צור קשר עם הרב ברלנד

איך יראה משיח צדקנו – דברי אש קודש מהמקובל הרב דניאל סטבסקי שליט"א

הרב דניאל הכהן סטבסקי שליט"א, בשיחה שהתקיימה לפני מס' שנים, מגלה סודות בשם צדיק נסתר ומצייר את דמותו של משיח צדקנו – אלה דברי קודשו.

"אם מעשינו חלילה לא טובים ויש מעשי פירוד, אז זה פועל פירוד בעולמות, נפרסת מחיצה של ברזל פרוסה בן הבורא לבריאה -דינים שורים, שלא נדע – אך, כשיש מעשים רעים גדולים אז נעשה חילול ה', נעשה חלל בבריאה, ונוצרת גזירה. גזירה זה ששתי מדרגות בעולמות נגזרו לשניים והשפע לא עובר. ביטול הגזרה ע"י התשובה של ישראל ואז תעלה שוועתם לאלוקים וזה מחבר מחדש את מה שגזור."

"אפשרות נוספת היא ע"י צדיקים גדולים שיודעים איפה נמצאת הגזירה, הם עולים לשם ותופרים את זה, הם עושים את העבודה הרוחנית. אם גם זה לא מצליח אז עושים כל מיני עבודות של מסירות נפש."

"אם שום דבר לא עוזר לתקן את הגזירה, אז – צדיקים לוקחים על עצמם כל מיני עבודות של מסירות נפש. ואם גם זה לא עוזר ויש גזירות קשות מאוד, אז הצדיק צריך להסתלק והנשמה שלו היא שסותמת את הפירצה ודרכה, דרך נשמת הצדיק – יורד כל השפע לעולם. כמו שאומר הבעש"ט הקדוש על הגמרא (תענית כד ע"מ ב), "כל העולם כולו ניזון בשביל חנינא בני וחנינא בני דיו בקב חרובים" – שכל העולם ניזון ומתפרנס בשביל שהוא חנינא, שהוא כמו בן של הקב"ה. הצדיק הוא כמו שביל, כמו צינור והקב"ה מעביר דרכו את השפע לעולם."

"בערב שבועות הגיעה איגרת מאהרן הכהן, הוא בן 105 שסיפר על דברים קשים שנגזרו וביקש שנצא להתפלל, עשינו זאת אך לא הספיק. שעה לפני החג קיבלנו איגרת נוספת שבא אמר הצדיק שהוא לא יכול לתאר מה שמצפה לנו."

בדקה ה- 42 של השיעור מתחיל הרב סטבסקי לדבר מהתגלות המשיח: "ברגע שאנחנו נהיה חזקים להיות דבוקים בה' יתברך ותורתו אז יופיע המנהיג האמיתי. אף אחד מהמוכרים הוא לא המנהיג האמיתי, אנחנו מתפללים כל יום שיגיע משיח צדקנו והקב"ה יגלה אותו."

"זה לא יהיה אחד מהרבנים המוכרים, הוא יהיה מאוד שונה ממה שהאנשים בד"כ מתארים, כיוון שישעיהו הנביא כבר תיאר אותו: "נִבְזֶה וַחֲדַל אִישִׁים אִישׁ מַכְאֹבוֹת וִידוּעַ חֹלִי וּכְמַסְתֵּר פָּנִים מִמֶּנּוּ נִבְזֶה וְלֹא חֲשַׁבְנֻהוּ" (ישעיהו נג ג). "חֲדַל אִישִׁים", לא תהיה לו אישיות מרשימה. "וְהוּא מְחֹלָל מִפְּשָׁעֵנוּ מְדֻכָּא מֵעֲו‍ֹנֹתֵינוּ מוּסַר שְׁלוֹמֵנוּ עָלָיו וּבַחֲבֻרָתוֹ נִרְפָּא לָנוּ" (שם שם ה), הוא יהיה נראה דוחה מאוד, כמו שכתוב "וְהוּא מְחֹלָל מִפְּשָׁעֵנוּ". "אִישׁ מַכְאֹבוֹת וִידוּעַ חֹלִי", איש חולני כזה, עניבה לא תהיה לו ולפי התיאור הוא לא יראה סימטרי."

""וַהֲרִיחוֹ בְּיִרְאַת ה' וְלֹא לְמַרְאֵה עֵינָיו יִשְׁפּוֹט וְלֹא לְמִשְׁמַע אָזְנָיו יוֹכִיחַ" (ישעיהו יא ג). "וַהֲרִיחוֹ בְּיִרְאַת ה'", משיח, תהיה לו אמונה גדולה. ומי שיתעסק איתו עם כל מיני קונספציות, כתוב: "וְהִכָּה אֶרֶץ בְּשֵׁבֶט פִּיו וּבְרוּחַ שְׂפָתָיו יָמִית רָשָׁע" (שם שם ד)."

"המנהיג שלנו לא מפה, יהיה כמו ביציאת מצרים. משה רבינו שגאל אותנו ממצרים לא היה אחד שהשפיע מבפנים מתוך ההנהגה של גלות הצרים. לא, הוא היה מבחוץ, 40 שנה בכוש ועוד 7 שנים במדיין! אהרון הכהן שהיה נביא ידע לצאת למדבר ולהביא אותו, הוא אמר לזקני ישראל שזה אח שלו, זה שהרג את המצרי, כי הרי משה היה מבוקש במצרים."

"היה למשה רבינו תיק במשטרה, משה רבינו הרג אחד מהשלטון של מצרים. הוא לא היה אחד מאנשי הקונצנזוס, הוא ברח, כל המדינה רצתה לרצוח אותו – אויב המדינה משה רבינו. כשהוא חזר בגיל 80 אחרי 47 שנה אף אחד לא זכר אותו."

"הוא גם לא למד במסגרות והישיבות המקובלות, הוא למד בישיבת פרעה, ואצל יתרו, לא בישיבות היוקרתיות, מי הכיר אותו בכלל? גם מגמגם קצת, לא יודע לדבר."

"בא מבחוץ – כי מי שבפנים צריך בעצמו שיגאלו אותו, הוא בטח לא יכול לגאול אף אחד. לכן, אנחנו מחכים שיבוא מישהו מתוקן שלא הזדהם עם כל העולם הזה, כל החוקים שבני אדם המציאו, כל ההמצאות של בני אנוש."

"אנחנו מתפללים שמשיח יבוא ויגאלינו – הוא מוכן, אבל צריך מי שיקבל אותו. צריך מישהו שיהיה לו קצת מושגים לא אנושיים, לא של הפוליטיקה, אלא מושגים אלוקיים של התורה. לכן, אנחנו צריכים הכנה של תיקון המדמה, להתנתק מהמושגים האנושיים האלה, מהחוקים האנושיים, מהכנסת וכל מה שבנו הרשעים. ברגע שנתנתק מזה יכנס אוויר טהור ללב ולנשמה, למוח, לשכל, בואו נפנה מקום ואז יכנסו ערכים אלוקיים ונהיה מוכנים לקבל את משיח צדקנו."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *