צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לישיבת מגיני ארץ במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

ביום שני ליל כ"א תמוז – 34 שנים לפטירתו של רבי לוי יצחק בנדר זיע"א התקיים במעונו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א שיעור לבחורי ישיבת מגיני ארץ בראשות הרה"ח ר' מיכאל גול שליט"א.

הרב החל את השיעור בעניין יום היארצייט של רבי לוי יצחק זיע"א ומכך שרק הוא ידע מה זה ברסלב, לאחר מכן עבר לדבר מהגמרא בגיטין על נירון קיסר שלא רצה להחריב את ירושלים. משם עבר לדבר על כך שישמעאל אמר שיצחק הוא בכלל בן של אבימלך והוא הבן היחיד של אברהם, ובגלל זה יצחק נהפכו פניו לדמותו של אברהם אביו.
בהמשך השיעור חזר לעניין יום היארצייט של ר' לוי יצחק ואמר שאם לא היה את ר' לוי יצחק לא היה נשאר מברסלב מניין אחד! ומכך ששובו בנים והבעלי תשובה הם אלו היחידים שהיו הולכים לשיעורים של ר' לוי יצחק. ומעניין זה בתוך העניין עבר לדבר על הנסיעות לאומן בתקופת מסך הברזל, וממשתתפי הנסיעה הר' גבריאל גרוסמן והזמר הנודע דוד (דדי) בן עמי וסיפר כיצד חזר בתשובה, מכך שבזכות ההתבודדות זכה להכיר את אורו של רבינו הקדוש, ואמר מורינו הרב שהעיקר זה שעה התבודדות זה כזה תענוג שאי אפשר להפסיק את השעה הזאת, זה טעם עולם הבא!
בהמשך השיעור דיבר על מיקומו של הֹר ההר האמיתי שנמצא בהר צין – מעלה עקרבים הנקרא בתורה הקדושה "קדש ברנע" ושם קבור אהרן הכהן. לקראת סוף השיעור דיבר על ניצול הזמן ועשה מורינו הרב שליט"א את החשבון שאדם שלומד שעה ברציפות הוא בורא ארבעים ושמונה אלף מלאכים. בעניין זה סיים מורינו הרב שליט"א את השיעור ויצא לתפילת מעריב ברוב עם כבכל ערב.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *