צור קשר עם הרב ברלנד

לְהוֹדִיעַ שֶׁכָּל קֹוֶיךָ • יום שושן פורים בצילו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

יום שושן פורים זכינו לתפילת שחרית קריאת המגילה וקידוש פורים יחד עם הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לפניכם סיקור מיוחד על תפילת יום שושן פורים:

בשעה 4:44 יצא הרב שליט"א לתפילת שחרית של יום הפורים. כאשר למעשה זהו זמן עטיפת הטלית והנחת תפילין, מורינו הרב שליט"א יחד עם כל הציבור ערך את סדר הנחת תפילין החל מ'הריני מקשר' 'לשם יחוד' מילה במילה. כשהוא עטור בטלית ותפילין החל מורינו הרב שליט"א בקטעים הנהוגים לאמרם מתוך תיקון לאה בימים שאין בהם תחנון כיום הפורים, ולאחר מכן המשיך בזמירות הבוקר. 'ברון יחד כוכבי בוקר' לאור השמים הכחולים ומתבהרים ולקול ציוצי הציפורים. אה גן עדן עלי אדמות. המשך התפילה בניגונים קורבנות ופסוקי דזמרה הכל בחיות ובנעימות, מיוחד הפורים הזה, כפי שכבר כתבנו, אשר מורינו הרב שליט"א ערך את כל התפילות במתינות מילה במילה בכזו נעימות כמונה מעות ממש, בערגה וכיסופים, זוהי הדוגמא של לנצל את יום הפורים בבחינת 'כיפורים' לתפילות ותחנונים. באמצע פסוקי דזמרה – בשירת 'למנצח בנגינות מזמור שיר' התעצמה החדווה והשמחה עם כך שמורינו הרב שליט"א ממרומי גילו בל"ע ולמרות מצבו הבריאותי קפץ וקפץ ומחא את כפיו ביתר שאת בחיות ובשמחה אדירה. אין דרך להעביר בקולמוסינו את השמחה והחדווה שהיו בכלל אך בפרט בזמן השירה הנ"ל אשר האריך בה למעלה מרבע שעה. לאחריה 'ברוך שאמר' בשעה 06:00 בדיוק, ותפילת שמונה עשרה עמדו כחצי שעה לאחר מכן – בשעה 06:30. לאחר תפילת שמונה עשרה מורינו הרב שליט"א יצא להפסקה בה הלך לטבול שוב במקווה לפני הנחת תפילין דרבינו תם. לאחר כעשרים דקות שב לחזרת הש"ץ.
לאחר חזרת הש"ץ הרב שליט"א החל בקריאת התורה ליום הפורים 'ויבוא עמלק' עם שלושה קרואים. כמובן לפני ואחרי סדר פתיחת הארון עם שירת 'יהא רעווא' במשך דקות ארוכות ולאחר מכן 'כי לקח טוב'. בסיום קריאת התורה מורינו הרב שליט"א אמר כי כל אחד יכוון לצאת ידי חובה במצוות היום שהם: קריאת מגילה, משלוח מנות ששויו הוא כשלושים שקלים, מתנות לאביונים שלושים ש"ח לכל אביון, ומשתה היין, והוסיף מדיליה אף שמחת הפורים כמצוות היום הנמנית בפני עצמה. קריאת המגילה בבוקרו של יום הפורים כבכל השנים קצרה היא מליל הפורים, וארכה כמחצית השעה. יש לציין כי במהלך המגילה זלגו מעיניו הטהורות של מורינו הרב שליט"א דמעות בפרט בפסוקים "ומרדכי ידע את כל אשר נעשה…" וכו' ואף בפסוק הנקרא ב'מונח מונח' "ובהגיע תור אסתר בת אביחיל דוד מרדכי…".
בסיום קריאת המגילה שרו 'שושנת יעקב' במשך מספר דקות תוך כדי השירה בשמחה עצומה מורינו הרב שליט"א לא התמהמה וקיים את מצוות היום עם משלוח מנות ומתנות לאביונים לעיני כל. לאחר השירה מורינו הרב שליט"א סיים את התפילה כסדרה החל מ'ואתה קדוש' עם שירת 'ברוך הוא' במשך כעשר דקות, ומיוחד היה שמורינו הרב שליט"א המשיך לשירת 'הוא יפתח לבנו בתורתו' לאחר חודשים רבים שלא זכינו לשיר זאת יחד עם הרב שליט"א. לאחר מכן שיר של יום, קווה אל ה', עלינו לשבח, אדון ועולם ויגדל אלוקים חי.
בסיום התפילה ערך מורינו הרב שליט"א כבכל שנה את ה'קידוש' של פורים. מורינו הרב שליט"א החל במילים "ויכולו השמיים והארץ…" והמשיך במילי דבדיחותא
לאחר סיום השיעור הרב שליט"א החל בשירה וריקודים בשמחת הפורים עם שירי רבינו כסדר כבתפילת ערבית, כשבכל התפילה כפי שהזכרנו הרב היה בחיות נוראה ובשמחה עצומה קפץ ומחא כף ואף עשה תנועות רבות בחדווה ובאש להבה! לאחר דקות ארוכות של שירה וריקודים הרב שליט"א אמר קדיש נוסף ובשעה 8:20 לאחר שלוש שעות ועשרים הסתיימה לה תפילת שחרית, קריאת המגילה, ו'קידוש של פורים', ועוד מתנות רבות שזכינו להם בפורים הגדול הקדוש והנורא הזה שכל הפושט יד נותנים לו!.

אתר שובו בנים מאחל לכל אנשי שלומינו תלמידי הצדיק בפורים דמוקפים
ולכלל עמך ישראל בכל מקום שהם בברכת
פּוּרִים שַׂמֵּחַ אַ פְרַיְּלֶעכֶן פּוּרִים!!!

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *