צור קשר עם הרב ברלנד

נדיר ומרגש: הרב שלום ארוש מספר על ההתקרבות שלו ליהדות ולרב ברלנד – תשס"ה חלק 1

הרב יצחק וויצינדלר מזכיר לרב שלום ארוש שליט"א נשכחות, הוא שואל אותו אם הוא זוכר איך הוא והרב ברלנד שליט"א היו לומדים חברותא בליקוטי מוהר"ן בשאגות. כך מתחילה השיחה המרתקת והנדירה של הרב שלום ארוש שליט"א בה הוא מספר על מסע ההתקרבות שלו ליהדות, לר' נחמן ובעיקר לכ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. אלה הדברים.

"אני זוכר איך נכנסתי לחדר של מורינו הרב ברלנד שליט"א ואתה ( הרב ארוש) ישבת בצד אחד, והרב ברלנד בצד השני ושאגתם את הליקוטי תפילות. לא אתה רואה בני אדם סביבך ולא הרב ברלנד רואה, במשך כמה שעות זה היה, אתה זוכר את זה?" שואל הרב וויצינדלר את הרב ארוש. "אני זוכר את זה, אבל אני לא זוכר שאתה ראית אותי," עונה הרב שלום ארוש.

"ההתקרבות שלי הייתה בסוף תשל"ד, כל מקום שהגעתי היה ישר לברסלב. בהתחלה הייתה לי התעוררות מעצמי להתחיל לדבר עם הקב"ה. זו הייתה ממש מתנה עצומה. התעוררו אצלי הרבה שאלות, מה זה העולם הזה? למה צריכים בסוף למות? וזה הביא אותי להסתכלות על החיים, ובכלל למה לחיות."

"בגלל שההתקרבות שלי הייתה דרך תפילה, לכן התפללתי על כל מה שעמד לפני. באותה תקופה הייתה בעיה לאחותי עם הבן שלה והפנו אותה לרב שלמה מן מגבעת שאול. היא סיפרה לי שהיא הגיעה לרב שקרב אותה מאוד, לקחתי ממנה את הפרטים שלו והגעתי אליו. בפגישה הוא אמר לי שאני צריך לקנות את הספר 'השתפכות הנפש'. הלכתי לחפש את הספר בחנויות ספרים בת"א, חשבתי לתומי שאם הרב מן אמר לי אז כולם בטח מכירים את הספר, אבל אף אחד לא הכיר את הספר."

"אצל הרב שלמה מן הכרתי חסידת חב"ד שהכירה לי את הרב יצחק  גינזבורג מחב"ד והוא למד איתי מספרי רבינו נחמן מברסלב. לא משנה באיזה דרך הלכתי, בסוף התקרבתי לרבינו נחמן. שם הכרתי את משה שווילי שרצה להכיר לי רב מיוחד, לדבריו, לכן השתמש במילים – 'זה רב שאפילו תגיע אליו באמצע הלילה ותגיד לו – 'בא', הוא ילך איתך'. שווילי הוא לא ידע להסביר לי שמדובר ברב מבוטל לגמרי."

"הגעתי לרב הזה, הרב אליעזר ברלנד שליט"א, ואיך שהגעתי הרב אמר לי, 'בא נוסעים'. עלינו לרכב (לא הבנתי איך הרב ברלנד בכלל ידע שיש לי רכב) ונסענו לשדה תפוזים שם הרב ברלנד אמר תיקון חצות באורות. אני לא ידעתי מה זה תיקון חצות, אבל שמחתי מהשעה התבודדות שבאה אח"כ. הרב לא דיבר איתי בכלל, יש לרב ברלנד שליט"א רוח הקודש, הוא ישר לקח אותי להתבודד ושימח אותי מאוד שיש יהודים שעושים מה שאני עושה. לראות שיש יהודים שמדברים עם ה' בלי ספר זה דבר שקרב אותי מאוד מאוד."

"מאז התחלתי להגיע אל הרב ברלנד לבית הרבה, אפילו שעדיין לא נראיתי כמו היהודים, אלא עם שערות ארוכות מאוד."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם שְׁנֵי יָמִים לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לגבורה שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *