צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לאשדוד ותושבי דרום הארץ במעונו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א

בעוד העיר אשדוד ושאר ערי וישובי דרום הארץ מטווחים ללא העת על ידי טילי בני השטן – מחבלי החמאס ימ"ש, יצאו תושבי אשדוד והסביבה לשמוע דברי חיזוק בימים טרופים אלו, במעונו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א ביום רביעי ליל ד' מרחשון פרשת נח.

לפניכם סיקור מקצת מהנושאים עליהם דיבר מורינו הרב שליט"א במשך השיעור:
את השיעור החל מורינו הרב שליט"א בחיזוק על כך שצריך לגור בירושלים, ומהמעלה של הדרים בה. בהמשך דיבר מכך שבג' חשון שאז היה הילולא של הרב עובדיה יוסף זיע"א הוא כמו יום הכיפורים. ודיבר גם מגדולתו של מרן זיע"א. בהמשך דיבר מהרש"י הראשון של בראשית שמפריך את טענות הגויים בימים אלו 'ליסטים אתם שכבשתם ארץ של שבעה גויים, א"ל הארץ של הקב"ה ברצונו נתנה וברצונו לקחה מהם'. בתוך דברים אלו דיבר מהאנטישמיות הגואה ברחבי העולם נגד היהודים, וסיפר מעט מפרעות קישינב ואמר שכל אחד צריך לדעת מה היה בפרעות קישינב.
במרבית השיעור עסק ברציחות הנוראות שעשו בני השטן המתקראים מחבלים, ואמר שצריך לדעת שכל האסונות זה בגלל הארבע מילים שאמר אברהם אבינו "לו ישמעאל יחיה לפניך", בגלל זה אנחנו סובלים עד היום. את השיעור מורינו הרב שליט"א סיים בעניין שבעניין של קדושה אדם צריך להתעקש. ואם אדם מתעקש הוא זוכה לפי שניים, כי כל לפני מתן תורה כל ההרים רצו לקפוץ למדבר שתנתן עליהם התורה כמו שכתוב "ההרים רקדו כאילים", אבל כולם חזרו, חוץ מהתבור והכרמל שהתעקשו לקבל את התורה עליהם ולא הסכימו לחזור. לכן הם זכו – הר הכרמל זכה לפעמיים "ה' הוא האלוקים" במעמד אליהו הנביא על הכרמל. והר תבור  זכה גם לפעמיים 'אנוכי' – "אנוכי לה' אנוכי אשירה" בשירת דבורה.

לפניכם תיעוד מהשיעור במעונו לקהילת שובו בנים אשדוד:

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *