צור קשר עם הרב ברלנד

עַל מוֹקֵד מִזְבֵּחַ יֵצֵא בְּמָחוֹל • שמחת תורה אצל הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א בצל מלחמת חרבות ברזל

הקפות בליל החג בכותל המערבי ○ תפילת שחרית והלל בצל אזעקות ○ הקפות שניות להמתקת הדינים הקשים מעל עם ישראל ○ גלריית תמונות

בערב שמחת תורה סמוך לכניסת החג מורינו הרב שליט"א הגיע ברכבו לרחבת הכותל המערבי, שם שהה בחדר מיוחד שהוכן עבורו במנהרות הכותל המערבי. במקביל מבית מדרשינו יצאה התהלוכה יחד עם אלפי איש מקהילתינו הקדושה בהשתתפות רבני הקהילה וספרי תורה לכיון הכותל המערבי במסלול מיוחד דרך הרחובות שבטי ישראל, שערי יפו כשכל הדרך מלווים בשירה ובריקודים לכבודה של תורה.

בשעה 21:00 מורינו הרב שליט"א יצא מהחדר בו שהה וצעד לעבר הרחבה שהייתה עמוסה באלפים שהמתינו לתפילת ליל חג שמיני עצרת. התפילה החלה בקבלת שבת מקוצרת כנהוג, אך כידוע לכל אצל מורינו הרב שליט"א לא שייך עניין זה של קיצור, והרב שליט"א האריך בניגונים של לכה דודי במשך קרוב לשעה ארוכה.
לאחר קבלת שבת החל בתפילת ערבית בליל החג, בניגונים ובחיות גדולה. בסיום ערבית מורינו הרב שליט"א פתח באמירת מזמורי ההקפות 'אתה הוראת לדעת…' ואז החלו הרגעים הגדולים, במשך שעות ארוכות מורינו הרב שליט"א רקד הלוך ושוב ברחבת הכותל יחד עם אלפי איש הריקודים היו בכאלה חיות בכזו התלהבות שאין לתאר אחד השיאים היה כאשר אנשי שלומינו פתחו מעגל ענק באמצע רחבת הכותל ומורינו הרב שליט"א רקד הלוך חזור בתוך המעגל הענקי. כמו כן בכל הקפה והקפה מורינו הרב שליט"א נעצר מורינו הרב שליט"א וקורא את הפסוקים ומנגן ניגוני שמחה בחיות עצומה לכבודה של תורה.
ניתן לציין כי במשך ההקפות מספר פעמים מורינו הרב שליט"א ניגש לאבני הכותל והתפלל תפילה חרישית, מספר מאנ"ש שעמדו בסמיכות למורינו הרב שליט"א מספרים כי ראו את עיניו הקדושות זולגות דמעות, מורינו הרב שליט"א ראה את העתיד להתרחש וביקש רחמים תוך כדי ההקפות להמתיק את הדינים הקשים מעל עם ישראל.
בסיום ההקפות מורינו הרב שליט"א קרא בתורה, וכיבדו אותו לעליית 'קול הנערים'. וביציאתו מהכותל פנה לשוב לביתו מתוך שירה וריקודים, כשבחלק מהדרך מורינו הרב שליט"א אומר ומנגן את זמירות ליל שבת – שלום עליכם, ריבון כל העולמים ואשת חיל. לאחר הזמירות מורינו הרב שליט"א שב לשיר 'עורה כבודי עורה הנבל וכינור אעירה שחר…' רק בשעה 01:00 לפנות בוקר מורינו הרב שליט"א חזר לביתו.

שירת ההלל בצל יללות האזעקות

בשעה 06:17 מורינו הרב שליט"א יצא לתפילת שחרית של חג שמיני עצרת, התפילה הייתה כבכל שבת וחג בניגונים ובהתעוררות גדולה. לקראת השעה 08:15 בעת אמירת ההלל בשירה ובניגונים החלו האזעקות לילל ברחבת ירושלים, מפאת השירה והניגונים לא היה ניתן לשמוע אותם, ורק הדי פיצוצי הירוטים היו הסימן לכך שמתחולל דבר.

בשעה 10:00 הסתיים ההלל ומורינו הרב שליט"א הודיע כי כל אחד יעלה לתורה והוא יֵצא לאחר שעתיים לקריאת התורה ולמוסף. למעשה לאחר ההלל, החלו לטפטף מעט מהשמועות הנוראות, בעיקר בעקבות גיוס המילואים שנערך בשכונת מוסררה הסמוכה. במשך כל יום שמיני עצרת מורינו הרב שליט"א, הסתגר בחדרו ולא יצא לשאר תפילות החג.

רק בצאת החג בשעה 20:00 יצא לתפילת מעריב והקפות שניות בצאת החג. לאחר למעלה משלוש שעות של ריקודים להמתקת הדינים הקשים מעל עם ישראל מורינו הרב שליט"א מסר שיעור במעלות קדושים וטהורים שנפלו על קדושת ה'.

לפניכם גלריית תמונות ממוצאי שמחת תורה:

בתפילת ערבית ובהבדלה מוצאי שמיני עצרת:

בהקפות שניות:

בהקפות שניות – צילום ישראל בן ארי:

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

שיעור לבחורי ישיבת 'אהבת משה' במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

היום יום רביעי ליל כ"ד ניסן פרשת אחרי־מות. התקיים שיעור לבחורי ישיבת ברסלב לצעירים 'אהבת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *