צור קשר עם הרב ברלנד

מעמד הוקרה ושיעור לתומכי בית המדרש מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

ביום רביעי ליל ז' אלול נכנסו קבוצה מתומכי בית מדרשינו אל הקודש פנימה למעמד הוקרה על ידי בית מדרשינו

תחילה גבאי בית המדרש הודו לתורמים, והציגו את הפעילות הנרחבת שיש בתרומה לבית המדרש, לאחר מכן מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א נכנס למעון קודשו והחל במסירות שיעור של שלושים וחמש דקות של אש להבה, לפניכם תקציר מתוך השיעור:
תחילה דיבר על השידוך של רבקה שהוא השידוך הראשון שהיה בהסטוריה, לאחר מכן ברוב השיעור דיבר על ההפטרה של יום שני דר"ה בה כתוב "עוד תעדי תפיך ויצאת במחול משחקים" והרחיב רבות על מעלת הריקודים. כמו כן חיזק על אמירת הזמירות בשבת, בהמשך דיבר על כך שחנה התפללה שבע מאות ארבעים ושבע שנה לפני נס חנוכה על הניסים שיהו, ועשה את החשבון הנ"ל בהרחבה. כמו כן דיבר על שמואל ועל תפילת חנה.
לאחר מכן עסק בעניין המנעלים לשכינה והביא את הגמרא בשבת (קכ"ט) "לעולם ימכור אדם קורות ביתו ויקנה מנעלים לרגליו", וקישר את עניין הנעלים לשכינה שעושים אותם על ידי הריקודים והביא את דברי רבינו הקדוש בתורה קס"ט על "והיה עקב" שצריך להקפיץ את העקביים.

לקראת סוף השיעור סיפר בהרחבה את נס הצלתו של בנו הרה"ח ר' נחמן ברלנד שליט"א שהיה בגיל שנה, וכיצד רק בכח האמונה של מורינו הרב שליט"א והרבנית תליט"א יצא בנו מכלל סכנה והבריא.

בסוף השיעור חזר שוב לעניין הריקודים כשהוא מביא את הרמב"ם על כך שמי שאינו רוקד בשמחת בית השואבה הוא נקרא חוטא ושוטה. ועל כך שאדם צריך להשפיל את עצמו ולהקל את גופו כדוד המלך בשעתו שהיה מכרכר בכל עוז לפני ה'.

לפניכם תיעוד מהשיעור בקודש פנימה:


התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *