צור קשר עם הרב ברלנד

לִגְדֹּל אוֹ לַחְדֹּל • כנס פעילים לפתיחת מטה 'אגודת ישראל – שובו בנים' במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

עם התקרב היום הגורלי עבור צביונה של העיר ירושלים תובב"א י"ח אדר א' יום מועד הבחירות לעיירית ירושלים התכנסו להם פעילי 'אגודת ישראל – שובו בנים' לכנס פתיחת מטה הבחירות במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א.

בכנס השתתפו רבני הקהילה ופעילים מקהילת שובו בנים מכל רחבי ירושלים, בפתיחת המטה נשא דברים הר' נחמן האס אשר דיבר בחשיבות העצומה שיש בבחירות אלו, וכפי שמפרסמים הצד השני "או ירושלים חרדית או ירושלים חילונית" על כל המשתמע מכל רח"ל.

לאחר מכן נכנס מורינו הרב שליט"א לכנס ומסר שיעור לפעילים בו דיבר כדרכו בקודש בתחילה בדברי תורה המיישבים את הלב ולאחר מכן עבר לעניינא דיומא בעניין הבחירות. לפניכם התקציר מהשיעור:
את השיעור הרב שליט"א החל בעניין אותו מזכיר הרב רבות בשיעוריו לאחרונה הסוגיות עליהם נחלקו האחים ויוסף ובפרט את המחלוקת אותה מביא הרבי מסאטמר האם היה מותר למכור את בני השפחות מכיוון שנחשבים כעבדים או שפקעה עבדותם עם קידושי יעקב את בלהה וזלפה. והביא את שיטת הרמב"ם בסוגיא זו הנוטה כדעת אחי יוסף שמותר למכרם. בתוך דבריו חיזק על חשיבות לימוד הרמב"ם. לאחר מכן עסק בקדושת האדם ובשלום בית, וכן בקדושת הבית שבכך תלוים כל צדקותם של הצאצאים כמובא בספה"ק פלא יועץ.
בחלקו השני של השיעור דיבר במעלת נשות ישראל, ובכך שפעם היו ששים ריבוא נביאות כמובא על הפסוק "נפת תטֹפנה שפתֹתיך כלה". ומשרח בת אשר שקיבלה בנבואה בגיל שלוש את כך שיוסף חי ומסרה נפשה לומר זאת ליעקב אבינו למרות שידעה שיתכן שיקפיד עליה ותמות מהקפדתו.
בסופו השיעור מורינו הרב שליט"א דיבר ביתר שאת ובחיזוק אש להבה על צורך ההצבעה של כל אחד ואחד בבחירות לראשות העיריה עבור 'אגודת ישראל' שסימנה ג', והסביר את החשיבות הנוראה בבחירות אלו עבור חינוכם הטהור של ילדי ישראל ועל עיקרי הדת שעליהם המלחמה כעת נגד הרוצים לחלל את עיר הקודש ולהפכה לעיר חילונית היל"ת. הרב שליט"א חיזק את הפעילים להמשיך במרצם ואמר שכל אחד משובו בנים חייב להביא לפחות עוד עשרה קולות חדשים עבור היהדות החרדית – מפלגת 'אגודת ישראל' אשר נלחמת על כבוד ה' וצביונה של ירושלים תובב"א.

לפניכם גלריית תמונות מהכנס לפעילים:

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם שְׁמוֹנָה יָמִים לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבגבורה

סדר ספירת העומר: לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם י"ה בו"ה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *