צור קשר עם הרב ברלנד

הבזיונות מנקים את האדם מהכתמים – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי ממורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א – "כל פעם שמבזים את האדם זה הכל רק ברכות"

"וַיִּשַׁע ב' אֶל הֶבֶל וְאֶל מִנְחָתוֹ" (בראשית ד ד)

יום ב', ו' אב תשפ"ג – "אדם בא לעולם להיות מ"ה"

אלה דברי קודשו:

קין לא ידע מה הוא עושה, הוא השתגע שה' לא מקבל את הקורבן שלו, "וַיִּשַׁע ה' אֶל הֶבֶל וְאֶל מִנְחָתוֹ" (בראשית ד ד).

כי ש"ע נהורין, כל העבודה זה להוריד את הש"ע נהורין. לחווה היה ש"ע ריבוא נהורין שנלקחו ממנה אחרי שהיא אכלה מעץ הדעת.

עכשיו כל העבודה זה 'מעשה', איפה שכתוב 'מעשה' זה ש"ע מ"ה. ע"י שם מ"ה מחזירים את הש"ע ריבוא נהורין – אדם בא לעולם להיות מ"ה (ביטול וענווה), כל יום להיות מ"ה. ע"י ש"ע ריבוא נהורין הוא צריך להיות מ"ה.

לכן, מעשה ברבן גמליאל ורבי אליעזר ורבי יהושע שהיו באים בספינה (בבא בתרא עד ב), והיה רבי אליעזר ישן ורבי יהושע ניעור. הזדעזע ר' יהושע, ננער ר' אליעזר, מה הזדעזעת? מאור גדול ראיתי בים! הוא ראה את הזנב של הלוויתן.

כי כל העניין של האדם הוא להגיע ללוויתן, כל מה שיושבים בסוכה בכדי להגיע ללוויתן, כי כל הסעודה לעתיד לבוא תהיה סעודת לוויתן.

לויתן זה 'לוי תן', 'תן' זה גימטריה 450, עשר פעמים מ"ה, שיזכו ל- 10 פעמים מ"ה – כל העניין של האדם זה להיות 10 פעמים מ"ה, להיות בשיא השפלות.

כל פעם שמבזים את האדם זה הכל רק ברכות, האהובים האמתיים של האדם זה החולקים שלו, הם האהובים האמיתיים, הם מנקים אותו מעבירות, מנקים אותו מכל מיני כתמים.

כמו האתרוג שצריך לנקות מכל מיני כתמים, היינו עובדים בחיפה, היינו מנקים את האתרוג מכל הכתמים. היינו עובדים שם אצל אדם ששכחתי את שמו, היינו מנקים את האתרוג מכל הכתמים, עשיתי את זה בחינם כי ריחמתי עליו.

אסור שיהיה שום כתם, אז החולקים מנקים את האדם מכל הכתמים. כמה שיותר חולקים עליו, כמה שיותר משפילים אותו, מבזים אותו, ככה יותר מנקים אותו מהכתמים – אדם בא לעולם שינקו אותו מהכתמים, בשביל זה הוא בא לעולם.

כולם חלקו על מתושלח, גם על נח כולם חלקו, וכי במשך 120 שנה בונים תיבה? תיבה בונים בשלושה ימים, זה בסה"כ 150 מטר, אלא על כל מסמר נח נתן דרשה. במשך 120 שנה הוא נתן דרשות על כל מסמר, את מי זה מעניין מה יהיה עוד 120 שנה? מי יודע אם בכלל נחיה עד אז? זה לא מעניין אף אחד, מי יודע מה יהיה עוד 120 שנה?

נח מדבר לקירות, אף אחד לא שומע אותו, כל העניין שהאדם צריך להיות תמיד פחות מ- 100. כל השנים פחות מ- 100 וכולם חולקים עליו – כולם חלקו על נח הוא נשאר אדם אחד בעולם. כל העולם, כל כדור הארץ חלק עליו, איזה מבול? אין שום מבול, מבול יהיה עליך.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

מַעֲשֶׂה בְּרַבִּי אֱלִיעֶזֶר • סיקור נרחב מיום טוב ראשון דפסח בצל הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בפרוס עלינו ימי הפסח הקדושים והנוראים זכינו כלל אנשי שלומינו להסתופף בצילו הגדול של הרב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *