צור קשר עם הרב ברלנד

אסון שלא היה מקום המדינה, המלחמה לפחות עוד 30 יום – דברי הרב אליעזר ברלנד שליט"א

דברי קודש מצעקת הלב של מורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, על הטבח הנורא של שמחת תורה – כ"ד תשרי תשפ"ד

עכשיו "וְעֵת צָרָה הִיא לְיַעֲקֹב וּמִמֶּנָּה יִוָּשֵׁעַ" (ירמיהו ל ז), עכשיו עם ישראל קיבל מכה כזו שהוא לא קיבל מקום המדינה, מ- ה' אייר 1948. לא הייתה כזו מכה, כבר מתקרבים לאלף הרוגים, בגלל המסיבה הארורה שעשו בתוך החג. שכל הצעירים והצעירות באו לרקוד במקום לעשות הקפות לשמחת תורה. 

הממשלה הארורה הזו, הממשלה הציונית הכי ארורה שהייתה מכל ממשלות ישראל, פירקה את כל הישובים מהנשקים. לשומרי השערים לא היו נשקים, כי השמאל אמר שהארץ היא של הערבים.

וזה הרש"י הראשון של הפרשה שמתחיל ואומר: "ליסטים אתם" (בראשית א), שהשמאל אומר שאנחנו ליסטים שגנבנו את הארץ. כל אחד צריך ללמוד את הרש"י הזה.

המלחמה עתידה להימשך לפחות 30 יום, לכן כל ילד וילדה צריכים להגיד את כל התהילים (כל יום) – אין זמן לשחק, להשתעשע ולזרוק אבנים. כל אבא ישמור את הילדים שלו מכל משמר וידאג שיגידו תהילים.

עכשיו זה רגע הכי נורא כמו שואה, המחבלים עברו מבית לבית וניקו בתים – מצאו ילדים ואמהות מחוררים מכדורים. לקחו אמהות וילדים בשבי, דבר שלא היה מבריאת העולם, כזה ניסיון נורא שעם ישראל חווה עכשיו.

הכל בגלל הממשלה הארורה הזו שהיא נגד הדת, נגד התורה, נגד ההקפות של שמחת תורה. אבל מה שיכול להציל זה רק ההקפות של הריקודים, הניגונים ושירי הקודש, אין שום עצה אחרת. לכן כל ילדה מגיל 6 וכל ילד מגיל 7 חייבים לגמור בכל יום את כל הספר תהילים. יש 24 שעות, זה לא בעיה, זה הדבר הקל ביותר. ואם יכולים להגיד את זה ברצף זה הכי טוב.

הבנים צריכים לגמור 10 דפי גמרא בכל יום, כל יום מ- 8 בבוקר עד שמונה בערב. אפשר בקלות לקרוא ולהבין אותם, כל הגמרות זה רק סיפורים והלכות פשוטות. כל ילד מגיל 9 צריך כל יום לגמור 10 דפי גמרא, עד שהמלחמה מסתיימת. אני כבר מגיל 9 לומד גמרא כל יום כמה שעות, לימוד הגמרא זה הדבר הכי מתוק.

במקום לדבר שטויות ולשמוע חדשות שזה הכל שטויות, כל החדשות זה נגד הדת, נגד התורה, נגד ארץ ישראל.

אנחנו בעת צרה הכי גדולה, לכן אפשר להגיד גם עכשיו בתיקון חצות את החלק של התיקון רחל, ובראש חודש להגיד רק תיקון לאה. צריכים לשבת על הארץ ולבכות על החורבן הנורא, זה ממש שואה. כמו שהחזו"א אמר שאחרי 70 שנה הכל יחזור על עצמו, ואנחנו 75 שנה אחרי השואה ורצחו ילדים ואמהות.

לא יודעים אם בכלל יחזירו את החטופים. (פלסטין) זה לא מדינה זה סתם בנדיטים, טרוריסטים, חיות טרף כמו הנאצים.

כל הילדים מגיל 7 צריכים כבר לדעת את הפרשת שבוע, זה רק סיפורים.

המתקת הדינים זה רק ע"י הניגונים, כי לקשת יש 7 צבעים, והצבע של התפילה והלימוד זה רק על ידי הניגונים. "וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם" (תהלים קו מד), כל תפילה שהיא בלי ניגונים היא לא עולה למעלה, לכן צריך לצבוע את התפילה, לנגן את התפילה לאט ובניגון.

יש ממשלה שרוצה לעקור את היהדות, לכן לא הרשו בת"א לעשות הקפות, ואי אפשר לעשות כלום, כי הבג"ץ איתם. השופטים אוכלים ביום כיפור, הם לא מבינים למה יש יום כיפור, אבל אם אין כיפור אז ה' מכחיד את עם ישראל, הוא לא חייב לנו כלום. חצי העם כבר לא צם בכיפור וחלק נוסע לקריביים ביום כיפור – אז אין מה שיכפר על עם ישראל, על העבירות של כל יום.

אדם חושב שאין דין ואין דיין, אבל "כל האומר הקב"ה וותרן יוותרו חייו" (בבא קמא נ א). ה' לא מוותר על שום דבר, לא על מחשבה או ראיה אסורה, ולא משנה אם בן או בת, הוא מביא פורענות על עם ישראל. אם בת מרימה שרוול באותו רגע נהרגים כמה חיילים, הולכת עם שקוף נהרגים כמה עשרות חיילים.

אם אומרים תהילים אז זה מחסל את הטילים, זה מחסל את כל אומות העולם.

זה מה שאמר הגאון מוילנא, "אם הספינות של מלכות רוסיא יחצו את מיצר "בוספורוס" (ה"דרדנלים") מיד יבוא משיח. עכשיו אנחנו ממש לפני משיח, האסון הנורא הזה אומר שאנחנו לפני משיח, זה אומר שהמשיח צריך להתגלות עוד השבוע, זה בלי ספק.

ותהיה הגאולה השלימה במהרה בימינו 

אמן

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

שיעור לבחורי ישיבת 'אהבת משה' במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

היום יום רביעי ליל כ"ד ניסן פרשת אחרי־מות. התקיים שיעור לבחורי ישיבת ברסלב לצעירים 'אהבת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *