צור קשר עם הרב ברלנד

כנס הכנה לישיבה קטנה לבחורי חבורת מכינה לישיבה במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בימים אלו בחורי מכינה לישיבה זוכים להתכונן לקראת השלב הבא בגדילתם בתורה ויראת שמים, הלוא הוא כניסה לעולם הישיבות. כהכנה לקראת עלית מדרגה זו, התקיים ביום חמישי האחרון כנס חבורה לבחורי החמד של חבורת 'מכינה לישיבה' שע"י 'חבורת בני הנעורים' בראשות הר' נחמן האס הי"ו בקודש פנימה. לפניכם תיעוד ותקציר מתוך השיעור שנמסר לנערים:

עוד קודם כניסתו של מורינו הרב שליט"א, כהכנה למעמד זה הבחורים ישבו ונגנו ניגוני רגש כעבור כעשרים דקות מורינו הרב שליט"א נכנס ובחורי החמד המשיכו לשיר בהתעוררות רבה יחד עם מורינו הרב שירי נשמה עם חשקת התורה, לאחר מכן שרו יחד עם הרב את 'שיר נעים' שחיבר רבי יצחק ברייטער בהקדמה לליקוטי מוהר"ן. מה מעורר היה מראה זה לראות עשרות נערים שזה עתה זכו להכנס בעול המצוות, שרים יחד עם מורינו הרב בכזו התלהבות בכזו התעוררות.

את השיעור הרב פתח בעניין עד כמה שצריך להתרחק מדרכי הרחוב, והרב סיפר שפעם היה רב שהגיע למסור דרשה על אברהם אבינו בבית ספר חילוני, והילדים או שנרדמו או שלא התייחסו וצחקו על מה שדיבר, אז לפתע אותו רב נתן צעקה: 'אם אברהם אתם לא רוצים להיות לפחות תרח אל תהיו!' והרב אמר אנשים חושבים שהם מתקדמים, אבל כמה שיותר חילוני ככה הוא יותר הולך אחורה, ככה הוא נהיה יותר תרח – תרח זה התאוות זה פגמי העיניים וכו'. לאחר מכן הרב חיזק בעניין שירת הזמירות, שכולם צריכים לשיר בשולחן שבת, וגם שצריכים לדבר בשולחן שבת מפרשת השבוע ולהקשות קושיות.

תוך כדי הרב שאל בעניין פרשת שלח לך – מדוע דוקא יהושע קיבל את ה־יו"ד של שרי, לאחר מכן דיבר מעניין נֹח ודור המבול שכמה שכפרו בו ואמרו לו מבול יהיה עליך ועל בניך, והוא קיבל את הביזיונות באהבה והמשיך לבנות את התיבה. משם הרב עבר לעניין גלגולי הנשמות מכך שלמך מרומז בו שאול כי שאול היה גלגול שלו. לאחר מכן דיבר מר' לוי יצחק שניארסון מכך שהפיץ את היהדות במוסקבה, ולא פחד משלטון הקומונוזים. וכן הרב דיבר על דניאל הנביא שלא פיחד ופתח את החלונות והרב סיפר את כל מעשה דניאל בגוב האריות.

לאחר כארבעים דקות מורינו הרב שליט"א קם ממקומו אמר קדיש ובירך את הבחורים ולאחר מכן יצא לתפילת מעריב ברוב עם ממרפסת ביתו.

לפניכם תיעוד מכנס הכנה לישיבה:

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כָּל הַקַּטְנוּת שֶׁהָאָדָם עוֹבֵר זֶה רַק הֲכָנָה לִקְרִיעַת יַם סוּף הַפְּרָטִית שֶׁלּוֹ!! • שביעי של פסח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

מדוע דווקא בערב שביעי של פסח יורדים לקטנוּת המוחין? ומה אמרו עם ישראל למשה רבינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *