צור קשר עם הרב ברלנד

וַיַּאֲמִינוּ בַּה' וּבְמֹשֶׁה עַבְדּוֹ • סיקור שבת שירה – בשלח התשפ"ד בצילו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

סיקור ותיעוד משבת פרשת שירה – בשלח התשפ"ד במחיצת הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

קשה לתאר את שבת שירה בצילו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א למרות המזג האוויר הסוער אך הלב הבוער של העולם מבעיר ומחמם כל נשמה אשר זוכה להסתופף תחת כנפיו של צדיק הדור. והאומנם הוא שלדורות הבאים צריך לסקר ולתעד את השעות והתפילות "למען ידעו דורותיכם" על הזכות העצומה שזכינו לשבת בשלח בצילו של הצדיק!

בערש"ק הרב יצא לתפילת מנחה מעט לפני הדלקת נרות (16:20), לאחר מכן קבלת שבת כאשר 'לכה דודי' שאורך למעלה מארבעים דקות בנעימות שאין כמותה, חייבים אנו לציין כי במשך שעה וחצי לאורך כל מנחה קבלת שבת ו'לכה דודי', קרוב לאלף איש – אנשים נשים וטף עומדים תחת ארובות השמים אשר נפתחו בגשמי ברכה היורדים בלילי שבתות ולמרות הגשם הסוער שלא הפסיק לרגע, עומדים הם במסירות נפש עילאית בקור ובגשם הסוער ורק רוקדים ושרים את התפילה! בלב כל הרואה מבחוץ עולה ומתגברת לה התמיהה האומנם היתכן כדבר הזה?! שעות של גשמי זלעפות נסחטים עד לשד עצמותיהם ואיש לא זע ואפילו לא חושב ללכת להתפלל במקום אחר, ולא זו בלבד אלא צוהלים הם ושמחים, רוקדים ושרים את התפילה? והשאלה המתבקשת עולה מאליה – היכן עוד אפשר למצוא כזו קהילה בעולם!? והיכן ניתן למצוא כזה רועה נאמן! אשר למרות שהוא עומד תחת קורת גג אשר מכסה בקושי את הגשמים, אך הרוחות העזות ממרומי המרפסת בה עומד הרב שליט"א לאורך כל התפילה, בוודאי חודרים ומקפיאים את העצמות. אין זו אלא האש האמיתית היוקדת מתוך ליבו הטהור של מורינו הרב שליט"א אשר דבק הוא בה' יתברך, משפיעה לכל המתפללים יחד עמו. לאחר קבלת שבת שארכה כשעה כמובן תפילת ערבית וזמירות ליל שבת ולאחר שעתיים וחצי דקות נכנס בחזרה לביתו נאווה קודש בשעה 18:50.

בבוקר השבת הרב שליט"א נכנס לתפילה מוקדם כשעתיים לפני הנץ החמה בשעה 4:30, כשתפילת שחרית אורכת למעלה משעתיים וחצי החל מתיקון חצות וזמירות הבוקר, קורבנות ופסוקי דזמרה בחיות גדולה. העוצמות הגדולות של שבת בשלח הורגש היטב עם 'אז ישיר משה' שירת הים בניגון המיוחד של הטעמים העליונים בשאגות עצומות ובאש להבה! הציבור הגדול מצטופף כולו סביב בימתו של מורינו הרב שליט"א ונמצא בתוככי בית המדרש וכאיש אחד בלב אחד כעל שפת הים משה ובני ישראל מנגנים ושרים לה' יתברך! המשך התפילה בפסוקי 'יוצר אור' עם הניגונים המעוררים כדוג' 'אין ערוך לך'… כאשר שמונה עשרה הרב שליט"א עומד רק בשעה 07:00. לאחר סיום חזרת הש"ץ הרב שליט"א מסר שיעור בו שיבח את מעמד כבוד התורה שהתקיים ביום חמישי בשבוע זה, בו נבחנו הבחורים על מאות דפי גמרא. כמו"כ עסק בשירת דבורה, ובהילולת המוהרא"ש אשר חלה בשבת קודש, הרב שליט"א אמר כי יסעו במוצאי שבת לפקוד את קברו.

קריאת התורה של פרשת בשלח ארכה כארבעים דקות עם כעשרים עליות חתנים ובר מצוות. בעליה המרוממת של שבת 'בשלח' הלוא היא שירת הים כובד מורינו לעלות לתורה, מורינו הרב שליט"א בקולו הזך קורא בנעימה ובחדווה ובאש להבה את שירת הים אשרי עין אשר ראתה מעמד נורא הוד זה כדוגמת שפחה בשעתה על שפת הים. את קריאת התורה חתם בר הבר מצווה נינו של מורינו הרב שליט"א נתן נ"י בהרה"ח ר' נחמן גודלבלום שליט"א משגיח בישיבה 'ברסלב – חכמה ודעת' עם הפטרת שירת דבורה בקול רם נהיר וצלול.

מעט לאחר השעה 8:30 עמדו לתפילת המוספין. לאחר מוסף המשיך הרב שליט"א את התפילה כסדרה כל סיום התפילה כסדרה החל מ'קווה אל ה" עד 'אדון עולם'. לאחר סיום התפילה קידש מורינו הרב שליט"א על הכוס ומסר דברי אלוקים חיים בהם דיבר על עניין השם של משה רבינו שניתן על ידי בתיה בת פרעה, וזה השם היחיד שנשתמר למרות שאביו ואימו נתנו לו שמות אחרים, וזה בזכות שמסרה נפשה להצילו נגד גזירת אביה. בשעה 09:00 נכנס מורינו הרב שליט"א לביתו נאווה קודש לאחר ארבע וחצי שעות של תפילה.

בזמן השקיעה נכנס הרב שליט"א לתפילת מנחה של שבת קודש שארכה כארבעים דקות, לאחריה התקיים השולחן הטהור עם עריכת שלוש סעודות, במשך דקות ארוכות חילק הרב שליט"א שיריים. לאחר מכן החל בזמירות סעודה שלישית כדרכו בקודש. עוד לפני ברכת המזון מסר שיעור על פרשת השבוע, ועל נושאים רבים. לאחר מכן זימן על הכוס יחד עם שבע ברכות לחתן הר' דניאל לוביב הי"ו, לאחר מכן מסר את השיעור השבועי בספר 'פלא יועץ' בערך המעורר מקדושת האדם. תפילת ערבית של מוצאי השבת והבדלה שערכה כרבע שעה ומלווה מלכה כשבסיום מלווה מלכה ערך שוב זימון עם שבע ברכות להחתן הנ"ל ונכנס לביתו נאווה קודש לאחר השעה שמונה בערב לאחר למעלה משלוש שעות שזכינו להיות יחד עמו בשבת שירה – פרשת בשלח התשפ"ד.

לפניכם גלריית תמונות ממוצאי השבת: (התמונות באדיבות קבוצת הווצאפ: "הרב ברלנד צדיק הדור")

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

שיעור לבחורי ישיבת 'אהבת משה' במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

היום יום רביעי ליל כ"ד ניסן פרשת אחרי־מות. התקיים שיעור לבחורי ישיבת ברסלב לצעירים 'אהבת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *