צור קשר עם הרב ברלנד

הסיבה שיוסף לא אמר לאביו שהאחים מכרוהו • השיעור היומי מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

לפניכם השיעור היומי המלא כפי שמסר מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א אתמול יום ראשון פרשת יתרו ליל י"ט בשבט. לאחר תפילת מעריב:

"כל יום עשרים ואחד הרוגים, זה הכל כי עוד לא כל הבנות מאריכות את השמלות. וכל בת צריכה לשבור את השאומי שלה, כל בן ישבור את השאומי ואז על כל בת יהיה עמודא דנורא.
כמו [בזמן] בית ראשון ובית שני, שעל כל בת שהלכה לבית המקדש היה עליה עמוד אש ולפידי אש היו סובבות אותה. והייתה יודעת בנבואה כל מה שקורה בעולם, לא צריכה לשמוע שאומי ולא סמרטפון, ידעה כל מה שקורה בעולם על ידי הנבואה.
כמו שרח בת אשר שידעה שיוסף חי, ולכן שמו את אשר בחרם מאתים ועשר שנה שהיו במצרים, ועוד ארבעים שנה במדבר, אשר היה בחרם למה הוא גילה לבת שלו את כל הסודות שאסור לגלות שיוסף חי, מי שיגלה שיוסף חי ימות על המקום. ולכן יוסף לא נפגש עם אבא שלו כל השבע עשרה שנה, חוץ מהפעם הראשונה והאחרונה, שאביו לא ישאל מה היה. אביו חשב שהחמאס חטף אותו.
כי יוסף היה מהחטופים עשרים ושתים שנה היה מהחטופים. דינה הייתה מהחטופות, ואחינועם היזרעאלי הייתה מהחטופות, ואביגיל הכרמלית מהחטופות. ככה יש לנו רשימה ארוכה של חטופים וחטופות, בנוסף למאה שלושים ושש שיש היום. ודוד עצמו היה מהחטופים, ואבישי לא היה אכפת לו מהאג, ולא היה אכפת לו מאף אחד. הוא נכנס ברפיח ושחרר אותו, למרות שהיה אסור, לפי החוק הבינלאומי זה היה אסור… אז אבישי אמר את השם המפורש, ונכנס ברפיח ושחרר אותו.
אז ברגע שכל בת תשבור את השאומי, תלך עם שמלות ארוכות, היא תעוף באוויר. כמו מציפורי שהיו עפות באוויר. כל בית שני היו עפות באוויר, ממירון, מציפורי, מכפר שמאי, היו עפות באוויר וחוזרות לפני שהשמש זרחה על התאנה. מתפללות ותיקין בבית המקדש. בבית שני כבר היה ותיקין, כבר היה שמונה עשרה, התפללו כל יום שמונה עשרה שלוש תפילות.
כי כתוב בהלכה שבת צריכה להתפלל את כל השלוש תפילות כי זה דרבנן. מה שדרבנן אז אין מצות עשה שהזמן גרמא, והבת חייבת. פעם היה לא היה מכונות כביסה, ולא היה מכונות יבוש, אבל היום שיש מכונות כביסה והכל אוטומטי, והבת מתבטלת עשרים וארבע שעות, אז היא צריכה שלוש תפילות ביום, חייבת. ואז יהיה עליה עמודא דנורא ולפידי אש כמו דבורה הנביאה, שהיו עליה עמודא דנורא ולפידי אש. ונזכה לגאולה השלמה במהרה בימינו אמן!"‏.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

מַעֲשֶׂה בְּרַבִּי אֱלִיעֶזֶר • סיקור נרחב מיום טוב ראשון דפסח בצל הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בפרוס עלינו ימי הפסח הקדושים והנוראים זכינו כלל אנשי שלומינו להסתופף בצילו הגדול של הרב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *