צור קשר עם הרב ברלנד

בֶּן י"ג לְמִצְווֹת • שמחת הבר מצווה לנינו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

מעמד שמחת הבר מצווה לנינו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א במעון קדושו○ שיעור בסעודת המצווה ○ הגרעמאן ודרשת בר המצווה ○ שירי רגש וריקודים בשירי השמחה

ביום שני האחרון י"ט שבט התקיים במעונו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א שמחת הבר מצווה לנינו של מורינו הרב שליט"א נתן נ"י בן לנכדו משגיח בישיבת 'ברסלב חכמה ודעת' הרה"ח ר' נחמן גולדבלום שליט"א חתן להרה"ח ר' שמואל שטרן שליט"א ובנו של חדב"נ הרה"ח ר' יהודה אשר גולדבלום שליט"א. השמחה התקיימה בהשתתפות בני כיתתו של נער המצוות מכינה לישיבה בת"ת 'נחמת ציון' ובהשתתפות הצוות ומנהלי המוסדות.
את השמחה החלו בנטילת ידים לסעודת המצווה ובשירי רגש והתעוררות לכבוד בר המצווה, לאחר זמן מה נכנס מורינו הרב שליט"א להשתתף בשמחה, ומסר שיעור במשך כחצי שעה לפניכם תקציר הנושאים אותם הזכיר הרב שליט"א בשיעורו:
הרב החל בחיזוק לימוד הגמרא הקצות החושן והרמב"ם ועסק בסוגיות שונות אותם הרמב"ם מעלה על נס ביד החזקה, אותם סוגיות אשר הרב מזכיר כמחלוקות האחים ויוסף בעניין אבר מן החי, ובן פקועה, וכן את המחלוקת עם הרמב"ן על הסיבה שמִפּניה נתחייבו אנשי שכם מיתה. לאחר מכן המשיך לעסוק בעניין מסירות נפש כאברהם אבינו וחנניה מישאל ועזריה שנכנסו לאש על מנת למות עק"ה, ונצטערו בכך שלבסוף נעשה להם נס ולא נשרפו. כמו"כ עסק בעניין המגדף ודיבר בפנימיות הדברים.
לאחר מכן בחלקו השני של השיעור הרב דיבר על עניין כניסת משה לא"י ונענש מעיקרא מכיון שאמר "שמעו נא המורים", וכן בפנימיות הדברים שרצה משה להכנס לא"י בבחינת לאה, וא"י היא רחל, וכמובא בליקוטי הלכות שהמרגלים היו בבחינה גבוהה מא"י כנ"ל. ומעניין לעניין עסק בסוד לוז, ובמעלת הדר בא"י שהיא ארץ החיים. וחזר לעניין המרגלים שרצו להרוג את יהושע וזה "כד חזי משה ענוותנותיה דיהושע" ובאמת רצו שמשה רבינו לא ימות. אבל האמת היא שצריך לעשות את דברי הצדיק כפשוטו ממש! תוך כדי הדברים הביא את עניין הענווה של משה רבינו שביקש שתנתן התורה ע"י רבי עקיבא כמובא בגמ' מנחות וכל המעשה שם.
לאחר השיעור החלו נערי החמד בשירת ה'גראמען' לכבוד חתן הבר מצוה כשבתוך הגראמען החתן נשא את דרשת הבר מצווה במעלת התפילין מתוך הספה"ק ליקוטי הלכות. כנהוג לאחר ה'גראמען' המשיכו ליתר שירי הבר מצווה כגו' "תנו רבנן בברייתא… אחד החופר בו שׁיח ומערה…". לאחר מכן חתן הבר מצוה כובד בזימון על הכוס, ובסיום ברכת המזון מורינו הרב שליט"א בירך 'על הגפן' ושתה לחיים לכבוד השמחה.
את מעמד הבר מצווה סיים הרב שליט"א בריקוד שמחה עם חתן הבר מצוה, בני המשפחה והחברים, סביב השולחן ונכנס למעון קודשו בחזרה.

לפניכם גלרייה מרהיבה משמחת הבר מצווה:

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

מַעֲשֶׂה בְּרַבִּי אֱלִיעֶזֶר • סיקור נרחב מיום טוב ראשון דפסח בצל הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בפרוס עלינו ימי הפסח הקדושים והנוראים זכינו כלל אנשי שלומינו להסתופף בצילו הגדול של הרב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *