צור קשר עם הרב ברלנד

איך הצדיק מבטל גזירת השמד מעל ישראל ודוחה האסונות לעוד 189 שנה?

גזרת שמד

בשבט פרשת בא, ו' שבט תשפ"ג (28.1.23) לאחר תפילת השחרית גילה מורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, לציבור הרחב שגזרת שמד עומדת על עם ישראל כמו שהיה לפני כ- 80 שנה. מורינו הרב ברלנד שליט"א תיאר את המציאות הקשה בה היו נתונים תושבי ישראל בזמן השואה הנוראה, כשהנאצים הגיעו לגבולות ארץ ישראל, והיטלר ימח שמו הכריז ברדיו שיכבוש את ארץ ישראל וישמיד את כל היהודים חס ושלום. הרב סיפר על הניסים בעקבות ניצחונות הצבא הבריטי ותבוסת הנאצים, אך הרב הוסיף וסיפר דברים שלא פורסמו בעולם והם הסיבה האמתית להצלת עם ישראל בארצנו.

אלה דברי קדשו של מורנו הרב שליט"א: "אז הלכו לקבר של האור החיים הקדוש, כל החרדים הלכו כולם, אז בשבת הגרמנים הסתבכו ולא באו לארץ, אחרי שכולם צעקו, בכו באור החיים. מה שמבקשים אצל האור החיים הכל מתקיים."

ידוע הסיפור שבזמן שהגרמנים החלו להתקרב לארץ ישראל ופחד גדול נפל על הישוב העברי, פנה הרב יעקב לנדא, רבה של בני ברק, לרב פרידמן (האדמו"ר מהוסיאטין) וביקש ממנו להצטרף לתפילה כנגד הצורר. הרב פרידמן נאות לבקשה והגיע לתפילה בירושלים על קברו של הרב חיים בן עטר (האור חיים). לאחר אמירת תהילים אמר לציבור כי "לצורר לא תהיה שליטה בארצנו" ובכך הרגיע את החסידים. העיז אחד מהנוכחים לשאול איך הוא יודע?

הרב פרידמן האדמו"ר מהוסיאטין

ענה האדמו"ר מהוסיאטין: "ראיתי שם הוי"ה כסדרם מאירים על ציון הקדוש בצבע זהב'".

תפילות על ציון הצדיק להצלת עם ישראל

אחרי שסיים מורינו הרב ברלנד שליט"א את סיפורו, אמר לשומעי לקחו שילכו עכשיו להתפלל בציונו של אור החיים להמתקת גזרת הכִּלָּיוֹן. "שילכו היום ובט"ז, אפשר לבטל את כל הגזירות, וכל מה שמבקשים שם מתקבל."

והדבר היה לפלא משתי סיבות עיקריות:

1) מורנו הרב שליט"א נוהג על פי קבלה לא להיכנס לביתי קברות, אפילו בכדי לפקוד קברי צדיקים הנמצאים בתוכם. רק אם הקבר נמצא בגבול בית הקברות כמו קברו של בבא אלעזר אבוחצירא אפשר להקל, ואילו קברו של האור החיים נמצא בתוך תוכו של הר הזיתים וצריך לעבור הרבה קברות כדי להגיע אליו.

2) אפילו במקרה שקבר הצדיק לא נמצא בבית קברות, מורנו הרב שליט"א נוהג כמו שנהגו חסידי ברסלב בדורות הקודמים, לא לפקוד את הקבר בשבת וחג, כי על פי הקבלה עצם נשמת הצדיק עולה למעלה בשבתות וחגים ולא נמצאת על הקבר. ולכן אפילו בראש השנה באומן הרב ותלמידיו לא נכנסים לציונו של רבנו.

מספר הרב מאיר המבורגר שיחי', שמיד ששמע את דברי הרב הנ"ל באותה שבת פרשת בא, הלך להתפלל בקבר האור החיים יחד עם שאר מקיימי דברי מורינו הרב ברלנד שליט"א, אלה דבריו: "אנשי מעשה ששמעו את דברי מורינו הרב ברלנד שליט"א, יצאו לעבר ציון האור החיים כשבדרך חשבו לעבור דרך כפר השילוח (סילוואן), שם נמצא ציון רבי עובדיה מבַּרְטְנוֹרָא ולהתפלל גם שם. לבסוף הם החליטו למהר לקיים את דברי מורינו הרב ברלנד שליט"א ולהמשיך ישר לאור החיים. שם הם העתירו בתפילות ושרו שירי שבת לביטול הגזירות. בדרך חזרה הם שמעו קולות חזקים של יריות ומיד אחרי זה קולות סירנה של אמבולנסים וכוחות ביטחון רבים. הם הבינו שקרה משהו חמור, לכן הם חזרו לציון האור החיים והפעם העתירו בתפילות ביתר שאת."

"בחזרה הם עברו בדרך לכותל ליד הכניסה של עיר דוד בירידה לסילוואן, שם הם נעצרו במחסומים שהוצבו במקום בעקבות הפיגוע. הם התעניינו לסיבת המהומה וסיפרו להם שממש הרגע היה שם פיגוע. עוד סיפרו להם על הנס הגדול שאירע, כאשר מחבל ערבי ירה לעבר משפחה יהודית שעברה במקום, ובנס היה שם קצין צנחנים בחופשה שהצליח לנטרל את המחבל תוך שניות אחדות וכך נמנע אסון גדול וכבד. אז הם גם הבינו למפרע מדוע, מורינו הרב ברלנד שליט"א, ביקש להתפלל דווקא אצל אור החיים צמוד למקום הפיגוע ודווקא בשבת קודש."

מוסיף הרב מאיר המבורגר שיחי' ומספר: "כשחזרנו מאור החיים, אמרו לנו בשם מורינו הרב ברלנד שליט"א שבזכות ההליכה והתפילות שלנו אף אחד לא נהרג."

 

ציון אור החיים הקדוש בהר הזיתים ירושלים

מאה אלף תיקוני הכללי להצלת עם ישראל

מספר הרב חיים כהן, איש החסד ועובד ה': "ביום ראשון ז' שבט תשפ"ג ( 29.1.23) נכנסתי לביתו נאווה קודש של מורינו הרב ברלנד שליט"א, שאלתי אותו מה הציבור יכול לעשות עבורו (רפואת והצלחת מורינו הרב ברלנד שליט"א) ועבור הצלחת וישועת עם ישראל? מורינו הרב ברלנד שליט"א ביקש לפנות אל הציבור לאמירת מאה אלף תיקון הכללי כנגד גזירת השמד, הרב שליט"א אף הוציא קריאה לציבור הרחב בארץ ובעולם לזרוז העניין."

אלה דברי קודשו:

"עד י"ג בחודש אדר אנחנו חייבים לגמור 100 אלף תיקון הכללי! עד י"ג אדר חייבים לגמור לבטל את הגזרות, כי עכשיו יש גזרת שמד."

"יש גזרה להכחיד את כל עם ישראל, כל האומות הצטרפו לגזרה הזאת כמו בזמן הנאצים, 90 שנה מהשואה, עכשיו יש גזרות חדשות להכחיד את כל עם ישראל! ושכל הגוים יכבשו את עם ישראל ויכחידו את העם הזה לגמרי!"

"ולכן צריך לגמור 100 אלף תיקון הכללי עד י"ג אדר, והרב יצטרף גם כן".

אלפים הצטרפו למבצע התפילות

אלפי עם ישראל תלמידי הרב ברלנד שליט"א, שומעי לקחו ואנשי מעשה התגייסו מיד למבצע התפילות החשוב. 40 אלף תיקוני הכללי כבר נאמרו, ומורינו אף הוציא מכתב שמתפרסם בעלון "אורות הצובאות" לנשות ק"ק שובו בנים:

בס"ד לש"מ לש"ב ע"ו בר"ה

"לְתַלְמִידוֹת רַבֵּינוּ"

"חִזְקוּ וְאִמְצוּ, בִּזְכוּת הַתִּקּוּן הַכְּלָלִי שֶׁאֲמַרְתֶּם תָּבֹא הַגְּאוּלָה הַשְּׁלֵמָה, ה' אֶחָד, וְיָבוֹא מָשִׁיחַ 358 בֶּן 52 דָּוִיד 24 = 435, וְתִהְיֶה הַגְּאוּלָה הַשְּׁלֵמָה כְּהֶרֶף 305 עַיִן 130 = 435."

"אֱלִיעֶזֶר בֶּרְלַנְד"

כוח תפילת הרבים וקיום דברי הצדיק ממתיק את הדינים

והנה, למרבה הפלא, רק 12 ימים עברו מקריאת, מורינו הרב ברלנד שליט"א, למבצע המאה אלף תיקוני הכללי, ורק ימים בודדים לאחר שהמבצע התפרסם בקווי המידע ואנשים התחילו להירשם אליו, והמבצע צבר יותר כוח ותהודה בארץ ובעולם. 40 אלף תיקוני הכללי כבר נאמרו ופתאום מסר הרב שליט"א את דברי קודשו באומרו:

"כתוב בפרקי דרבי אליעזר פרק כ"ח שעוד 189 שנה, עד (שנת) תתקע"ב, 28 שנה לפני סוף האלף השישי – לא יהיה פה שום אסונות."

"כי מי שאמר שעומדים לפני אסון חדש – פה לא יהיה שום אסון."

"מה שהיה בטורקיה זה לא שייך אלינו, זה לא שייך לארץ ישראל, לא שייך לירושלים – ירושלים היא מוגנת."

""לֹא הֶאֱמִינוּ מַלְכֵי אֶרֶץ כֹּל יֹשְׁבֵי תֵבֵל כִּי יָבֹא צַר וְאוֹיֵב בְּשַׁעֲרֵי יְרוּשָׁלָ‍ִם" (איכה ד יב), אין שום סכנה לירושלים ולא סכנה לארץ ישראל – ולא צריך להגיד מאה אלף תיקוני הכללי."

"מספיק להגיד תיקון הכללי אחד ביום, מי שרוצה יכול להגיד 2, 3, לא יותר מ 3, לא צריך להגיד יותר מ 3 תיקון הכללי."

"לא יהיה שום אסון, ובזכות הריקודים והמחולות, כמו שביציאת מצרים ע"י המחולות (הייתה הגאולה, כך) תהיה הגאולה השלימה במהרה בימינו אמן."

עד כאן דברי קודשו שליט"א.

ונשאלת השאלה, מדוע מורינו הרב ברלנד שליט"א לא נותן לציבור פשוט להמשיך ולהגיע ל 100 אלף התיקון הכללי?! הרי התפילות לא הולכות לאיבוד והצדיק יכול להשתמש בהן לדברים אחרים.

אולי זה סוד בני ישראל שהיו על הים, "וַיֹּאמֶר ה' אֶל מֹשֶׁה מַה תִּצְעַק אֵלָי דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְיִסָּעוּ" (שמות יד טו), ה' יִלָּחֵם לָכֶם וְאַתֶּם תַּחֲרִישׁוּן" (שם שם יד). כי יש תפילה שהיא בבחינת דין (ליקוטי הלכות יו"ט ג: "עיקר התפילה היא רחמים ותחנונים, ורחמים תלוי בדעת וכו'. וכשהסטרא אחרא יונקת מן הרחמנות אזי נתקלקל הרחמנות ונעשה אכזריות ונפגם הדעת וכו'…, ואזי התפילה בבחינת דין… והסטרא אחרא יונקת ממנה) ולפעמים דווקא התפילה הזו שהיא בבחינת דין, היא שמעוררת את הדינים.

כי התפילה בבחינת דין לא מעוררת את כוחות האמונה והשמחה הנצרכים לדבקות בשם יתברך, ולפעמים להיפך, העולם נכנסים לדיכאון וייאוש שמעורר יותר דין. לכן אמר מורינו הרב ברלנד שליט"א, "בזכות הריקודים והמחולות, כמו שביציאת מצרים ע"י המחולות (הייתה הגאולה, כך) תהיה הגאולה השלימה במהרה בימינו אמן". והרב שליט"א מזכיר זאת רבות איך שהנשים שיצאו ממצרים עם תופים ולכן לא היו בחטא העגל.

רעידות האדמה ואסונות גדולים בעולם

חשוב לציין שבזמן שאמר מורינו הרב ברלנד שליט"א להתחיל במבצע המאה אלף תיקוני הכללי, אף אחד לא העלה בדעתו את האסונות של רעידות האדמה בטורקיה וסוריה.

הרב נחמן ברלנד (בנו של מורינו הרב שליט"א) מספר בשם אביו שליט"א, שכול מה שהרב התחיל את מבצע התפילות היה בכדי להמתיק דווקא את נושא הרעידות אדמה.

וצריכים להבין את גודל הנס, כי הדברים לא פשוטים כלל. אנו מצטטים את דברי המדענים לאחר האסונות האחרונים: "רעידות האדמה יכלו להסתיים עבורינו (חו"ש) באסון כבד מאוד ולגבות קורבנות רבים, משום שהיא הייתה בדירוג גבוהה של 8 נקודות בסולם ריכטר, וכידוע ישראל נמצאת ממש על השבר הסורי אפריקאי." המדענים אומרים, "לפי כל חוקי הפיזיקה והטבע הסיכוי לאסון בישראל (חו"ש) היה מאוד גבוהה. המדענים (שמוכנים להודות לאמת) תוהים, איך יכול להיות שניצלנו בישראל כנגד כל חוקי הטבע?" אין הסבר אחר, הם מודים, "הייתה פה השגחה עליונה".

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *