צור קשר עם הרב ברלנד
בשיעור לבחורי חבורת 'אפויים בלבו'

שיעור לחבורת 'אפוים בלבו' – ללימוד ספרי רבינו הקדוש זיע"א – בבית הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

חבורת אפוים בלבו ספרי רבינו – תורה כ"א ○ שיעור אש להבה בתורות מליקוטי מוהר"ן לבחורים ○ חלוקת הספר החדש 'רבינו הקדוש מברסלב'

זכו בחורי החמד של קהילת קודש שובו בנים להתאגד יחדיו, ובעידודו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א להקים חבורה נפלאה הנקראת בשם 'אפויים בלבו' ללימוד תורתו של רבינו הקדוש מברסלב זיע"א בעיון. בַּחודש האחרון שקדו הבחורים על לימוד תורה כ"א בליקוטי מוהר"ן ונבחנו על כך בידיעה רבה.

בכדי לתת חיזוק לאותם בחורים המשקיעים מזמנם הפנוי ללימוד תורותיו של רבינו הקדוש, נכנסו בחורי החמד לשיעור במעונו של מורינו הרב ברלנד שליט"א. בתחילה הבחורים ניגנו מספר ניגוני רגש עד לכניסתו של מורינו הרב ברלנד שליט"א לסלון. אז מורינו הרב ברלנד שליט"א החל למסור שיעור אש להבה בתורה כ"א, על עניין "בהעלותך את הנרות…", שלא שינה הכוונה שזכה לכתר, על ידי ענווה. לאחר מכן דיבר על עניין המקיפים שרבינו מדבר בסוף תורה כ"א שאדם בשביל שיהיה לו מקיפים הוא צריך ללמוד.

 

מורינו הרב ברלנד שליט"א בשיעור לחבורת אפיים בלבו

לאחר מכן הזכיר את עניין החוטם שהוא הענווה, ועניין כך שמרים פגמה בכבוד משה שהוא בחינת שבעת הנרות שזכה לענווה. לאחר מכן התחיל לדבר מתורה מ"ו שכל לשון הרע שאדם שומע על הצדיק, זה בגלל הפגמים שיש לאדם. לפניכם קטע קצר מהשיעור:

אָז מָה אוֹמֵר רַבֵּנוּ? יֵשׁ לְךָ קָשְׁיָא עַל הַצַּדִּיק? תַּתְחִיל לִצְעֹק לה' תַּתְחִיל לִבְכּוֹת, אַתָּה שׁוֹמֵעַ דִּבּוּר עַל הַצַּדִּיק? לֵךְ תִּבְכֶּה, אֵיךְ שָׁמַעְתִּי דִּבּוּר עַל הַצַּדִּיק, הָרֶבֶּ'ה אוֹמֵר בְּתוֹרָה ה' "אֹזֶן שֹׁמַעַת תּוֹכַחַת חַיִּים בְּקֶרֶב חֲכָמִים תָּלִין", זֶה הַפְּגָמִים שֶׁלְּךָ, אַתָּה שׁוֹמֵעַ תּוֹכַחַת חַיִּים? אַתָּה שׁוֹמֵעַ דִּבּוּרִים עַל הַצַּדִּיק? אֲנָשִׁים מְדַבְּרִים עָלָיו? מְבִיאִים לְךָ רְאָיוֹת שֶׁהוּא רָצַח, שֶׁהוּא שָׁחַט, שֶׁהוּא כָּל מִינֵי דְּבָרִים, אָז לְהַתְחִיל לִבְכּוֹת אֵיךְ אֲנִי שׁוֹמֵעַ בִּכְלָל, "אֶעֶנְךָ בְּסֵתֶר רַעַם, אֶבְחָנְךָ עַל מֵי מְרִיבָה סֶלָה", רוֹצִים לְנַקּוֹת אוֹתְךָ מֵהַפְּגָמִים שֶׁלְּךָ, אַתָּה שׁוֹמֵעַ דִּבּוּרִים עַל הַצַּדִּיק? אֵיזֶה לָשׁוֹן הָרַע עַל הַצַּדִּיק? זֶה תִּקּוּן הָאָזְנַיִם.

וכל קושיא שיש אצל הצדיק כמובא בתורה מ"ו זה בשביל שהאדם יצעק לה', שקשי"א זה ראשי תיבות "שמע י' קולי אקרא". והזכיר את הקושיות הנוראיות שהיה לאליעזר עבד אברהם על אברהם בזמן ששלח אותו לבחור כלה ליצחק בחרן דייקא. לאחר מכן דיבר על מעלת ניצול הזמן, ובפרט בימי בין הזמנים. והמשיך לדבר מעניינים שונים הקשורים לכך, ומסיפורי צדיקים בעניין זה. ולאחר מכן המשיך לדבר מתורה כ"א על עניין החוטם שהוא הענווה, ולזה זוכים על ידי בזיונות. והחל לדבר במעלת המקבל בזיונות ויותר מכך במעלת המחפש בזיונות לעצמו שאז זוכה לבחינת חנ"י כמובא בתורה י"ב. ולאחר מכן סיים בסיכום תורה כ"א שרש"י אומר על 'בהעלתך – מלמד שלא שׁינה', אבל האמת שהוא כן שׁינה, בכך שהעלה את הנרות לכתר, שלזה זוכים רק ע"י ענווה ובכך שיקבל בזיונות וישמח בהם, וככה האדם יגיע לכל ההשגות בכל ימי חייו.

לאחר מכן מורינו הרב שליט"א סיים בקדיש את השיעור, והבחורים הנרגשים עברו לקבל מידו הקדושה את הספר החדש שיצא מתורתו של מורינו הרב ברלנד שליט"א "רבינו הקדוש מברסלב" על הדרך האמתית בברסלב כפי שקיבל מרבותיו.

בחלוקת הספר 'רבינו הקדוש מברסלב' לבחורים
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *