צור קשר עם הרב ברלנד

"לַיְּהוּדִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה" • שבת פרשת ויקרא־זכור ערב פורים – בצילו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

גם בשבת זו – פרשת ויקרא־זכור ערב פורים התשפ"ד. זכינו לשבת מרוממת ומלאה בתפילות ובשיעורים בצילו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א. לפניכם הסיקור המלא:

בערש"ק הרב יצא לתפילת מנחה בשעה 17:18 בזמן הדלקת נרות והחל בשירת אור זרוע במשך כחצי שעה! ולאחריה תפילת מנחה. בסיום תפילת מנחה סדר ההתקשרות עפ"י הנוסח שחיבר מורינו הרב שליט"א. לאחר מכן החל הרב בקבלת שבת 'לכו נרננה' וכל המזמורים. 'לכה דודי' ארך כארבעים דקות. מורינו הרב שליט"א והציבור שרים ומנגנים בחיות ובהתלהבות בנועם השבת שאין כמוהו. לאחר מכן המשיך הרב את התפילה כסדרה, ערבית עם כל הניגונים בנוסח של שובו בנים. לאחר מעריב הרב שליט"א שר את הזמירות לליל שבת שלפני הקידוש. בסיום הזמירות נכנס לביתו בשירת 'שבענו מטובך' לאחר אריכות מיוחדת של שעתיים וארבעים וחמש דקות של תפילת ליל שבת נכנס בחזרה לביתו נאווה קודש בשעה 20:05.

בבוקרו של יום השבת הרב שליט"א נכנס לתפילה בשעה 4:52 כשתפילת שחרית אורכת כשעתיים החל מתיקון חצות עטיפת הטלית, קורבנות ופסוקי דזמרה בניגונים בחיות גדולה. הרב עומד על הבימה בחיות גדולה ושר יחד עם כל הציבור את הניגונים בהתלהבות פסוקי דזמרה כשמם כן הם מזמרים ומשבחים לה' יתברך. בשבת זו בלטו השירים בהם הרב האריך יתר מהרגיל; 'כי כל פה לך יודה' בנשמת כל חי האריך בהודיה בשירה בחדווה במשך כ־7 דקות בחיות עצומה. ואם לא די בכך אזי בפסוקי 'יוצר אור' בשירת 'אין ערוך לך' ההתעוררות אשר כמעט והלב אין יכול להכילה, הרב שליט"א חוזר שוב ושוב ועיניו הופכים למעיין דמעות של כיסופים וערגה. אחחח אין לתאר ולשער במשך כ־10 דקות. את תפילת שמונה עשרה הרב שליט"א עומד רק בשעה 6:35 – כשעה לאחר הנץ החמה. לאחר סיום חזרת הש"ץ הרב שליט"א מסר הרב שליט"א שיעור כרבע שעה ולאחר מכן החל בקריאת התורה שארכה למעלה מארבעים דקות. כאשר עולים בזה אחר זה בעלי השמחות והיארצייטים למיניהם למעלה מעשרים וחמש עולים, כמו כן הרב שליט"א מעלה לתורה אורחים מחוץ לעיר אשר זכו לשבות כאן. כשהגיע קריאת זכור הרב שליט"א כובד בעליה והשתרר שקט מוחלט בבית המדרש הרב שליט"א הכריז כבכל שנה כי קריאה זו היא מדאורייתא ומורינו הרב שליט"א קרא בנועם מיוחד את קריאת "זכור את אשר עשה לך מחיית עמלק". לאחר מורינו הרב שליט"א חזר נכדו וגבאו ר' דוב צוקר על הקריאה בקול רם בכדי שיוכלו אף הציבור לצאת יד"ח בקריאה זו. למרות שאת ברכות ההפטרה בירך מורינו הרב שליט"א, את הקריאה עצמה כיבד הרב את נער בר־המצווה עלם החמודות נפתלי הערץ נ"י בהר"ר אברהם משיח שליט"א.

לאחר קריאת התורה הרב ניגן את 'זרעא חיא וקיימא' במשך מספר דקות. ועמד הרב שליט"א לתפילת מוסף בשעה 08:05. וסיים את התפילה כסדרה. בסיום התפילה קידש מורינו הרב שליט"א על הכוס, ומסר שיעור במשך כשתי דקות. בשעה 08:15 נכנס מורינו הרב שליט"א לביתו נאווה קודש לאחר קרוב לשלוש שעות וחצי (3.23) של תפילה שחרית קריאת התורה מוסף ושיעור.

בשעה 17:50 נכנס מורינו הרב שליט"א לתפילת מנחה של שבת קודש במרפסת ביתו, ומיד אמר קדיש לאחר מכן החל בשירת 'יהא רעוא' במשך מספר דקות. ולאחר מכן קרא בתורה – צו – שלושה קרואים. לאחר מכן מיד עמד לתפילת שמונה עשרה של מנחה דיומא דשבתא. בסיום תפילת מנחה של שבת. על מקומו במפרסת הרב שליט"א נטל את ידיו לשלוש סעודות. והחל מיד בעריכת השולחן הטהור של סעודה שלישית. כדרכו בקודש החל מיד בזמירות סעודה שלישית במשך כעשרים דקות. לאחריהם שר את 'י־ה ריבון' במשך כ־22 דקות. כאשר שוב ושוב חוזר על הוא הקטע המעורר 'רברבין עובדך ותקיפין… מכיך רמיא וזקיף כפיפין'!!. לאחר מכן המשיך בשירת 'כה אמר ה' מצא חן במדבר' במשך כעשר דקות, והחידוש בשבת זו שחזר הרב לשיר לאחר זמן רב את שירת 'כה אמר ה' זכרתי לך חסד נעוריך' במשך כעשרים דקות!. בסיום השירה הרב שליט"א זימן על הכוס בשעה 19:30. לאחר ברכת המזון החל בשירת 'למנצח בנגינות' במשך 12 דקות. בסיום הרב התחיל תפילת ערבית של מוצאי השבת בניגונים. לאחר מעריב באמירת 'ויהי נועם' מורינו הרב שליט"א האריך בשירת 'ברוך הוא אלוקינו שבראנו לכבודו' במשך דקות ארוכות.

לאחר מעריב הרב ערך הבדלה עם שירת 'ליהודים הייתה אורה…' לכבוד שמחת ליל פורים דפרזים האריך מעט בשירה זו בחיות ובשמחה גדולה. לאחר הבדלה נטל הרב מיד את ידיו למלווה מלכה – דא היא סעודתא דדוד מלכא משיחא. מורינו הרב שליט"א שר את כל הזמירות בחיות ובנעימות מיוחדת. לפני הזמר 'אליהו הנביא' מסר שיעור בספה"ק 'חיי מוהר"ן' ודיבר בעיקר על ימי הפורים הקדושים והזהיר מעניין ההוללות שניתן להגיע אליהם על ידי בסומי המתדרדרת לשכרות. ודיבר בגדולת יום הפורים שגדול הוא מיום הכיפורים. לאחר הזמירות זימן על הכוס. ונכנס לביתו נאווה קודש בשעה 20:58 לאחר שלוש שעות ושמונה דקות שזכינו להיות יחד עמו ברציפות מתפילת מנחה עד סוף מלווה מלכה. סה"כ כל השבת למעלה מתשע שעות ועשרים דקות, להם זכינו בצל הקודש בשבת ויקרא פרשת זכור י"ג אדר־ב' ערב פורים התשפ"ד.

שבוע טוב ופורים שמח לכלל עמך בית ישראל!

במנחה ערב שבת קודש:

בהבדלה

בסעודה רביעית

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *