' אשר הם כבבת עינו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א זכו להכנס למעונו של מורינו הרב שליט"א לשיעור מיוחד לבחורים בחיזוק בלימוד הגמרא ויראת שמים

כאמור השיעור התקיים במעונו של מורינו הרב שליט"א ביום ביום רביעי האחרון ליל כ"ז אייר לפני תפילת מעריב. כאשר בתחילת השיעור הרב שליט"א דיבר מעניין הסימנים של יעקב ורחל והסוד שיש בבהונות ששמים למצורע, שאומרים לו רחל אמנו שמרה את הסוד שמסרה ללאה את הסימנים במשך כל חייה, ולא גילתה לאדם בכדי שלא לא תתבזה, אף אתה אומרים למצורע – תזהר בלשונך ותלמד מרחל אמנו. יש לציין שברוב השיעור חיזק מורינו הרב על לימוד גמרא בעיון וסיום הש"ס.

לאחר מכן במשך כל השיעור מורינו הרב הרחיב בסוגיית 'קב בארבע אמות', ואמר שצריך לדעת איך ללמוד את הגמרא בעיון עם כל המפרשים בצורה נכונה. תוך כדי הדברים הרב דיבר במעלת חשיבות נתינת צדקה. כמו כן הסביר את הקטע מהפיוט "מבטן לשמך המה נימולים" שהתינוק באמת הוא מהול מהבטן, רק צריך לגלות את זה בברית. לאחר מכן דיבר מעניין ברכת השמיטה, ואמר שכאשר אומרים "מה נאכל" זה הכפירה גדולה שיכולה להיות. לקראת סוף השיעור דיבר שוב מהברכה הגדולה שיש בפירות ארץ ישראל כמובא בסוף מסכת כתובת מהשפע הגדול שהיה כאן, ועל זה אמר רבי יהושע בן לוי "ארץ ארץ למי את מוציאה פרותיך…".

לאחר כארבעים דקות של שיעור מורינו הרב שליט"א סיים בקדיש ויצא לתפילת מעריב וספירת העומר בחיות וניגונים כבכל ערב ברחבת אולם התפילות.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *