צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לאברכי כולל חצות בקבר רחל במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

כולל חצות קבר רחל ○ שיעור לאברכי הכולל

שעת חצות לילה, במקום בו שוכנת רחל אמנו ועודה מבכה על בניה, למעלה מחמישים אברכים תלמידי חכמים יושבים ושוקדים על תלמודם במסגרת הכוללים של 'מוסדות קבר רחל' בראשות הרה"ח ר' משה מנחם קלוגר שליט"א. רובם מאברכים אלו הינם תלמידי מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א שבמשך שנים שלח את תלמידיו על מנת לפתוח את קבר רחל שיהיה פתוח לכל עם ישראל. הכולל מתחיל מהשעה 12:30 ועד לתפילת שחרית בנץ החמה.

זכו אברכים אלו להכנס למעונו של מורינו הרב שליט"א להתחזק ולשמוע דברי אלוקים חיים היוצאים מפי מלאך ה' צבאות ביום שני ליל ז' אב לפני תפילת ערבית. לפניכם מספר נושאים עליהם דיבר מורינו הרב שליט"א במהלך השיעור:

מורינו הרב שליט"א רוב השיעור עסק בתשובה קט"ז מתוך שו"ת המהרי"ט ח"ב במעשה שארע שראובן אמר לשמעון טול מגפיים זה בפיקדון לאדם בקונסטנטינה, אמר שמעון לראובן איני רוצה לקחת הפיקדון כי מתיירא אני שמא יאבד בדרך, אני מוכן שתשליכהו לארץ ואני ארים אותו ואז אהיה כמשיב אבדה דהוא שומר חינם ופטור מגניבה ואבידה, וכן עשה וראובן לקח המגפיים. אך כשהגיע למכס ראה שהמגפיים לא אצלו ואבדו לו, והמהרי"ט דן בשאלה זו רבות, מורינו הרב שליט"א קרא מתוך המהרי"ט והסביר בעיון התורה את הצדדים, מתי כן נחשב כמשיב אבידה ופטור, ומה עושה זה שהרים את הפיקדון מהארץ, וכו'.

תוך כדי הדברים ובעניינא דיומא – ערב תשעה באב מורינו הרב שליט"א עסק אף בסיפור חורבן הבית, ובמעשה שהגיע רבי יוחנן בן זכאי לאספסיאנוס וקרא אותו מלך. אף עסק במעשה שמעי וחוניו ושיטות רבי מאיר ורבי יהודה מי נחשב היה לצדיק במעשה זה, כמובא במסכת חולין. מורינו הרב אף סיפר את ההיסטוריה של מקדש חוניו כיצד הוא קם, ומה אירע בסוף עמו.
בסוף השיעור מורינו הרב שליט"א חזר לעניין השאלת הפיקדון שהרים מהארץ בשו"ת המהרי"ט וקרא את תשובתו של המהרי"ט המסייג את דבריו רק במקרה שאותו שומר שמר כדרך השומרים שאז לא צריך אפילו שבועה.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כָּל הַקַּטְנוּת שֶׁהָאָדָם עוֹבֵר זֶה רַק הֲכָנָה לִקְרִיעַת יַם סוּף הַפְּרָטִית שֶׁלּוֹ!! • שביעי של פסח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

מדוע דווקא בערב שביעי של פסח יורדים לקטנוּת המוחין? ומה אמרו עם ישראל למשה רבינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *