צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לתומכי בית מדרשינו במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

ביום רביעי ליל ל' אב א' דראש חודש אלול תשפ"ג נכנסו קבוצה מאנשי שלומינו תומכי בית המדרש, אל הקודש פנימה לשמיעת דברי אלוקים חיים ממורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א.

לפניכם תקציר ומעט מן הדיבורים שנאמרו במהלך השיעור:

מורינו הרב שליט"א החל את השיעור מעניין בלעם שאמר "ומחץ פאתי מואב וקרקר כל בני שת" וחידש הרב ש"מחץ" זה גמטריא נחמן, שרבינו הוא מכניע את כל האויבים. כמו כן דיבר מעניין הר גריזים – הר ברכה, וחיזק את הנסיעה לשם, ואמר שלפחות פעם בחיים אדם צריך להיות שם. וחיזק את עניין התכלת שאדם הולך עם התכלת הוא יכול לבטל כל דין שבעולם, כמו כן אם אדם קם כשיש לפני שיש תכלת בשמים הוא ממתיק כל דין שבעולם.

בהמשך השיעור דיבר מכך שחנה אמרה "אל הנער הזה התפללתי" הפירוש הוא שיהיה תמיד נער, שתמיד ישאר בצעירות ובחיות ולא יעזוב את דרך התורה וישאר תמיד כמו בגיל הבר מצוה. ודיבר מעניין חופני ופנחס בני עלי שבוודאי מה שכתוב עליהם הוא לא כפשוטו, וחטאם היה שהם לא קבלו את קורבנות הנשים. בהמשך דיבר מכך שאשר היה בחרם מאתיים שנה עד שמשה גילה "ברוך מבנים אשר", מכיון שחשבו שהוא גילה לשרח בת אשר שמכרו את יוסף והיא גילתה ליעקב אבל האמת היא שפעם כל הנשים היו נביאות, וכך גם שרח בת אשר זכתה.

לקראת סוף השיעור סיפר מהתקופה שבה בשרו שהשואה הסתיימה, ומהסיפור הידוע על הרב זילברמן שביקש לחכות לברכת הלבנה, לפני ההדלקה בל"ג בעומר וחיכה עד שהגיע המברק שהיטלר התאבד. בסוף השיעור דיבר גם מהרמז שיש באותיות הקטנות של מגילת אסתר שמרמזות על משפטי נירנברג.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *