צור קשר עם הרב ברלנד

כיתה ח' בת"ת 'נחמת ציון' במבחן ובשיעור במעונו של במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

אמש יום חמישי כ"ד תמוז אחר הצהריים כחמישים ילדי חמד – כיתות ח' המקבילות אשר בימים אלו הופכים מילדים לנערים ולקראת השנה הבאה בה הם יעלו ל'מכינה לישיבה' שע"י הת"ת, זכו לשאוב מעט מן האור הגדול ולסיים את שנת הלימודים בהתעלות שאין כמותה בכניסתם אל הקודש פנימה למעונו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א אשר עם כניסתו למעונו מסר שיעור חיזוק לילדים.

מורינו הרב שליט"א החל את השיעור בפני התלמידים בעניין שנות הגאולה וכמובא באגדתות חז"ל, בהמשך השיעור הרב עסק בנושאים אשר הגיליון צר מלפרטם כי רבים אחרים הם, אך נביא את ראשי הנושאים עליהם דיבר: פרשת פנחס – ומהשאלה כיצד נתעלמה ההלכה ממשה רבינו. שמעון ולוי אשר הרגו בשכם ומה הפירוש שלא נטלו עצה מיעקב. הרב הזכיר גם את הר הכרמל וכיצד רבי נתן מתאר את מסעו שם ובפרט על מערת אלישע כמובא בימי מוהרנ"ת. הרב הזכיר את זכותו של עגלון מלך מואב שבזכות שקם כששמע את אהוד אומר 'דבר אלֹקים לי אליך' זכה שיצא ממנו דוד המלך מרות המואביה, בסוף השיעור עסק במעלת קרבן נחשון דווקא כי הוא אשר קפץ ראשון לים ועל כן אנחנו אומרים 'רצה תפילתי כמו קרבן נחשון', כי נחשון בזכות האמונה בצדיק זכה להכין את כל התפילות עד סוף כל הדורות.

לאחר השיעור ילדי החמד של כיתות ח' המקבילות אשר זכו לסיים בשנת הלימודים האחרונה את כל פרק 'שור שנגח את הפרה' בעמל ובידיעה רבה, זכו להבחן לפני מורינו הרב שליט"א שרווה נחת עד בלי די מידיעותיהם ומשליטתם הרבה בלימודם הטהור. לאחר מכן התלמידים זכו לעבור לברכה אישית ממורינו הרב שליט"א אשר כדרכו בקודש הרעיף חום ואהבה על כל תלמיד ותלמיד וברך את כולם שיזכו להיות תלמידי חכמים עוסקים בתורה ובמצות באמת.

לפניכם התיעוד מהביקור בקודש פנימה:

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *