צור קשר עם הרב ברלנד

מעלת הנופלים בהתקפת מחבלי החמאס – דברי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

בדברי הקודש שמסר מורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, במוצאי שבת קודש של שמחת תורה, הספיד הרב שליט"א את נשמות הנרצחים על קידוש ה', הרוגי המלכות הקדושים שנרצחו ע"י מחבלי החמאס ימ"ש

ה' הוא הנפש, עכשיו אנחנו במצב של עשרה הרוגי מלכות. כמו רבי עקיבא שסרקו אותו במסרקות של ברזל ואת חנינא בן תרדיון זרקו לאש.

מזהיר רבינו בתורה ר"ס שבכל שנה צריכים כמה נפשות ללכת על קידוש ה' – וזה היחוד הכי גדול של עשרה הרוגי מלכות. ייחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה שאומרים, אֵל נְקָמוֹת ה' אֵל נְקָמוֹת הוֹפִיַע, שהכל בא בגלל מכירת יוסף.

לכן חייבים לנסוע כל שבוע ליוסף הצדיק בכדי לכפר על מכירת יוסף, ועיקר הכפרה היא על המסירות נפש.

העשרה הרוגי מלכות שלחו את רבי ישמעאל בן אלישע שיעלה לשמיים. רבי ישמעאל בן אלישע לא היה ילוד אדם בכלל, הוא נולד ממלאכים. הוא עלה לשמיים ואמרו לו שבגלל מכירת יוסף הם נלכדו.

את חנינא בן תרדיון שרפו באש, שמו אותו בתוך האש, בתוך המדורה והמדורה לא שרפה אותו. שפכו עליו בנזין, נפט, שום דבר לא עזר, שאל אותו הקסטינר (תליין), מה קורה איתך? אתה מאפשר למרוד במלכות, המלכות רוצה לשרוף אותך, אבל האש בורחת ממך, כמה אתה מתמרד, כמה אתה עקשן.

אמר ר' חנינא, אתה לא יכול לשרוף אותי בלי הרשות שלי. אני צריך לשאול בשמיים, אני אעלה עכשיו לשמיים ואשאל אם הם רוצים שאני אשרף, אז אני אשרף. אתה לא תקבע, ולא המלכות ולא הקיסר – רק אני הקובע, רק העשרה הרוגי מלכות שהם השומרים על כל הדורות, בזכותם באנו לארץ ישראל.

ואי אפשר לתקן יחודים למעלה, היחוד הכי גדול נעשה ע"י אלה שנהרגים על קידוש ה'.

על זה מתפלל ר' נתן מברסלב בתפילה מ"ז, שבסיום ה- 120 שנה כל אחד יזכה ללכת על קידוש ה'. זה היחוד האמיתי, שרק עם היחוד הזה אפשר לבוא לארץ ישראל, כי כשהנפשות עולות למעלה ע"י מסירת נפש הן חוזרות לשכינה. הן נכללות בשכינה בכתר דכתר, כי כל אלה הנפשות שעכשיו עלו בסערה לשמיימה ברכב אש וסוסי אש, הם כולם נכללים בכתר דכתר.

הם זכו יותר מאיתנו, כי הם מסרו את הנפש על קידוש ה' באמת. וזה אם חוזים על השכינה, כי כל ישראל הוא חלק מהשכינה, כל נפש זה חלק מהשכינה. וכל אלה שנהרגים על קידוש ה' הם חלקי השכינה ממש, "הַעֲמֻסִים מִנִּי בֶטֶן" (ישעיהו מו ג).

וכשהם חוזרים לשכינה, השכינה מתפארת. עכשיו אחרי כזה יום כיפור שלא היה מזמן בריאת העולם, זה התפארת הכי גדולה.

אז זכינו שעכשיו הלכו כמה מאות נפשות על קידוש ה', חזי במה ברא קא אתינא לגביך. והשכינה מקבלת אותם באהבה ויוצאים אברהם יצחק ויעקב לקראת הנשמות האלה. כמו שכתוב, "וְהוּא יֹשֵׁב פֶּתַח הָאֹהֶל כְּחֹם הַיּוֹם" (בראשית יח א)

"וַיַּרְא", פעמיים "וַיַּרְא" (שם שם ב). פעם וַיַּרְא את המלאכים, פעם שניה וַיַּרְא וַיָּרָץ לִקְרָאתָם, זה כל אלה שנהרגים על קידוש ה'.

אז אברהם יצחק ויעקב, "אַבְרָהָם יָגֵל, יִצְחָק יְרַנֵּן, יַעֲקֹב וּבָנָיו יָנוּחוּ בוֹ" (מהתפילה, ברכת אתה אחד). אברהם יצחק ויעקב יוצאים לקראתם. כל אלה ה- 200 נפשות (בזמן מסירת השיעור) שעכשיו עלו לשמיימה ברכב אש, סוסי אש, מקבלים אותם אברהם יצחק ויעקב.

הם נכנסים ישר להיכל של אברהם יצחק ויעקב, חזי במה ברא קא אתינא לגביך. ואז נהיה השתוקקות עליון ונעשה היחוד הכי גדול, לכן באה כל פעם הריגה מחדש, עד שיבנה הבית השלישי, היכל השלום.

כי עכשיו התיקונים של הבית השלישי שהיה נעשה ע"י קורבנות, ע"י קורבן עולה ושלמים, חטאת ואשם, כל התיקונים נעשים רק ע"י אלה שנהרגים על קידוש ה'. כל תיקון הקורבנות של שני תמידים אחד בבוקר, אחד בערב, זה נעשה רק ע"י אלה שנהרגים חו"ש על קידוש ה'.

לכן כל פעם, כל שנה, נהרגים כמה מאות נפשות ויהיה היחוד הכי גדול, כתר דכתר.

וע"י זה תהיה הגאולה השלימה במהרה בימינו

אמן

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *