צור קשר עם הרב ברלנד

"וְשָׁכַנְתִּי בְּתוֹךְ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל" • שבת פרשת תצווה – שושן פורים קטן – בצילו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

גם בשבת זו – פרשת תצווה ט"ו אדר־א' – שושן פורים קטן התשפ"ד זכינו לשבת מרוממת בצילו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א. לפניכם הסיקור המלא:

בערש"ק הרב יצא לתפילת מנחה בשעה 17:05 והחל בשירת אור זרוע במשך כ13 דקות, ולאחריה תפילת מנחה, בסיום תפילת מנחה סדר ההתקשרות עפ"י הנוסח שחיבר מורינו הרב שליט"א. לאחר מכן החל הרב בקבלת שבת 'לכו נרננה' וכל המזמורים. 'לכה דודי' ארך כארבעים ושלוש דקות מושר יחד עם מורינו הרב שליט"א והציבור בחיות ובהתלהבות שאין כמוהו. לאחר מכן המשיך הרב את התפילה כסדרה, ערבית עם כל הניגונים. לפני שנכנס לביתו אמר כדרכו בקודש את זמירות ליל שבת, בסיום שעתיים וחצי של תפילת לחל שבת נכנס בחזרה לביתו נאווה קודש בשעה 19:30.

בבוקר יום השבת הרב שליט"א נכנס לתפילה בשעה 5:22 מעט מאוחר מהרגיל, כשתפילת שחרית אורכת למעלה משעתיים וחצי החל מתיקון חצות וזמירות הבוקר, קורבנות ופסוקי דזמרה בחיות גדולה. כל הניגונים בהתלהבות. את תפילת השמונה עשרה הרב שליט"א עומד בשעה 7:05. לאחר סיום חזרת הש"ץ הרב שליט"א החל בקריאת התורה שארכה כארבעים דקות, כאשר עולים בזה אחר זה בעלי השמחות והיארצייטים למיניהם כעשרים עולים. במפטיר עלה חתן הבר מצווה נינו של מורינו הרב שליט"א נחמן נ"י בהר"ר אברהם צוקר שליט"א, אשר השבוע יערוך את שמחת הבר מצווה. ואף קרא בקול ברור ונעים את ההפטרה "אַתָּה בֶן אָדָם הַגֵּד אֶת בֵּית יִשְׂרָאֵל…".

עם סיום יקום פורקן ושירת 'זרעא חיא וקיימא…' במשך כ־5 דקות, עמד הרב לתפילת המוספין בשעה 7:10. לאחר תפילת מוסף המשיך הרב שליט"א את התפילה כסדרה כל סיום התפילה כסדרה החל מ'קווה אל ה" עד לאחר 'אדון עולם' ו'אנעים זמירות'. בסיום התפילה הרב החל את עשרת המזמורים 'תיקון הכללי' בניגון ובחיות גדולה. לאחר התיקון הכללי קידש מורינו הרב שליט"א על הכוס, ומסר שיעור כשתי דקות בו דיבר על מעלת היום – שושן פורים קטן והביא את דברי רבי יוסי בגמרא במגילה ו': שזהו הפורים האמיתי, ואמר שאפשר לפעול בו את כל הישועות. בשעה 08:45 נכנס מורינו הרב שליט"א לביתו נאווה קודש לאחר קרוב לשלוש וחצי שעות של תפילה שחרית קריאת התורה מוסף תיקון הכללי ושיעור.

בשעה 17:22 נכנס מורינו הרב שליט"א לתפילת מנחה של שבת קודש, המיוחד בשבת זו שכאשר הרב נכנס מיד אמר קדיש ולאחריו קריאת התורה – תצוה, שלושה קרואים. ושמונה עשרה. בסיום תפילת מנחה הרב שליט"א ירד לחדרו ליטול את ידיו לשלוש סעודה. וכעבור שתי דקות נכנס לעריכת השולחן הטהור של סעודה שלישית. במשך מספר דקות חילק הרב שליט"א שיריים מיני פירות ומתיקה. לאחר מכן החל בזמירות סעודה שלישית כדרכו בקודש כעשרים דקות לאחריהם שר את 'י־ה ריבון' במשך כשלושים וחמש דקות. בסיום השירה הרב שליט"א זימן על הכוס והחל במסירת השיעור השבועי בספר 'פלא יועץ' בערך המעורר מקדושת האדם במשך כחמש דקות מעניין לעניין עבר לדבר על שרח בת אשר ששרה "עוד יוסף חי" והרב שר עם הציבור במשך כדקה. לאחר השיעור הרב התחיל תפילת ערבית של מוצאי השבת בשירה ובניגונים. לאחר מעריב הרב ערך הבדלה עם שירת 'ליהודים הייתה אורה…' הורגש היטיב את אווירת הפורים עם כך שהרב האריך בשירה זו במשך כעשר דקות (!). לאחר הבדלה הרב נטל את ידיו למלווה מלכה – דא היא סעודתא דדוד מלכא משיחא. שרו את כל הזמירות בחיות ובנעימות מיוחדת, לפני הזמר 'אליהו הנביא' מסר שיעור בספה"ק 'חיי מוהר"ן'. לאחר הזמירות ברכת המזון, ונכנס לביתו נאווה קודש בשעה 20:20 לאחר שעתיים וחצי שזכינו להיות יחד עמו, וביחד כאמור כשמונה שעות וארבעים דקות, להם זכינו בצל הקודש בשבת תצוה שושן פורים קטן אדר־א' התשפ"ד.

שבוע טוב ופורים קטן שמח לכלל עמך בית ישראל!

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כָּל הַקַּטְנוּת שֶׁהָאָדָם עוֹבֵר זֶה רַק הֲכָנָה לִקְרִיעַת יַם סוּף הַפְּרָטִית שֶׁלּוֹ!! • שביעי של פסח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

מדוע דווקא בערב שביעי של פסח יורדים לקטנוּת המוחין? ומה אמרו עם ישראל למשה רבינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *