צור קשר עם הרב ברלנד

"פתאום יהיה אור גדול" – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי ממורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א – נמרוד זרק את אברהם לכבשן האש ופתאום ראה עוד מישהו איתו בפנים

"לֶךְ לְךָ מֵאַרְצְךָ וּמִמּוֹלַדְתְּךָ וּמִבֵּית אָבִיךָ" (בראשית יב א)

"בְּשַׁגַּם הוּא בָשָׂר" (בראשית ו ג)

"וְשִׁבְעָה נֵרֹתֶיהָ עָלֶיהָ שִׁבְעָה וְשִׁבְעָה מוּצָקוֹת" (זכריה ד ב)

"שִׁבְעָתַיִם כְּאוֹר שִׁבְעַת הַיָּמִים" (ישעיהו ל כו)

יום א', ט"ז תשרי תשפ"דפ – "רבינו חי וקים"

אלה דברי קודשו:

אברהם שאל מי ברא את השמש, נמרוד אמר אני בראתי, אז מיד באו כולם וכולם צעקו עליו.

הגיעה אישה זקנה בגיל 70, אמרה אני רוצה פסל בגיל 70. אברהם הוציא לה פסל מקומט, פנים מקומטות והיא שילמה לו אלף פאונד על הפסל. היא הולכת בשמחה, כי יש לה פסל בגיל 70 והיא אישה בגיל 70. אז אברהם אומר לה, רגע רגע תבואי רגע, את יודעת שהוצאנו את זה לפני 5 דקות מהתנור? את בת 70, אבל הפסל רק לפני 5 דקות יצא מהתנור!

היא אומרת לו, טוב אז תביא את האלף פאונד בחזרה. אברהם החזיר לה את כל האלף פאונד, והיא זרקה לו את הפסל לפנים.

עכשיו מגיע יהודי בגיל 90 עוד יותר מקומט, עוד יותר כפוף, אומר לאברהם, תביא לי פסל בגיל 90. טוב, אברהם מוציא לו מהתנור – הנה אחד בן 90, שם לו אלפיים פאונד.

הוא כבר הולך מתרחק 100 מטר, אברהם צועק לו, הלו יהודי בא תחזור רגע. אתה יודע שלפני דקה הוצאנו את הפסל מהתנור?

טוב תחזיר את האלפיים פאונד. אברהם החזיר לו את האלפיים פאונד ולקח את הפסל בחזרה.

עכשיו האיש בן ה- 90 והאישה בת ה- 70 הולכים ביחד ברחוב ופוגשים את נמרוד. התחילו לצעוק על נמרוד, רמאי שקרן, מה אתה אומר לנו שיש פסלים בגיל 70, בגיל 90? הם בסה"כ בגיל דקה, בגיל שתי דקות.

נמרוד ראה את זה והבין שהולך להיות פה מרד, מרי אזרחי. מיד לקח את אברהם ושם עליו אזיקים, אמר, או שאתה חוזר בך או ישר לכבשן האש!

אמר אברהם, ישר לכבשן האש, אני מוכן בשביל זה אני עשיתי את זה. ואז כל האש עולה למעלה, רואים אש, אש. תופסים את אברהם אבינו כבר 7 ימים האש מוסקת, האש עולה עד השמיים. זה היה באור כשדים, רואים אש, הכל בוער באש, שריפה ענקית, תופסים את אברהם וזורקים אותו לתוך האש.

פתאום המלך רואה עוד אחד בתוך האש, זה המלאך גבריאל עושה לאברהם אבינו פרחים. הכל נהיה פרחים, שושנים, המלך נמרוד משתגע נהיה פרחים, שושנים.

המלך אומר תוציאו אותו, טוב, אברהם יוצא מהאש. נמרוד משתחווה לו, מנשק לו את הרגליים, אומר, גיליתי אליל חדש – במקום שיגיד ה' הוא האלוקים, ה' הוא האלוקים, צריך לדעת שה' הוא האלוקים, הוא אומר גיליתי אליל חדש, טוב, כולם להשתחוות לו.

מיד נתן לו נמרוד את הבן שלו, אמר, הוא יגדל אצל אברהם אבינו. אז ה' אמר לו, "לֶךְ לְךָ מֵאַרְצְךָ וּמִמּוֹלַדְתְּךָ וּמִבֵּית אָבִיךָ" (בראשית יב א), זה בדיוק גימטריה שמ"ג. שבע כפול שבע כפול שבע 777. אז אברהם זכה ל- 777, זכה ללמך שימי חייו היו 777. גם אברהם זכה ל- 777, "בְּשַׁגַּם הוּא בָשָׂר" (בראשית ו ג), לכן זה בדיוק גמיטריה שמ"ג.

כי מעל המנורה הטהורה שקראנו בפרשת בהעלותך "וְשִׁבְעָה נֵרֹתֶיהָ עָלֶיהָ שִׁבְעָה וְשִׁבְעָה מוּצָקוֹת" (זכריה ד ב), אז גילו שהמס' 777 זה המס' הכי קדוש. שמ"ג, בְּשַׁגַּם הוּא בָשָׂר.

כמו שכתוב, שִׁבְעָתַיִם כְּאוֹר הַחַמָּה. "וְהָיָה אוֹר הַלְּבָנָה כְּאוֹר הַחַמָּה וְאוֹר הַחַמָּה יִהְיֶה שִׁבְעָתַיִם כְּאוֹר שִׁבְעַת הַיָּמִים" (ישעיהו ל כו).

777, העיקר יהיה האור. פתאום יהיה אור כזה שלא היה מבריאת העולם – עכשיו הולך להיות כזה אור שלא היה מבריאת העולם, כזה אור שהוא עוד לא נוצר, כי רבינו חי וקים, רבינו נמצא.

לכן כולם צריכים לנסוע לאומן עוד היום, אחרי השיעור כולם נוסעים לאומן בלי יוצא מהכלל.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *