צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לאנשי ראשון לציון במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

שיעור לאנשי תל אביב ○ תקציר מתוך השיעור

ביום שני ליל כ"א אב הגיעו קבוצה מאנשי שלומינו בעיר המרכז ראשון לציון לשמוע דברי אלוקים חיים מאת מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א. השיעור התקיים במעונו של מורינו הרב שליט"א לפני תפילת ערבית. לפניכם תקציר מעט מן הים מהנושאים עליהם דיבר הרב במהלך השיעור:

הרב החל את השיעור בעניין נשות שלמה שהיטו לבבו, ואמר שכמה שאדם יותר מבוגר ככה היצר הרע מתגבר יותר. בהמשך דיבר על כך שיוסף הצדיק לא הבין מדוע אביו קבר את רחל על אם הדרך. וכן על מכירת יוסף ואמר שאדם בא לעולם לצעוק 'אשמים אנחנו' על מכירת הצדיק בכל דור ודור. בהמשך דיבר מהנסיעה לאומן ומה שפועל על ידי כך ואמר: שאדם נוסע לאומן בשביל לחבר רחל ולאה.  וזה מתקן את החורבן שנעשה על ידי פירוד רחל ולאה. בהמשך הרב דיבר מעניין דוד המלך, ותוך הדברים הרב הזכיר את יום היארצייט של הסטייפלער שיחול בכ"ג אב, והזכיר את הקשר שהיה לו עמו. לקראת סוף השיעור דיבר מאגדות חז"ל בעניין דוד המלך שמה שרצה להרוג אלף ולא רק שמונה מאות בחץ אחד זה הכל סודות, תוך כדי הרב דיבר על הסוד של 'מחץ פאתי מואב' שעל ידי שאדם מגדל פאות הוא מנצח את כל האויבים והשונאים שלו. לאחר ארבעים דקות של דברי אלוקים חיים מורינו הרב סיים את השיעור אמר קדיש ובירך את המשתתפים, לאחר מכן יצא לתפילת מעריב ברוב עם.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *