צור קשר עם הרב ברלנד

שובו בנים קרית גת בשיעור במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

שובו בנים קרית גת ○ תקציר מתוך השיעור

העיר הדרומית קרית גת ידועה כאחת הערים עם הכי הרבה חזרה בתשובה בשנים האחרונות, תופעה זו מתבטאת בעיקר בזכות פעילות רבה של חסידי ברסלב תלמידי מורינו הרב שליט"א המקרבים את בני הנוער בעיר.
בעיר ישנם כארבעה בתי כנסיות המקושרים לרבינו הקדוש, רובם ככולם אף קשורים למורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א. מידי יום ביומו מתקיימים שיעורים ואף תפילות בשירה וניגונים. חלק מאותם חסידי ברסלב תלמידי מורינו הרב שליט"א המתגוררים בעיר קרית גת, זכו להיכנס ביום רביעי ליל כ"ג אב לפני תפילת מעריב למעון קודשו של מורינו הרב שליט"א לשמוע דברי אלוקים חיים. לפניכם תקציר כטיפה מן הים מדיבוריו של מורינו הרב שליט"א אשר נאמרו במהלך השיעור:

את השיעור החל מורינו הרב שליט"א בעניין צפנית אמו של אבנר, לאחר מכן עבר לדבר בסודות הקבלה בעניין חיבור רחל ולאה, שע"י זה תבוא הגאולה. וכן דיבר מכך שאהרן היה גלגול של הרן שקפץ לאש אחרי אברהם אבינו ובזכות מסירות נפשו זכה שכל האמהות היו מצאציו. ואמר שאהרן שבא לתקן את החטא של הרן שלא האמין בשלמות באברהם. הרב גם דיבר על עניין ה'עקרבים' שאמר רחבעם "אבי יסר אתכם בשוטים ואני איּסר אתכם בעקרבים" תוך כדי הדברים הרב חיזק בעניין הזריזות במקווה, והביא את הגמרא בחולין (כ"ד) שרבי חנינא בגיל שמונים היה עומד על רגל אחת. כמו כן הרב חיזק את הנסיעה לאומן ואמר שאדם צריך לנסוע גם במסירות נפש!.
בהמשך השיעור הרב דיבר על הגמרא בבא מציעא בעניין קב בארבע אמות, ואמר שכל האבידות נמצאות אצל הצדיק, והביא רמז על זה. כמו כן הזכיר אף את עניין נקרת הצור שאליהו הנביא אמר שהוא רוצה את ה־'פה אל פה אדבר בו ומראה ולא בחידות' כמו משה, וה' אמר לו גם אם תצום מיליארד שנה לא תוכל להיות כמו משה. תוך כדי הדברים הרב דיבר על עניין התפילה במערת אליהו ואף בקבר אלישע והביא את ימי מוהרנ"ת שרבי נתן כותב כי הוא נסע לשם.
לאחר שיעור של קרוב לחמישים דקות (47) מורינו הרב שליט"א אמר קדיש וסיים את השיעור בברכה לכל המשתתפים, ומיד יצא לתפילת ערבית ברוב עם ממרפסת ביתו.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *