צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לתושבי חברון במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

ביום רביעי ליל י"ז תמוז נכנסו קבוצה מאנשי שלומינו מהעיר חברון – קרית ארבע למעונו של מורינו הרב שליט"א לשיעור לפני תפילת מעריב

בשיעור דיבר מורינו הרב כדרכו בקודש מנושאים רבים לפניכם תקציר מתוך דבריו של מורינו הרב שליט"א:

את השיעור החל מורינו הרב כשהוא מקדיש אותו לעילוי נשמת ההרוג במבצע 'בית וגן' שהתקיים בג'נין בימים האחרונים, ודיבר מעט מסוד "ואור החמה יהיה שבעתיים כאור שבעת הימים" ומסוד "כאור בוקר יזרח שמש", לאחר מכן עבר לדבר במרבית השיעור על שאול שלא התבטל לשמואל ולא שמע לדבריו שאמר לו "אל תהי צדיק הרבה ואל תהי רשע הרבה" והסביר שהיות והיה "צדיק הרבה" כשלא רצה להרוג את הילדים והנשים של עמלק, לבסוף נתקיים בו ההמשך בכך שהרג את הנשים והטף של נוב עיר הכהנים.
בהמשך השיעור דיבר הרב מעניין קרח וחשב שמכיון שלא ראה על שמואל שום פגם, אז מסתבר שהוא הצדיק האמת, אבל לא ידע שה־"קופה של שרצים" של שמואל זה הוא בעצמו, שחלק על משה רבינו. כמו"כ מורינו הרב הזכיר בשיעור את עניין חינוך הילדים והסבלנות עמהם והרב התבטא שכמה שהילד יותר היפראקטיבי, זה רק מראה שהוא חכם יותר, שהמח שלו רץ מהר – שהוא יותר חריף. לקראת סוף השיעור הרב סיפר את סיפור הבעל שם טוב, בהתלהבות גדולה. כאשר מורינו הרב הגיע לקטע בסיפור שהשמש של הבעש"ט צעק את האותיות אמר מורינו הרב שכאשר התינוק (- הילד) אומר א' ב' מזדזעים כל השמים ושמי השמים כל הרקיעים, אותו דבר כשאדם מתפלל מעריב ואומר 'פותח שערים…' הוא פותח את כל הרקיעים. לאחר מכן דיבר מורינו הרב בשבחו של רבינו הקדוש מתוך הספה"ק שבחי הר"ן, וסיים במעלת קבלת ביזיונות באהבה.

לאחר שיעור של ארבעים דקות מורינו הרב שליט"א אמר קדיש ויצא לתפילת מעריב ברוב עם ממרפסת ביתו. אשרינו שזכינו!

לפניכם תיעוד מהשיעור:

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

מַעֲשֶׂה בְּרַבִּי אֱלִיעֶזֶר • סיקור נרחב מיום טוב ראשון דפסח בצל הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בפרוס עלינו ימי הפסח הקדושים והנוראים זכינו כלל אנשי שלומינו להסתופף בצילו הגדול של הרב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *