צור קשר עם הרב ברלנד

מרגש: מעמד הדלקת נר ראשון של חנוכה באולם בית התפילה יחד עם השיעור הקדוש – הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

לאחר ניצחון החשמונאים על היוונים, קבעו חכמים את חג החנוכה, אך לא מיד תיקנו רבנן את שמונת ימי החג. לאחר שראו כי הארה רוחנית חוזרת באותה תקופה של השנה, אור גדול של ישועות וניסים, הבינו חכמים כי ימים אלה הם ימי הלל והודאה – וקבעו זאת כחג החנוכה.

מי שהגיע לאולם התפילה של מורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, ברח' עידו הנביא שבירושלים, הרגיש את ההארה הזו זורחת באור צחצחות נפלא. 

אנו מביאים ממראות הקודש המרגשים של מורינו הרב ברלנד שליט"א, יחד עם הציבור הקדוש, בערב בלתי נשכח – הדלקת הנר הראשון של חנוכה תש"פ. שלוש שעות של שירים, זמירות וריקודים, שבמהלכם מסר הרב ברלנד שליט"א את דברי קודשו.

ב- 18:32‏ נכנס מורינו, הרב ברלנד שליט"א והדליק את הנר הראשון בברכת שהחיינו. לאחר מכן, החל בזמירות לחנוכה, תפילת ערבית ומסירת השיעור.

צילום: שמעון פינץ, אליעזר טשקאנט

עריכה: שובו בנים אינט'

מתוך דברי הקודש של הרב ברלנד שליט"א בשיעור שמסר בהדלקת נר ראשון של חנוכה

 "יהודית הייתה גילגול של יעל, עיקר הנס היה ע"י יהודית, היא חתכה את הראש של ניקנור, הוא ממש בא להיכנס לתוך ירושלים. היא כרתה לו את הראש, היא השקתה אותו בחלב, בגבינה, מכאן המנהג לאכול מאכלי גבינה, אבל רק בבוקר, עד 10 בבוקר. זה המנהג לאכול מאכלי גבינה, כי בזכות מאכלי גבינה היה הניצחון על היוונים."

"כל החנוכה להאיר את הגוונים הנפלאים שבכסף, כשהוא מגיע לנכרים הגוונים נעלמים. כל החנוכה זה להאיר את הגוונים הנעלמים, את הש"ע ריבוא נהורים. לכן, מדליקים את הנרות בשקיעה, כי בשקיעה עוד יש טיפת אור, לא כי זה מאיר, כי יש אור, אלא – הפח שמן מנצח את הכל."

"אם יש יהודי אחד שאומר תהילים כל היום, או גמרא כל היום – הוא מנצח את כל הגויים."

גלריית תמונות ממעמד ההדלקה של נר ראשון באולם התפילות של מורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א – תש"פ

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *