צור קשר עם הרב ברלנד

ילדי מכינה לישיבה בת"ת 'נחמת ציון' בשיעור ובקבלת תעודות מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

שיעור לנערים העולים לישיבה קטנה ○ מבחן שקלא וטריא על מסכת קידושין ○ חלוקת תעודות ע"י מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א

אחרונים חביבים שנגשו למורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א בחתימת שנת הלימודים תשפ"ג הם נערי מכינה לישיבה כיתה ט' בתלמוד תורה 'נחמת ציון' בראשות המגיד שיעור הרב יצחק הלפרין שליט"א המשקיע רבות בטיפוח הנערים ובהכנתם המרובה לקראת עולם הישיבות אליו יעלו בשנה הקרובה. ומה יותר טוב מלחתום את שנות למודם במפעל ליצור תורה ויראת שמים הלֹא הוא תלמוד תורה מאשר אצל האילן הגדול אשר הוא המשקה את האילנות מאז היותם – במעון קודשו של מורינו הרב שליט"א.

הנערים נכנסו אמש יום שני ליל כ"ט תמוז בהתרגשות גדולה לסלון ביתו של מורינו הרב שליט"א אשר ישב כבר על כסאו, ומיד פתח מורינו הרב בדברי אלוקים חיים בעניין חטא עץ הדעת, לאחר מכן עסק בהלכות בין המצרים מתוך המשנה ברורה, והמשיך עם עניני תאריכים ודיבר על כך שבשנת תשפ"ה יצא פורים משולש וסעודת פורים תהיה ביום ראשון ויש עניין להמשיך אותה עד הלילה כי תלו את המן בלילה.

הרב חיזק את הילדים ללימוד הגמרא ואמר שגם בגיל שלוש עשרה אפשר לסיים את כל הש"ס. בהמשך השיעור הרב עסק בנושאים רבים בכל מכמני התורה הקדושה, ביניהם: סיפור הבעש"ט, בת שבע שאמרה לשלמה "מה ברי ומה בר בטני", מעשה המלאך והצללפונית – אמו של שמשון, מחלון וכיליון ואמר שנקראו כך כי התייאשו מהגאולה לכן התחייבו כליה. הרב עסק בסוגית יש ברירה או אין ברירה בנושא קידושי דוד למירב ע"י גלית שהיה גוי ולא נחשב כפרוטה. הרב אמר בשיעור שמי שהוא 'חוזר' על השיעורים אסור לו להוסיף מילה מעצמו! והרב חיזק בעניין קדושת האדם. ובעניין אשתו של און בן פלת שהצילה אותו מעצת קרח ועדתו.

לקראת סוף השיעור הרב דיבר על עניין סוד אבר מן החי, שהוא סוד הביזיונות שהצדיק עובר, כמובא בתורה פ"ג, ומשום כך המחלוקת בין יוסף והאחים היה על עניין אבר מן החי. בסיום השיעור הרב דיבר על מעשה אליהו הנביא והאשה מצרפת שבזכות האמונה בצדיק זכתה ל'כד הקמח לא תכלה וצפחת השמן לא תחסר'.

בסיום השיעור הנערים עברו אצל מורינו הרב שליט"א לקבל תעודה על ידיעתם הרבה במבחן בשקלא וטריא על מסכת קידושין שנלמדה במהלך השנה, מורינו הרב שליט"א במאור פנים ובאהבה הגיש לכל בחור את התעודה כאשר חתימת יד קודשו מופיעה בכל תעודה.

לפניכם התיעוד מהשיעור ומחלוקת התעודות:

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

מַעֲשֶׂה בְּרַבִּי אֱלִיעֶזֶר • סיקור נרחב מיום טוב ראשון דפסח בצל הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בפרוס עלינו ימי הפסח הקדושים והנוראים זכינו כלל אנשי שלומינו להסתופף בצילו הגדול של הרב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *