צור קשר עם הרב ברלנד

"שְׂמִיכָה כְּתוּבָה רַק פַּעַם אַחַת בַּתָּנָ"ךְ רֶמֶז לְצִפּוֹרָה שֶׁהָיְתָה נִשְׁמַת יָעֵל" • השיעור היומי מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

לפניכם השיעור היומי המלא כפי שמסר אותו מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א – אתמול לאחר תפילת מעריב יום ראשון פרשת ויקרא ליל ח' אדר־ב':

"כל יום עשרה הרוגים, נהרגים עשרה. עכשיו היה לנו את נחמן, נחמן ואזנה בן אלה. שהיה הכי צדיק בכל הדורות, כזה צדיק לא היה מבריאת העולם. שעכשיו הוא היה הולך מאחד לאחד שובר לו את השאומי שלו. כל יום הוא היה שובר שאומי של מישהו אחר.
כמו דבורה הנביאה שברה את השאומי, אז היא זכתה לעמודא דנורא. [ונקראה] "אשת לפידות", שהייתה מוקפת באש יומם ולילה. כמו יעל שהיו מוקפות באש יומם ולילה.
יעל הייתה גלגול של ציפורה, כי המילה "שמיכה" לא כתובה בשום מקום בעולם, אין בעולם [בתנ"ך את] המילה "שמיכה". רק פעם אחת בכל התורה זה גימטריא ציפורה. מגלה עמוקות פ"ז; ציפורה, שיעל הייתה גלגול של ציפורה, ודבורה של משה.
כל אשה היא גלגול של משה, נשים גלגול של אליהו הנביא [נשים בגימטריא אליהו הנביא זכור לטוב]. כל אשה מעובר בה אליהו הנביא, בכל אשה!. לכן האשה תזכה להיות הכהן הגדול, כמו יעל שזכתה להיות הכהן הגדול, זכתה להיות עלי. כל אשה תזכה בסוף להיות הכהן הגדול. אם היא הולכת בצניעות, שומרת על שמלה עד הקרסול ושוברת את השאומי שלה, תזכה להיות הכהן הגדול, ונזכה לגאולה השלמה במהרה בימנו אמן!
"‏.

עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ • טרגדיה בחזור מקברי צדיקים: שלושה בחורים חסידי ברסלב נהרגו בתאונה קטלנית

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *