צור קשר עם הרב ברלנד

תְּשׁוּעָתָם הָיְתָה לָנֶצַח • תיעוד מקריאת המגילה ליל שושן פורים בחצר הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

גם בשנה זו זכינו לחוג את חג הפורים במחיצתו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לפניכם סיקור מיוחד על תפילת ליל שושן פורים וקריאת המגילה

מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א יצא הדור בלבושו עם בגדי השבת לכבוד חג הפורים בשעה 18:40, והחל בשירת "ותוסף אסתר ותדבר לפני המלך" בחיות גדולה במשך כעשר דקות ולאחר מכן עבר לשירת "ונהפוך הוא אשר ישלטו היהודים המה בשונאיהם" במשך כעשרים דקות נוספות בריקודים ובשמחה עצומה. כמובן שכל הרחבה מלאה עד אפס מקום הן בעזרת הגברים ואף בחצר בית הנשים למעלה מאלף חמש מאות איש השתתפו בקיבוץ הקדוש והנורא של חג שושן פורים בצילו של הצדיק. אחרי חצי שעה של שירה וזמרה וריקודים, מתחילים מעריב בניגונים לאט בנעימות בחיות ובהתעוררות מילה במילה, עוד קודם התפילה הרב אמר את סדר ההתקשרות ומזמור כ"ב 'א־לי א־לי למה עזבתני' כל פסוק ופסוק הרב אומר וכולם אחריו. קדושת ימי הפורים אשר עומדת ונשאת באוויר. כך כל התפילה בכזאת חיות שאין לתאר.

לאחר שמונה עשרה מורינו הרב שליט"א הודיע כי ימסור שיעור במשך כעשר דקות בכדי שאנשים הזוכים להאריך בתפילתם יזכו לשמוע את קריאת המגילה. ואכן הרב מסר שיעור אש להבה על גודל מעלת ימי הפורים. לאחר רבע שעה של שיעור הרב שליט"א החל בשלושת ברכות המגילה, ומפי המלך זכינו לשמוע את מגילת אסתר. כי מי אשר לא זכה לשמוע מעודו את הרב שליט"א קורא את המגילה, לא שמע את סיפור המגילה מימיו. מורינו הרב שליט"א קורא מילה במילה בטעם המיוחד בכזו נעימות ובאריכות רבה, במשך כארבעים דקות. יש לציין כי באמצע קריאת המגילה זכו אנ"ש לברכת שפע משמיים עם גשמי ברכה שהחלו לרדת על ראשי האלפים במהלך קריאת המגילה.
עם סיום קריאת המגילה והברכות השמחה פורצת שחקים עם שירת 'שושנת יעקב צהלה ושמחה' ריקודים וקפיצות ומחיאות כף במשך עשרים דקות שוב ושוב! לאחר מכן סיום תפילת ערבית, 'ואתה קדוש' עם שירת 'ברוך הוא' במשך דקות ארוכות. לאחר מכן עלינו לשבח, אדון עולם ויגדל. בסיום הרב שליט"א הודיע כי מחר – יום שושן פורים תתקיים תפילת שחרית וקריאת המגילה ברוב עם בשעה 4:30.

אתר שובו בנים מאחל לכל אנשי שלומינו תלמידי הצדיק בפורים דמוקפים ולכלל עמך ישראל בכל מקום שהם בברכת
פּוּרִים שַׂמֵּחַ – אַ פְרַיְּלֶעכֶן פּוּרִים!!!

התמונות באדיבות גיליון התחדשות:

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *