צור קשר עם הרב ברלנד

הבעל דבר מנסה להרחיק מהצדיק – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי ממורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א – השטן הראה להם את המיטה של משה

וא"ר יהושע בן לוי בשעה שעלה משה למרום מצאו להקב"ה שהיה קושר כתרים לאותיות אמר לו משה אין שלום בעירך אמר לפניו כלום יש עבד שנותן שלום לרבו א"ל היה לך לעזרני מיד אמר לו (במדבר יד, יז) ועתה יגדל נא כח ה' כאשר דברת (אמר) ר' יהושע בן לוי מ"ד (שמות לב, א) וירא העם כי בושש משה אל תקרי בושש אלא באו שש בשעה שעלה משה למרום אמר להן לישראל לסוף ארבעים יום בתחלת שש אני בא לסוף מ' יום בא שטן ועירבב את העולם אמר להן משה רבכם היכן הוא אמרו לו עלה למרום אמר להן באו שש ולא השגיחו עליו מת ולא השגיחו עליו הראה להן דמות מטתו והיינו דקאמרי ליה לאהרן (שמות לב, א) כי זה משה האיש וגו' (מסכת שבת פט ע"א)

יום ג', י"ח אלול תשפ"ב – חסידי ברסלב הם החסידים עם הרבי שחי באמת.

אלה דברי קודשו:

מדברים עכשיו שהצדיק עושה את הכול – צריך לדעת שהכול דמיונות, אין מלחמות ואין כלום, זה הכול רק הבעל דבר עושה שלא יגיעו לצדיק.

כמו אצל משה רבינו שהשטן הראה להם את המיטה של משה רבינו. כתוב בגמרא שבת (דף פט ע"א) שהוא הראה להם את המיטה של משה רבינו.

משה הביא אותם למדרגה שכבר יכלו לחיות לעולם, אז הבעל דבר הראה להם את המיטה של משה, את הלוויה של משה.

א. משה היה חי, זה היה שקר.

ב. אפילו זה היה אמת, משה חי. אפילו אם זה אמת שמשה נפטר בגיל 120 – אז גם כן משה חי.

הצדיק חי, משה חי, רבינו חי. קוראים לחסידי ברסלב הטויטע חסידים (החסידים המתים, כי הרבי שלהם נפטר), אבל הם הטויטע, בחייהם קרויים מתים – אנחנו הולכים עם רבי חי, רבי חי ששולט על כל העולם.

אנחנו מדברים עכשיו שהשטן יכול לעשות הכול, יכול להראות את המיטה של משה רבינו, הראה מיטה, לוויה עם מלאכים הולכים עם נרות שחורים. דמות מטתו הראה להם, דקאמרי ליה לאהרן (מסכת שבת פט ע"א) כִּי זֶה מֹשֶׁה הָאִישׁ (שמות לב, א), ראו אותו ממש במיטה – השטן יכול לעשות מיליון הצגות, תפאורה.

עם ישראל התעקשו עם השטן, אמרו לו משה חי. אומר השטן: לא, הנה המיטה שלו, השטן התווכח איתם.

עם ישראל טעו ביום, כי היום שמשה עלה לשמיים לא נחשב בחשבון ה 40 יום, לכן "עָלָה אֱלֹקים בִּתְרוּעָה ה' בְּקוֹל שׁוֹפָר" (תהילים מז ו). תקיעת השופר היתה בכדי שידעו שמשה יורד, שלא יעשו עוד פעם את אותה טעות.

אז מ- א אלול עד יום כיפור תקעו בשופר כל יום בכדי להודיע שמשה חי, משה יורד.

כי 40 יום משה איננו, גמרנו אנשים מתבלבלים, כמה אפשר לחכות? כי "סָרוּ מַהֵר מִן הַדֶּרֶךְ אֲשֶׁר צִוִּיתִם" (שמות לב ח). כתוב, סָרוּ מַהֵר, בא נעשה עגל, משה עלה גמרנו, אם משה עלה הוא לא ירד יותר.

מה פתאום שהוא ירד? מה פתאום שמשה ירד? (חשבו שמשה לא ירד לעולם, הרי) בשביל מה באים לעולם? מה אנחנו עושים כאן בעולם? צריכים לאכול 3 ארוחות ביום, אוכל זה העינוי הכי גדול. אז ה' 40 יום ה' שחרר את משה מאכילה, ועוד 40 יום ועוד 40 יום.

אנחנו קוראים בפרשת עקב 3 פעמים "סָרוּ מַהֵר מִן הַדֶּרֶךְ", "סָרוּ מַהֵר", מה זה מהר? תוך שניה! תוך שניה, משה רק סובב את הגב אמרו גמרנו בא נעשה עגל.

כל יום יש דינים עוד מחטא אדם הראשון, מדור אנוש, מדור המבול. השטן יכול לעשות מלחמות וכול מיני דברים, העיקר לא להגיע לצדיק.

מגיעים לצדיק אז חיים עד 120, מי שהגיע לצדיק אין מחלות ואין חולשות.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *