צור קשר עם הרב ברלנד

קבוצת דת"ל בשיעור אצל הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

ביום שני ליל כ"ח אב נכנסו קבוצה מאנשי שלומינו תלמידי מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א המשתייכים לזרם הדתי לאומי למעון קודשו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א לשמיעת דברי אלוקים חיים בשיעור אש להבה.

לפניכם תקציר מתוך השיעור מדבריו של מורינו הרב שליט"א:
הרב החל בחיזוק בעניין קדושת האדם, ודיבר על המחלוקת של קרח נגד משה שלא היה אחד מהעדה שהיה בעד משה רבינו. משם עבר לדבר על עניין שמעון ולוי אחים אשר הרגו בשכם ועסק בכך ברוב השיעור במחלוקתם של הרמב"ם והרמב"ן מדוע בני שכם התחייבו הריגה.

תוך כדי הדברים הרב דיבר על מכת בכורות שהנשים המצריות הגיעו למשה וטענו בפניו שנהרגו גם אלו שלא היו בכורות, אמר להם משה: כל מי שמת אצלכם היה בכור… ודיבר ממעלת הבכורות היהודים. בתוך הדברים הללו אמר שאם משה היה הורג את זמרי היה ממתיק את הגזירה שלא יכנס לארץ.

בהמשך השיעור עבר לדבר על בן סורר ומורה שבחיים לא היה וגם לא יהיה, ועסק בגדרים והסייגים שיש בכדי להרוג את הבן סורר ומורה, ומכך שצריך להיות התראה תוך כדי דיבור, וזה הסיבה שסנהדרין שהורגת פעם בשבעים שנה נקראת קטלנית כי אם הצליחו לעקוף את הסייגים והגדרים, אז נחשבת קטלנית. כמו"כ דיבר מעניין המחלוקת של יוסף והאחים האם יש אבר מן החי בעוף או לא. לקראת סוף השיעור דיבר על מעלת הר גריזים. ואת השיעור סיים לאחר ארבעים דקות, שוב בעניין הריגת בני שכם על ידי שמעון ולוי והסביר את דעת הרמב"ן בעניין.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

One comment

  1. اريد ان ادخل دينكم

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *