צור קשר עם הרב ברלנד

רבינו חי וקיים – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי ממורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א – המרגלים היו צדיקים גדולים, אז למה הם טעו?

"כֹּל נָשִׂיא בָהֶם" (במדבר יג ב)

"לְמַטֵּה אָשֵׁר סְתוּר בֶּן מִיכָאֵל" (שם יג יג)

"משה מת, יהושע מכניס" (סנהדרין יז ע"א)

"וַיַּרְא הָעָם כִּי בֹשֵׁשׁ מֹשֶׁה לָרֶדֶת מִן הָהָר וַיִּקָּהֵל הָעָם עַל אַהֲרֹן וַיֹּאמְרוּ אֵלָיו קוּם עֲשֵׂה לָנוּ אֱלֹהִים אֲשֶׁר יֵלְכוּ לְפָנֵינוּ כִּי זֶה מֹשֶׁה הָאִישׁ אֲשֶׁר הֶעֱלָנוּ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם לֹא יָדַעְנוּ מֶה הָיָה לוֹ" (שמות לב א)

יום א', י"ז אלול תשפ"ג – עם ישראל לא האמין שמשה מת, אבל המרגלים ומרים התבלבלו

אלה דברי קודשו:

עכשיו אנחנו מדברים על המרגלים שהיו הכי צדיקים בעולם. כולם היו על פי ה', הם הלכו על פי ה', הם לא היו סתם אנשים, אלא כֹּל "נָשִׂיא בָהֶם" (במדבר יג ב) כולם היו נשיאים.

על פי ה' הם הלכו, אבל היתה למרגלים טעות אחת – הם חשבו שהם יותר חכמים ממשה רבינו, זה כל הטעות. לא עזר שהם נשיאים, לא עזר שהלכו על פי ה'.

המרגלים היו הכי צדיקים, סְתוּר בֶּן-מִיכָאֵל היה עָנָו, פעל הכל בסתר, כל הצדקות, אבל אין להם אמונה במשה רבינו. הם שומעים את הנבואה, "משה מת, יהושע מכניס" (סנהדרין יז ע"א), שמעו משה מת פתאום נהיו נאמנים למשה.

מה אתה נאמן? משה אמר להיכנס, מה לך ולנבואה משה מת? משה בכלל לא מת! משה חי!

כתוב בגמרא שבת שהשטן הראה להם את מיטתו של משה – הרב'ה (רבי נחמן) חי!

הם קוראים לחסידי ברסלב טויטע חסידים (החסידים המתים), אבל באמת הם הטויטע חסידים, הם טויטע רבס – לנו יש רבה חי וקיים. הרב'ה (רבי נחמן) בחיים לא מת, הוא חי וקיים, הוא נמצא איתנו בכל מקום, הוא הולך איתנו בכל מקום, הוא חי וקיים. הטויטע חסידים זה הם – הם הנקראים הטויטע חסידים.

כשישראל ראו את המיטה של משה, פה הם כבר נשברו. אמרו, איפה משה? איפה משה? לא יודעים, הוא כבר עלה לשמיים, הוא מאחר, אמר שש. כי משה אמר שהוא יחזור ב- 12 בצהריים והם טעו ביום, כי הם חישבו את יום העליה של משה להר סיני, אבל יום העליה לא נחשב ליום שלם, זה היה רק שש שעות.

אמר להם השטן, כבר הגיע שש למה משה לא הגיע? הוא אמר שבשש הוא יורד. אל תקרי בֹשֵׁשׁ אלא בא שש (מסכת שבת פט א). כי בשעה שעלה משה למרום אמר להם: בסוף ארבעים יום אני חוזר. עברו 40 יום לפי החשבון שלהם ומשה לא חזר, אז הלכו לעשות עגל. אמרו, אם משה לא בא עד עכשיו אז הוא כבר לא יבוא. בסוף ארבעים יום בא השטן וערבב את העולם, חושך, אפלה, ברקים, רעמים, גשם, שלג.

אמר להם השטן, תשמעו באו שש, יש כאן משהו לא בסדר, למה משה לא מגיע? היכן הוא? אמרו לו עלה למרום. אמר להם, אבל משה מת, אני מראה לכם שהוא כבר מת.

הם לו הקשיבו, אמרו, אז מה אם אתה מראה לנו שמשה מת, אין דבר כזה שמשה מת! אז מה אם אלדד ומידד מתנבאים שמשה מת, לא צריך בכלל לשים לזה – אבל המרגלים ומרים התבלבלו.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *