צור קשר עם הרב ברלנד

כנס חבורת בני הנעורים דישיבה קטנה במעונו ובהשתתפותו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בחורי חבורת בני הנעורים בראשות הר' נחמן האס הי"ו התקבצו ובאו בליל שישי האחרון – ליל י"ח תמוז למעונו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א לכנס חבורה מיוחד במינו במיוחד לבני החבורה של ישיבה קטנה

בתחילה נכנסו הבחורים למעונו של מורינו הרב שליט"א והחלו בשירי רגש התעוררות בהתעלות גדולה מאוד, כאשר לאחר דקות ספורות נכנס מורינו הרב שליט"א וסימן להמשיך בשירי הרגש, לאחר עשרים וחמש דקות של שירי רגש יחד עם מורינו הרב שליט"א, מורינו הרב פתח בדברי אלוקים חיים במשך שתיים עשרה דקות לפניכם תקציר מתוך השיעור:
בתחילת השיעור מורינו הרב שליט"א עסק מהשאלה הידועה בפרשת פנחס כיצד יתכן שנתעלמה ההלכה ממשה רבינו? ורק פנחס זכר את ההלכה של 'בועל ארמית קנאים פוגעים בו'? כמו"כ מורינו הרב דיבר משרח בת אשר המוזכרת בפרשה. וכן דיבר מזמרי בן סלוא שהיה נקרא שאול בן הכנענית והביא שהוא שאול המלך, ועבר לדבר על כך שלמרות ששאול היה נשמה כ"כ גבוהה שלא היה בה שום שבירה לא חכה לשמואל ומכיון שכך הפסיד מלכות עולם.
בהמשך השיעור מורינו הרב חיזק את הבחורים לקום מוקדם, והסביר את אשר אמר רחבעם 'אבי יסר אתכם בשוטים ואני בעקרבים' וכי יש מנהיג שיש שכל בקודקדו ורוצה שיבחרו בו למלך אהוב, שיאמר כך? אלא הפשט הוא שבאמת כל אחד רוצה משמעת, כל אחד רוצה ישיבה שבה קמים בזמן, וזה אשר יסד רחבעם.
לקראת סוף השיעור מורינו הרב שליט"א דיבר מעניין מכירת יוסף, והסביר מדוע יוסף מזמן המכירה לא נפגש יותר עם אביו מלבד פעמיים – משום שאם כך יעקב היה מצווה עליו לגלות מה היה במכירה, ואם היה יודע שהאחים מכרו את יוסף היו מתים מההקפדה של יעקב כמו שמצינו אצל רחל בעניין התרפים. ואמר שהיות ושרח בת אשר לא פחדה ולמרות שידעה שבשניה אחת של הקפדה של יעקב עליה היא תמות, ומסרה נפש בשביל לשמח את יעקב בבשורה של 'עוד יוסף חי', נכנסה עם הגוף לגן עדן.

לפניכם תיעוד מכנס החבורה לבחורים:

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

שיעור לבחורי ישיבת 'אהבת משה' במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

היום יום רביעי ליל כ"ד ניסן פרשת אחרי־מות. התקיים שיעור לבחורי ישיבת ברסלב לצעירים 'אהבת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *