צור קשר עם הרב ברלנד

אֵלִיָּהוּ מַלְאָךְ הַבְּרִית • ברית לבן נינו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

ביום רביעי י"ד שבט פרשת בשלח – שירה, התקיימה ברית לבנו של ר' חיים מנחם צוקר הי"ו בה"ר יעקב צוקר שליט"א חתן הר"ר חיים רייכר שליט"א, דור חמישי ובן נינו של מורינו הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א.

הברית התקיימה במעונו של הסבא רבה מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א, אשר כובד בסנדקאות ובברכות. ויקרא שמו בישראל נתן בן ר' חיים מנחם, יה"ר כשם שנכנס לברית כן יכנס לתורה חופה ומעשים טובים. לאחר סיום הברית נכנס מורינו הרב שליט"א לביתו נאווה קודש ויצא כעבור שעתיים למעון קודשו לסעודת הברית.

מורינו הרב שליט"א מסר שיעור במהלך הסעודה לפניכם נקודות ממהלך השיעור:
ברובו של השיעור הרב דיבר מאליהו הנביא מלאך הברית. אשר אמר 'עזבו בריתך' ואז לאחר צום של ארבעים יום וארבעים לילה הוצרך ללכת לנקרת הצור המערה שצריך לפשוט את הגוף לגמרי כמובא בפרי צדיק ושם ביקש את ה'פֶּה' של משה – "תמונת הוי"ה יביט פה אל פה אדבר בו ומראה ולא בחידות", ואז ה' אמר לו אפילו אם תצום מיליון שנה לא תוכל להיות כמו משה, ואם אתה רוצה לקבל את ה'פֶּה' של משה תלך לכל הבריתות. ואמר הרב שמי שמגיע לברית זוכה ל"תמונת הוי"ה יביט" ו"לפה אל פה".

תוך כדי הדברים עסק בעניינים שונים בהם סוד א' זעירא שהוא גימטריא רבי עקיבה (עם ה' ולא עם א'). והביא את הגמרא במנחות על כך שמשה רבינו ביקש שתנתן התורה על ידו כי עתיד לדרוש תילי תילים של הלכות על כל תג ותג ועניין מסרקות של ברזל וכו' והרחיב בעניין זה רבות. לאחר מכן עסק במעלת יום ט"ו בשבט ראש השנה לאילנות שחל ביום ה' – למחרת הברית. כמו כן עסק במלחמת סנחריב ומכך שה' הכה את כל חייליו שהיו שתי מיליארד שש מאות אלף חסר אחד. ועסק אף במעשה אשר קדם לסיפור המגילה – דריוש וכורש אשר הרגו את בלשצר אביה של ושתי, וחתנו אותה בכח עם אחשוורוש, ומכיוון שכך החליטו לעשות משתה ולראות למי שייכת המלוכה באמת וכו'. לקראת סוף השיעור עסק בכך שהתינוק יושב ורואה מסוף העולם ועד סופו ולומד את כל התורה כולה ומכיון שכך אינו רוצה לצאת ממעי אימו עד שהמלאך סוטר על פניו ושוכח את כל תלמודו.
לאחר ארבעים דקות של שיעור אש להבה מורינו הרב שליט"א החל לשיר את הפיוט 'יום ליבשה', ובמשך כחצי שעה שרו שירי הודיה ושמחה לה' יתברך על הניסים שבכל יום עמנו ובפרט עם הולדת הבן נין דור חמישי למורינו הרב שליט"א יאריך ימים על ממלכתו. תוך כדי השירים שרו אף את 'אעופה אשכונה' לבעל ההילולא רבי יצחק אבוחצירא ומורינו הרב שליט"א לגם מ'ערק הישועות' ואף חילק שיריים לבני המשפחה שהשתתפו בסעודת הברית.
בזימון על הכוס כובד הסבא ר' יעקב צוקר וב'הרחמן' המיוחד לסעודת הברית כובד מורינו הרב שליט"א.

לפניכם תמונות ממעמד ומהסעודת הברית (צילום ר' יעקב צוקר):

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

מַעֲשֶׂה בְּרַבִּי אֱלִיעֶזֶר • סיקור נרחב מיום טוב ראשון דפסח בצל הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בפרוס עלינו ימי הפסח הקדושים והנוראים זכינו כלל אנשי שלומינו להסתופף בצילו הגדול של הרב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *