צור קשר עם הרב ברלנד

מתגייסים עבור האברכים הצדיקים! מצילים את מוסדות התורה הקדושים של שובו בנים

למוסדות 'שובו בנים' – נחמת ציון מענה מורחב למגוון מסלולי לימוד לאברכים הרוצים לשקוד על תלמודם למרות הריחיים שעל צווארם. לאברכים אלו מוענקות מלגות קיום מכובדות מידי חודש, כתוספת למלגת הדתות הממשלתית

לתרומה ישירה לחצו על הקישור

כולל עיר העתיקה

נשמתה של הקהילה הקדושה היא הישיבה בעיר העתיקה, הסמוך ונראה למקום המקדש. תמידין כסדרן – מגיעים כ- 200 אברכים יקרים למקום קדוש זה, בישיבה קיימים מסלולי לימוד בעיון ובבקיאות. ובנוסף לכך מסלולים ללימודי הלכה ודיינות. שיעורי קבלה.

אברכי הישיבה נהנים מארוחות חמות ומזינות מידי יום, למען יוכלו לשבת וללמוד ברציפות מהנץ החמה עד הלילה.

במקום זה החל מורינו הרב שליט"א לבנות את יסודות קהילתנו הקדושה. ישב וחיזק את האברכים ובחורים בדרכי עבודת ה' ויראת שמים טהורה, שהינם כיום תלמידי חכמים ועובדי ה' מופלגים, ומקרבים אלפים לחסות תחת כנפי השכינה ולאורו של הרב שליט"א, בדרך רבינו הקדוש.

כולל ברסלב להוראה

בשנת תשנ"ז נוסד הכולל לדור השני של הקהילה, כשאיפתו הטהורה של מורינו הרב שליט"א שהדור הצעיר ישקיע את כל כולו בלימוד ש"ס ופוסקים ולאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא. ואכן שוקדים כאן כ- 100 אברכים יראי שמים, שכל מגמתם בתורה הקדושה, לברר הלכה עד עומקה. ובמשך 26 שנות קיומו הצמיח הכולל מורי הוראה בישראל, שנבחנו ע"י גדולי ישראל והתפעלו נוכח ידיעותיהם המופלאות.

הכולל נמצא במיקום מרכזי לטובת הקהילה, ובו נערכים כינוסי קודש ומגוון פעילויות הכרחיות לבחורים ואברכים במשך כל ימות השנה.

בתקופה האחרונה מרחפת 'סכנת סגירה' על מבנה הכולל עקב כי המבנה הוצא למכירה ע"י כונס הנכסים האחראי על המקום. אי לכך מנהלי המוסדות נרתמו מעל ליכולת הכספית של המוסדות, וחתמו חוזה לרכישת המבנה, ובכך הסירו את סכנת סגירתו המיידית, עלות הרכישה מסתכמת בסך 1,200,000 ₪ !

כולל לצעירים 'שערי הוראה'

עם התרחבות הקהילה ועשרות אברכים צעירים שהתחתנו אך בשנה האחרונה, ומתוך הבנה שהם צריכים חממה מיוחדת והדרכה בחיי היום יום, לקחה על עצמה הנהלת המוסדות עול נוסף והקימה כולל זה, ובכך הצטרפה חוליה נוספת לשרשרת התורה והכוללים בקהילה.

בראשות הכולל מונה הגאון רבי דוד ויינשטוק שליט"א מו"צ חשוב בירושלים, ראש הכולל מתווה להם דרך לימוד ייחודית, עם גישה מיוחדת והבנה בהירה בהליכות חייהם, הנקשרים אליו בעבותות אהבה.

במהלך השנה ביקרו בהיכל הכולל רבנים חשובים וידועים שעמדו על קנקנם של אברכי הכולל והביעו התפעלותם.

לתרומה ישירה לחצו על הקישור

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *