צור קשר עם הרב ברלנד

"אין שליטה לטומאה" – הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א בבאר שבע

"אין שליטה לס"א, כן נגמר, גמרנו די, צריך לצעוק די, די", צעק כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א בשיעור שמסר בבאר שבע והקהל זעק איתו. "עכשיו אנחנו בפרשת בא, "וַיֹּאמֶר ה' אֶל מֹשֶׁה בֹּא אֶל פַּרְעֹה כִּי אֲנִי הִכְבַּדְתִּי אֶת לִבּוֹ וְאֶת לֵב עֲבָדָיו לְמַעַן שִׁתִי אֹתֹתַי אֵלֶּה בְּקִרְבּוֹ" (שמות י א). פרעה עשה תשובה, אומר בעל הטורים שפרעה עשה תשובה, פרעה היה צדיק, הוא היה מלך בנינווה (רבי נחוניא בן הקנה אומר: תדע לך, התשובה מפרעה שמרד בהקב"ה מאד, מי ה' אשר אשמע בקולו, ובלשון שחטא בו בלשון עשה תשובה: מי כמוכה באלים ה', והצילו הקב"ה מן המיתה, לספר כחו וגבורתו, שנאמר: ואולם בעבור זאת העמדתיך – ומלך בנינוה, ואנשי נינוה כותבים כתבי עמל וגוזלים ומתעבין במשכב זכור, ושלח הקב"ה יונה להתנבא עליה להחריב, ושמע פרעה ועמד מכסאו וקרע בגדיו ולבש שק והכריז בכל עמו שיצומו כל העם שלשה ימים, והעמיד אנשים ונשים לבד, וכן בהמה מצד אחד וילדיה מצד אחד, והילדים רואים שדי אמם ובוכים וגם אמם רואים הילדים ובוכים, והיו יותר משנים עשר ריבוא אדם.). פרעה תיקן את כל הניצוצות שהוא קלקל."

"בנימין צעקו לו 'גנב בן גנבה', לכן זכה וקיבל את בית המקדש בתחומו, כל העבודה שיקראו לאדם גנב בן גנבה ("והיו עומדים ומחבטין לבנימין על כתפיו ואומרים לו: גנבא ברא דגנבתא [גנב בן גנבת], ביישתנו, בן אמך את, כך ביישה אמך את אבינו. ובשביל אותן המכות שהִכוהו בכתפיו, זכה שתשרה שכינה בין כתפיו, שנאמר (דברים ל"ג, י"ב): 'חופף עליו כל היום ובין כתפיו שכן'" [תנחומא מקץ, י']."

"בנימין קפץ לים סוף עם מאה ילדיו, ואז הגיע דוד וגם הוא קפץ לים, "אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים" (תהילים קכדה), כל המים הזידונים עברו על בנימין ודוד. דוד המלך מפלס דרך בתוך הים, דוד המלך היה הראשון, הוא היה עמוד האש. דוד המלך הלך בתוך המים עם אש להבה, הוא עשה את עמוד האש הראשון, לכן דוד המלך חי וקיים, כי הוא עשה את עמוד האש."

"דוד המלך הלך כפשוטו בתוך האש, לכן דוד המלך חי וקיים. כמו ר' זירא שלמד גמרא בתוך האש. אדם בא לעולם ללמוד גמרא בתוך האש, אפילו שכולם צוחקים עליו ולועגים לו שילמד גמרא בתוך האש. ר' זירא עשה מאה תעניות ועוד מאה תעניות והיה נכנס לתוך האש ממש. בשביל זה אדם בא לעולם, בכדי לקפוץ לתוך האש ממש, זו הייתה העבודה של שבט בנימין, לקפוץ לתוך האש."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

למה הכהנים התחתנו רק עם בנות אשר? החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי – למה לא רצה יוסף להיפגש עם יעקב? יום ב', ח' אדר ב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *